AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #21 Skrevet 17. juli 2023 Har Ikano til dagligvarer, Bank Norwegian til det meste annet, Trumf visa og Santander visa som backup. Jeg har mange hotellbestillinger, så viktig å alltid ha et gyldig visakort frem i tid, altså at de ikke utløper samme år. Har også et debetkort, som så og si aldri er i bruk lenger. Kan ikke huske sist jeg tok ut kontanter. Men en sjelden gang kommer jeg over betalingsterminaler som bare tar debet, så må vel beholde det. Anonymkode: bf331...a05
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #22 Skrevet 17. juli 2023 Jeg har to, begge kredittkort. I tillegg har jeg to Mastercard (et debet og et kreditt). Anonymkode: d7845...a6e
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #23 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har Ikano til dagligvarer, Bank Norwegian til det meste annet, Trumf visa og Santander visa som backup. Jeg har mange hotellbestillinger, så viktig å alltid ha et gyldig visakort frem i tid, altså at de ikke utløper samme år. Har også et debetkort, som så og si aldri er i bruk lenger. Kan ikke huske sist jeg tok ut kontanter. Men en sjelden gang kommer jeg over betalingsterminaler som bare tar debet, så må vel beholde det. Anonymkode: bf331...a05 Jeg har de samme, som jeg bruker på samme måte. I tillegg har jeg mc (kreditt og debet) fra min dagligbank som jeg omtrent aldri bruker (backup). Anonymkode: d7845...a6e
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #26 Skrevet 17. juli 2023 To. Ett til bare mitt forbruk og ett kort for familieutgifter. Samme med mannen. Anonymkode: 8f6cd...6c3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #27 Skrevet 17. juli 2023 Jeg har 4. To debetkort i to ulike banker. Et kredittkort hos primærbanken min og ett kredittkort hos Norwegian. Bruker bare to av disse til daglig. Tar med alle på ferie og da oppbevares de på ulike steder. Anonymkode: 5672a...420
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #29 Skrevet 17. juli 2023 To. Ett til meg og ett til barnet mitt. To forskjellige banker. Må gjøre det sånn pga banken krever at far skriver under på at barnet får bankkort, uavhengig om han skal ha noe som helst med kontoen (eller barnet) å gjøre🙄 Anonymkode: 38f0d...645
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #31 Skrevet 18. juli 2023 Jeg har tre debetkort (Visa). Det er minst ett for mye og jeg skal si opp det ene før årsskiftet. Kortene er til to ulike kontoer i DnB og et til konto i en annen bank. Jeg vurderer sterkt å klare meg med ett, jeg må bare finne ut av hvilket. I det daglige bruker jeg kredittkort og har flere, både Visa og Mastercard. Jeg bruker Ikano Visa til mat, Flexi Visa til bensin og bilvask og Morrow/Komplett Mastercard til alt annet. Jeg vil fortsatt beholde ett debet/Visakort til bruk der ikke kredittkort godtas (foreløpig har jeg bare støtt på frisør og politi, men det er enkelte restauranter i utlandet, blant annet i København og Berlin) som ikke tar kredittkort. Til alt annet kommer jeg til å fortsette å bruke kredittkort, og det ser ut til at jeg klarer meg greit med de tre jeg nevnte. Anonymkode: ed0aa...1c7
GammelKaktus Skrevet 18. juli 2023 #32 Skrevet 18. juli 2023 Har bare et bankkort jeg, alltid hatt det og har aldri hatt kredittkort. Men siden vi reiser mer nå og det er en ok reiseforsikring når man tar slike småturer som vi gjør så har jeg vurdert å få et kredittkort men har ikke kommet så langt ennå.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #33 Skrevet 18. juli 2023 Har totalt ti kort. Usikker på hvor mange av dem som er Visa. Ett debetkort og resten kredittkort. Bruker alltid kredittkort hvis det er mulig. Er vel stort sett fem av kredittkortene som er i bruk. Bruker det kortet som gir mest rabatt/bonus/cashback på de ulike kjøpene. Anonymkode: 296c4...3f4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #35 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tre debetkort (Visa). Det er minst ett for mye og jeg skal si opp det ene før årsskiftet. Kortene er til to ulike kontoer i DnB og et til konto i en annen bank. Jeg vurderer sterkt å klare meg med ett, jeg må bare finne ut av hvilket. I det daglige bruker jeg kredittkort og har flere, både Visa og Mastercard. Jeg bruker Ikano Visa til mat, Flexi Visa til bensin og bilvask og Morrow/Komplett Mastercard til alt annet. Jeg vil fortsatt beholde ett debet/Visakort til bruk der ikke kredittkort godtas (foreløpig har jeg bare støtt på frisør og politi, men det er enkelte restauranter i utlandet, blant annet i København og Berlin) som ikke tar kredittkort. Til alt annet kommer jeg til å fortsette å bruke kredittkort, og det ser ut til at jeg klarer meg greit med de tre jeg nevnte. Anonymkode: ed0aa...1c7 Jeg for min del greier meg helt fint uten et eneste debetkort. Anonymkode: cf71e...c0d
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #36 Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg for min del greier meg helt fint uten et eneste debetkort. Anonymkode: cf71e...c0d Frisøren min tar ikke kredittkort. Ikke politiet heller, da jeg skulle få nytt pass i fjor. Ut over dette ser jeg egentlig ikke helt behovet utover enkelte restauranter i utlandet, som jeg skrev. Så jeg er litt usikker mht til å kvitte meg helt. Surt å betale 900 kroner året for 3 debetkort som ikke er i bruk også, så jeg bør vel i alle fall kvitte meg med to. Anonymkode: ed0aa...1c7
senior Skrevet 18. juli 2023 #37 Skrevet 18. juli 2023 Jeg har to debetkort i to forskjellige banker. Det er for å være gardert når jeg er på reise dersom jeg skulle miste det ene. Det er viktig at de gjelder for forskjellige bankkonti i tilfelle du må få sperret en konto pga. mistet kort, misbruk eller annen årsak. Og så har jeg et kredittkort som kan være nyttig i spesielle tilfelle, for eksempel når jeg handler på nettet. Jeg betaler alltid innen fristen, så det påløper aldri renter her. Kredittkortgjeld er tabu hos meg . . 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #38 Skrevet 18. juli 2023 Ett Visa-kort og ett Mastercard kredittkort. Hadde flere kort før, men har kvittet meg med dem pga. lite bruk. Betaler alltid kredittkortgjeld innen forfall. Anonymkode: 27266...0ac
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #39 Skrevet 18. juli 2023 Har tre debit kort og to kredittkort. Kun et av debit kortene er visa resten er master card Anonymkode: 17025...374
tvertimot Skrevet 18. juli 2023 #40 Skrevet 18. juli 2023 Registrerer meg at noen her kompliserer det hele for seg selv, en ting er å ha mer enn ett kort, men når individer i tillegg skal ha kort i to forskjellige banker... "Pew!!" Selv ville jeg aldri funnet på å komplisere det så til de grader, personlig etterstreber jeg å gjøre det enklest mulig for meg selv. Å ha alt for mange kort og attpåtil i to banker, det hadde jeg anstrengt meg for å komme ut av dersom jeg var i en slik situasjon. Vet det kan ha sine fordeler å ha diverse kort, men trenger man disse fordelene? Nei, vil jeg hevde (og det er en diskusjon jeg har tatt med venner mer enn en gang).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå