Gå til innhold

Hvor ofte tømmes deres papiravfall?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her tømmes det hver fjerde uke, og dunken er  alltid overfylt. Synes dette er for sjeldent, da veldig mye plast nå er bytter ut med papp. 
 

Resultatet blir at jeg kaster papp i restavfallet, av mangel på tid og fantasi på hva jeg skal gjøre med pappen. 

Anonymkode: 5af0a...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet. Ring avfallsselskapet ditt å bestill stort spann eller ett ekstra! Det er helt vanlig med tømmin 1 gang per mnd for papir og der er gjenvinningsstasjoner du kan levere til mens du venter på spann!

Anonymkode: 9292d...782

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver tredje uke her. Men vi har bestilt større dunk som ikke kostet mere. Er vel også gratis å levere papp på søpla.

ellers ta med deg noen biter her og der kast i søpla på matbutikken f.eks

Anonymkode: a02e4...f67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Hver tredje uke, og den dunken blir ofte full.  Det er helt vanvittig mye pappemballasje. Ja, det samme med plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to familier som deler på den største dunken, var ikke mulighet til å få en større…

Anonymkode: 5af0a...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Herlighet. Ring avfallsselskapet ditt å bestill stort spann eller ett ekstra! Det er helt vanlig med tømmin 1 gang per mnd for papir og der er gjenvinningsstasjoner du kan levere til mens du venter på spann!

Anonymkode: 9292d...782

Ja, men vi er to familier. Fikk beskjed om at det ikke fantes en større dunk. Har hverken plass eller lyst til å betale mye ekstra for to.. 

Anonymkode: 5af0a...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver fjerde uke her også. Samler sammen en del av papir/papp i esker og leverer direkte på gjenvinningsstasjonen.

Anonymkode: 23d1c...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare en form for søppelkasse. Papir, plast og tomgods går sammen med annen søppel i samme kassa for min del.

Anonymkode: 1cd63...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Herlighet. Ring avfallsselskapet ditt å bestill stort spann eller ett ekstra! Det er helt vanlig med tømmin 1 gang per mnd for papir og der er gjenvinningsstasjoner du kan levere til mens du venter på spann!

Anonymkode: 9292d...782

Nå er det ikke slik at alle har plass til et stort spann eller flere der spannet må stå. Jeg har bil og kan frakte alt overskytende til gjenvinningsstasjonen eller til en papircontainer, men alle har ikke bil.

Det er ikke nødvendigvis sjelden tømming som er et problem, problemet er at det er for få steder med papircontainere. Folk uten bil må da kunne få kaste papp og papir uten å måtte ta flere busser.

Anonymkode: 11486...364

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større papp samler jeg og kaster i papirmottak ved matbutikken.

Da går det helt fint med tømming hver fjerde uke.

Vi kjøper ikke ukeblad, har ikke fast avis. Har nei til reklame. Da blir det ikke så mye papiremballasje igjen.

 

Anonymkode: a5720...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også hver 4. uke, men om dunken er full har de gitt beskjed at det er greit å sette en pappeske med papir ved siden av eller oppå. Så lenge det ikke er mye nedbør fungerer det veldig greit.

Anonymkode: b956a...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det ikke slik at alle har plass til et stort spann eller flere der spannet må stå. Jeg har bil og kan frakte alt overskytende til gjenvinningsstasjonen eller til en papircontainer, men alle har ikke bil.

Det er ikke nødvendigvis sjelden tømming som er et problem, problemet er at det er for få steder med papircontainere. Folk uten bil må da kunne få kaste papp og papir uten å måtte ta flere busser.

Anonymkode: 11486...364


Er det? Må være veldig forskjellig hvor en bor. Opplever god tilgjengelighet her. Ikke at jeg mistror deg, men synd det skal være så forskjellig.

Her i byen er det beholdere for mottak av papp/glass/tøy i hver bydel, stort sett ved matbutikken. Der de ikke har matbutikk ved eller annet sentralt sted. I de større bydelene står det beholdere flere steder.

 

Anonymkode: a5720...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lerverer sjøl på miljøplass . Slike er det på bygda. Ingen innsamling av papir! 

Anonymkode: c289e...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver 4 uke her. Men har nettopp bestilt ny og større (gratis), og den er gigantisk. Tenker naboene fikk litt å snakke om nå 🤣🙈

Anonymkode: 7b84b...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):


Er det? Må være veldig forskjellig hvor en bor. Opplever god tilgjengelighet her. Ikke at jeg mistror deg, men synd det skal være så forskjellig.

Her i byen er det beholdere for mottak av papp/glass/tøy i hver bydel, stort sett ved matbutikken. Der de ikke har matbutikk ved eller annet sentralt sted. I de større bydelene står det beholdere flere steder.

 

Anonymkode: a5720...83b

Her jeg bor må jeg ta to busser eller gå i 20 minutt for å kaste det vi ikke har plass til. Da er jeg heller ikke garantert at det er plass til mitt søppel. De har fjernet mange returpunkter desverre.

Anonymkode: a38db...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tømmes hver 4. uke. Deler minste tilgjengelige dunk med naboen, sjelden det blir helt fullt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tømmes hver fjerde uke her. Vi har den største tilgjengelige dunken, da den vanlige størrelsen viste seg å bli full hver gang hos oss. Litt utenfor tema, men renovasjonsordningen her hvor jeg bor er slik at det kun er størrelsen på restavfallsdunken som bestemmer gebyret. Vi betaler ikke mer for å ha stor papirdunk. Det synes jeg er fint, for det bidrar til økt sortering. 
Til TS: Hvorfor deler dere dunk med naboen? Kan dere ikke ha en hver? 

Endret av Ullvott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvott skrev (51 minutter siden):

Det tømmes hver fjerde uke her. Vi har den største tilgjengelige dunken, da den vanlige størrelsen viste seg å bli full hver gang hos oss. Litt utenfor tema, men renovasjonsordningen her hvor jeg bor er slik at det kun er størrelsen på restavfallsdunken som bestemmer gebyret. Vi betaler ikke mer for å ha stor papirdunk. Det synes jeg er fint, for det bidrar til økt sortering. 
Til TS: Hvorfor deler dere dunk med naboen? Kan dere ikke ha en hver? 

Her koster det adskillig mer, og det er heller ikke plass til to. Vi bor i en tomannsbolig. Derfor deler vi

Anonymkode: 5af0a...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skulle bli fullt så kjører jeg til gjenvinningsstasjonen med det. Ikke verre enn det 🤷‍♀️ om man ikke kan kjøre å kaste det eller ha en ekstra dunke så må man begynne å tenke mer gjennom hvor all papp og papir kommer fra og om det er mulig å dra ned på det, ev få hjelp til å få kjørt det bort. Husk at det lønner seg å flate ut drikkekartonger og bokser

Her hentes matavfall og rest annenhver uke, papp/plast hver tredje uke og glass/metall hver fjerde uke

Det har vel skjedd 2 ganger på 1 år at pappdunken har blitt full

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...