Gå til innhold

Hvor ofte tømmes deres papiravfall?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

tror det er med to ukers mellomrom, eller fire ukers mellomrom. 

ofte nok for min del i alle fall.   

Anonymkode: a8f5a...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Vanligvis hver tredje uker, noen ganger går det bare to uker, så vår lille husstand (to mennesker) har ingen problemer med overfylt dunk. Det hjelper også at vi har klistremerke med nei takk til uadressert reklame på postkassa. Det hender likevel at vi tar med pappemballasje til en stor dunk utenfor butikken noen hundre meter unna. Det blir selvsagt verre hvis man må ta med seg pappen på bussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i måneden her også. Har alltid vært slik og man tilpasser seg.

Anonymkode: 978b5...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver 4. uke her. Vi har den største dunken, deler med en leilighet. Blir ofte fullt da leieboer kjøper uhorvelige mengder pizza ;) Det løser jeg ved å flytte dunken bort til en mur, klatre oppi den og hoppe opp og ned for å komprimere innholdet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (3 minutter siden):

Hver 4. uke her. Vi har den største dunken, deler med en leilighet. Blir ofte fullt da leieboer kjøper uhorvelige mengder pizza ;) Det løser jeg ved å flytte dunken bort til en mur, klatre oppi den og hoppe opp og ned for å komprimere innholdet ;)

Litt på siden av saken,  men pizzapapp er gjerne tilgriset av fett og osterester, og tilgriset papp skal i restavfall. Jeg river vekk delene som er grisete, men jeg tror mange ikke er klar over at det er sånn.

Anonymkode: 6e815...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver fjerde uke her. Jeg har den minste størrelsen og det er svært sjeldent at den er full. Det må i så fall være dersom jeg har kjøpt inn noe stort med mye emballasje. Da hender det jeg har det overskytende i en sekk og lar det ligge til neste runde.

De gangene jeg har opplevd problemer  med full dunk, har vært når jeg bodde et sted der jeg delte den største dunken med en annen familie, og når jeg er på langtidsbesøk hos min mor som deler med andre leietakere i samme bygg. Hovedproblemet da har ikke vært den totale mengden avfall, men at folk ikke har hjerneceller nok til å komprimere før de kaster. Jeg tråkker alt flatt før jeg har det i dunken, og river store ting opp i mindre biter slik at det ikke får en "tetris-effekt" i dunken der man har mye tomrom lenger ned som ikke kan utnyttes.

Anonymkode: 48cd7...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...