AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #1 Skrevet 18. juli 2023 Skal gjøre dette kort: Ble introdusert for en fyr gjennom en venninne av meg. Synes han virket veldig ålreit og morsom å omgås. Men, det er et STORT men her. Han er 34 og LEIER leilighet. Ble egentlig helt paff da han fortalte dette. Kan da virkelig ikke skjønne hvorfor han gjør det. Hadde dere sett på dette som et rødt flagg? Mine varsellamper blinker i alle fall, det må da være noe her som ikke stemmer når man leier en stusselig liten leilighet i så voksen alder? Takker så mye for innspill uansett Anonymkode: 30b89...348 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #2 Skrevet 18. juli 2023 Hadde i alle fall droppet fyren. Man leier ikke når man er så gammel. Da er de noe issues ned økonomien. Anonymkode: 977a0...e56 3 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 18. juli 2023 Gleder meg til skolen begynner igjen og det blir slutt på de trolletrådene her. Hilsen boligeier siden jeg var 21. Anonymkode: 2b6e6...6a0 76 1 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 18. juli 2023 Tenker at hvis fyren er bra og alt stemmer utenom dette så er ikke det noe å droppe en mann for, da er du ute etter noe annet enn en partner, da er det en ekstra lommebok du vil ha. Anonymkode: dde74...d4d 49 2 8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #5 Skrevet 18. juli 2023 Det er kjipt. Det beste er om han eier så er man likestilt hvis du også er så heldig å eie bolig. Har han jobb å fast inntekt? Trygd.? Jeg hadde beholdt han selv om han leier bolig. Mange som ikke har mulighet til å kjøpe bolig. Anonymkode: 6a040...068 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #6 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gleder meg til skolen begynner igjen og det blir slutt på de trolletrådene her. Hilsen boligeier siden jeg var 21. Anonymkode: 2b6e6...6a0 Jeg skjønner ikke. Mener du det er troll fordi ingen kan finne på å leie i den alderen? Eller mener du det er troll fordi det er helt vanlig å leie i den alderen? Anonymkode: f771f...86c 9
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #7 Skrevet 18. juli 2023 Hvor gammel er du, hva tjener du i året, hvor stor en boligen du eier? vanskelig og komme seg inn på boligmarkedet alene, og skjønner ikke helt hvordan det og leie i seg selv er et rødt flagg. Har han jobb, utdannelse, sparekonto? Eier han noe annet han har brukt pengene på ? Eller er han arbeidsledig og bruker trygden på narkotika og spillegjeld? Anonymkode: 1a3a7...fd0 24 2
exictence Skrevet 18. juli 2023 #8 Skrevet 18. juli 2023 Kan være mange grunner til at man velger å leie. F.eks midlertidig jobb før man flytter, etter et brudd og trenger midlertidig bolig med det samme, og sikkert mye annen grunn 26
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #9 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gammel er du, hva tjener du i året, hvor stor en boligen du eier? vanskelig og komme seg inn på boligmarkedet alene, og skjønner ikke helt hvordan det og leie i seg selv er et rødt flagg. Har han jobb, utdannelse, sparekonto? Eier han noe annet han har brukt pengene på ? Eller er han arbeidsledig og bruker trygden på narkotika og spillegjeld? Anonymkode: 1a3a7...fd0 Har selv ingen i min vennekrets som leier, er 29 år selv. Bare får litt sånne stakkarslig vibber av det på en måte, nettopp fordi han kanskje har noen problemer som du sier. Han jobber såvidt jeg vet fulltid mens han tar mastergrad (noe som i seg selv er litt rart, burde vel ikke bruke så lang tid på utdannelsen sin?) Anonymkode: 30b89...348 1
Million Skrevet 18. juli 2023 #10 Skrevet 18. juli 2023 (endret) Det er ca 23% av den norske befolkning som leier. Altså nesten en fjerdedel av befolkningen er på leiemarkedet. Det er med andre ord ikke uvanlig. Kom deg ned fra din høye hest. Det er vanlige folk! Dette er klippet fra Statistisk SentralByrå: Eierandelene er særlig store blant par med barn og i husholdninger med høy inntekt. Det er omtrent 2,3 millioner privathusholdninger i Norge. 63 prosent er selveiere, mens 14 prosent er andels- eller aksjeeiere. Det betyr at 77 prosent av husholdningene eier boligen de bor i, og de resterende 23 prosentene leier. REDIGERT; vil bare legge til at av 2,3 millioner husholdninger er altså 529 000 (over en halv million mennesker!) på leiemarkedet. Det er ganske mange, og vi er alle nødt til å treffe på noen nå og da. Det er NORMALT. Endret 18. juli 2023 av Million 33 1 11
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #11 Skrevet 18. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har selv ingen i min vennekrets som leier, er 29 år selv. Bare får litt sånne stakkarslig vibber av det på en måte, nettopp fordi han kanskje har noen problemer som du sier. Han jobber såvidt jeg vet fulltid mens han tar mastergrad (noe som i seg selv er litt rart, burde vel ikke bruke så lang tid på utdannelsen sin?) Anonymkode: 30b89...348 Og trolletråden får foring for å utvikle seg🤣 Anonymkode: 8c875...8bc 21 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #12 Skrevet 18. juli 2023 trodde dette var svært vanlig i oslo.. Anonymkode: 08f40...8d2 19 1 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #13 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har selv ingen i min vennekrets som leier, er 29 år selv. Bare får litt sånne stakkarslig vibber av det på en måte, nettopp fordi han kanskje har noen problemer som du sier. Han jobber såvidt jeg vet fulltid mens han tar mastergrad (noe som i seg selv er litt rart, burde vel ikke bruke så lang tid på utdannelsen sin?) Anonymkode: 30b89...348 Nei, man burde kanskje ikke bruke så lang tid på utdannelsen sin, men det er jo ikke alle som vet hva de vil bli når de er 19, så veldig uvanlig er det vel ikke. tenker dere er fra så ulike miljø at dere er rødt flagg for hverandre? Synes det er veldig rart med en vennekrets hvor ingen leier når dere er under 30, ihvertfall de av dere som er single. Anonymkode: 1a3a7...fd0 9 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #14 Skrevet 18. juli 2023 Min man leide da jeg møtte han i en alder av 34. Nå er vi 50 år og fortsatt samboere. Ikke noen økonomiske problemer, han hadde bare andre prioriteringer i livet enn å eie hus. Anonymkode: e5804...e4a 24 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #15 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Gleder meg til skolen begynner igjen og det blir slutt på de trolletrådene her. Hilsen boligeier siden jeg var 21. Anonymkode: 2b6e6...6a0 Haha, skjønner forresten ikke hvorfor tråden min må være troll bare fordi jeg stiller spørsmål ved dette? Det kan da ikke være så usannsynlig 🤷♀️ Anonymkode: 30b89...348 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #16 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har selv ingen i min vennekrets som leier, er 29 år selv. Bare får litt sånne stakkarslig vibber av det på en måte, nettopp fordi han kanskje har noen problemer som du sier. Han jobber såvidt jeg vet fulltid mens han tar mastergrad (noe som i seg selv er litt rart, burde vel ikke bruke så lang tid på utdannelsen sin?) Anonymkode: 30b89...348 Du svarte for øvrig ikke på noe, annet at ingen i din vennekrets leier. Det er ingen ting stakkarslig med og jobbe fulltid og ta en mastergrad. Anonymkode: 1a3a7...fd0 7 12
Nowayback Skrevet 18. juli 2023 #17 Skrevet 18. juli 2023 Er 37 og leier fortsatt. Utfordringer gjorde at jeg kom sent i jobb. Nå har jeg ca 500.000 i egenkapital og 100 % fast jobb. Skal spare ett år til før jeg kjøper noe. 24 8
Populært innlegg Grüner Skrevet 18. juli 2023 Populært innlegg #18 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Skal gjøre dette kort: Ble introdusert for en fyr gjennom en venninne av meg. Synes han virket veldig ålreit og morsom å omgås. Men, det er et STORT men her. Han er 34 og LEIER leilighet. Ble egentlig helt paff da han fortalte dette. Kan da virkelig ikke skjønne hvorfor han gjør det. Hadde dere sett på dette som et rødt flagg? Mine varsellamper blinker i alle fall, det må da være noe her som ikke stemmer når man leier en stusselig liten leilighet i så voksen alder? Takker så mye for innspill uansett Anonymkode: 30b89...348 Det er da ikke så uvanlig i disse dager med så høye priser. Å leie er da ikke det samme som å bo hjemme hos mor og far. Varsellampene blinker her; ikke på han, men på deg og dine holdninger. Æsj. 44 9
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #19 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Haha, skjønner forresten ikke hvorfor tråden min må være troll bare fordi jeg stiller spørsmål ved dette? Det kan da ikke være så usannsynlig 🤷♀️ Anonymkode: 30b89...348 Du virker lite sannsynlig, men kommentaren du siterer var veldig rar. Mulig en godt voksen som ikke skjønner at tidene og boligmarkedet har endret seg. Anonymkode: 1a3a7...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #20 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Skal gjøre dette kort: Ble introdusert for en fyr gjennom en venninne av meg. Synes han virket veldig ålreit og morsom å omgås. Men, det er et STORT men her. Han er 34 og LEIER leilighet. Ble egentlig helt paff da han fortalte dette. Kan da virkelig ikke skjønne hvorfor han gjør det. Hadde dere sett på dette som et rødt flagg? Mine varsellamper blinker i alle fall, det må da være noe her som ikke stemmer når man leier en stusselig liten leilighet i så voksen alder? Takker så mye for innspill uansett Anonymkode: 30b89...348 Er du dum? Anonymkode: 199d0...d67 19 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå