Gå til innhold

De som gifter seg på nytt og på nytt. Gjestene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler de det begynner å bli en parodi når en person gifter seg for 3-e gang? Eller tror dere de bare jatter med for å være snille? Er det slitsomt å komme i sånne bryllup, og kanskje best å ta et veldig lite bryllup eventuelt på rådhuset? Jeg ønsker et stort flott bryllup og samboer er med på det hvis jeg vil. Men tenker litt på gjestene som allerede har vært i mine tidligere bryllup de fleste av dem

Anonymkode: b04d2...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig hadde jeg tatt et lite intimt bryllup på rådhuset i og med at det er tredje gangen. Bare forlovere og eventuelt nærmeste familie. Å ha et stort bryllup, hadde jeg ikke hatt lyst til. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vite det dagen etter at min onkel hadde giftet seg med sin 3. ekskone. Vi var ikke skuffet over å slippe det bryllupet, for å si det sånn 😅. Dette handlet for øvrig ikke om bruden. Vi var/er fortsatt veldig glad i henne. Men som du sier, det er litt slitsomt med sånne.

Anonymkode: 4dd82...88b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke ønsket å komme for tredje gang, med mindre det var min bror/søster. 

Anonymkode: 24280...e07

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige mening er at et tredje bryllup bør være lite eller uformelt, gjerne begge deler. 

Om man finner kjærligheten for 1. 2 eller 3. gang har ikke så mye å si for min del. Som familiemedlem eller venn hadde jeg bare vært glad på dine vegne.

Jeg hadde derimot ikke vært overlykkelig over å skulle sette av en hel dag (i realiteten blir det ofte en hel helg hvis det er reising involvert) for å feire kjærligheten din for tredje gang med alt det innebærer av reiseutlegg, gave, barnevakt og finklær (regner med at det blir kleint å dukke opp i samme antrekk som i de forrige brullupene dine…?). 

Bryllup er hyggelig, men kan også føles litt påtvungent. Mange synes det er vanskelig å melde avbud uten tydelig grunn, og i ethvert bryllup har man nok noen gjester som helst skulle vært et annet sted eller brukt tiden på noe annet, uansett. Vel, en dag kan jeg vel sikkert ofre, men hadde en og samme person krevd tre slike dager av meg hadde jeg blitt småsnurt. 

Har forøvrig en morsom onkel som har vært gift hele fem ganger. Heldigvis er han glad i små, intime bryllup i brudens hjemland. Jeg har sendt gave hver gang, men i mitt stille sinn tenkt at nå er det jaggu på tide å stramme inn reglene for familiegjenforening.

Anonymkode: e0aa0...391

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at man kan unngå å ha store overdådige bryllup når man gifter seg for andre, tredje og fjerde gang osv. Det blir litt kunstig for meg at liksom NÅ er det Den Store Kjærligheten, sverger ass! Nei, så var det visst ikke det likevel...

Anonymkode: 0eb43...af9

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søsken ok. Venner max 2 bryllup og utdrikningslag pr pers.

Anonymkode: df1fb...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner (heldigvis) ingen som har giftet seg 3 ganger og helt ærlig så tenker jeg at dersom vedkommende ikke har skjønt at h*n ikke er skapt for ekteskap innen da så ønsker jeg helst å bli utelatt fra nok en bryllupsfeiring…

Anonymkode: 75504...af5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs. at man kun bør invitere foreldre, søsken og forlovere til et tredje bryllup.

Anonymkode: 75504...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste begivenheter er større og mer stas første gang det skjer, særlig for de det ikke angår direkte. At noen finner seg en ny partner og forhåpentligvis er lykkelige er selvfølgelig hyggelig og jeg gleder meg på deres vegne, men når man er godt voksen og har et par skilsmisser bak seg, blir det fort både krampaktig og litt naivt å skulle slå på stortromma for å feire den store kjærligheten enda en gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er slitsomt å gå i bryllup uansett, jeg *elsker bryllup*.  Nå kan det jo hende det er sånn at ektefelle nummer 1 var en voldelig drittsekk og nummer to døde - hvem er det da som ikke unner brud(gom) et tredje bryllup, liksom?

Nå har dog alle jeg kjenner som har giftet seg for andre gang hatt et mye mer nedtonet bryllup nummer to.  Jeg kjenner kun en (kvinne) som har giftet seg tre ganger - første gang var hun veldig ung og (sviger)foreldre styrte alt.  Gang nummer to skulle brudeparet gjøre det så voldsomt enkelt - nummeret før olabukse på tinghuset og statoilpølse etterpå. Tredje gang tok de den helt ut - men hun har sagt i etterkant at det er det første bryllupet som har føltes helt og holdent deres.

Anonymkode: e8c92...361

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ordne med dyr bryllupsgave og kjole og pynte seg og dra i bryllup for TREDJE gang til samme person, vet jeg ærlig talt ikke om jeg hadde giddet/orket... 

Og om jeg var brud selv, hadde jeg den tredje (og forhåpentligvis siste) gangen tatt en kort og grei, privat vielse på rådhuset. Kanskje et par vitner bare, ikke noen flere. Og ikke noen stor fest og oppstyr etterpå for tredje gang. Kun vitnene og mannen på middag på restaurant etter vielsen.

Anonymkode: 03348...127

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk gifter seg flere ganger anser jeg ikke som mitt problem, så koster ikke på gaver. Det får være grenser på hvor mye penger man skal bruke på å feire andres livsvalg…

Anonymkode: d52f1...d79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.7.2023 den 23.36):

Min personlige mening er at et tredje bryllup bør være lite eller uformelt, gjerne begge deler. 

Om man finner kjærligheten for 1. 2 eller 3. gang har ikke så mye å si for min del. Som familiemedlem eller venn hadde jeg bare vært glad på dine vegne.

Jeg hadde derimot ikke vært overlykkelig over å skulle sette av en hel dag (i realiteten blir det ofte en hel helg hvis det er reising involvert) for å feire kjærligheten din for tredje gang med alt det innebærer av reiseutlegg, gave, barnevakt og finklær (regner med at det blir kleint å dukke opp i samme antrekk som i de forrige brullupene dine…?). 

Bryllup er hyggelig, men kan også føles litt påtvungent. Mange synes det er vanskelig å melde avbud uten tydelig grunn, og i ethvert bryllup har man nok noen gjester som helst skulle vært et annet sted eller brukt tiden på noe annet, uansett. Vel, en dag kan jeg vel sikkert ofre, men hadde en og samme person krevd tre slike dager av meg hadde jeg blitt småsnurt. 

Har forøvrig en morsom onkel som har vært gift hele fem ganger. Heldigvis er han glad i små, intime bryllup i brudens hjemland. Jeg har sendt gave hver gang, men i mitt stille sinn tenkt at nå er det jaggu på tide å stramme inn reglene for familiegjenforening.

Anonymkode: e0aa0...391

Bare å bruke samme klær i bryllup 1,2 og 3. En av de som gifter seg gjør det for tredje gang- gjenbruk av både brud/brudgom og klær på gjestene.

En onkel av min eks giftet seg for tredje gang. Jeg var i alle 3. Alle bryllupene var svært påkostet og hele slekta ned til grisen fra begges sider ble bedt hver gang. Brudgommen fikk barn med hver kone også og nå er han ikke gift med den siste heller. Bytter bare samboer sånn ca annenhver år.

Anonymkode: 7b853...e4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt over 2 ganger er helt dust. Tenker litt sånn: hvem prøver du å lure. Tanta mi giftet seg nylig igjen etter å ha vært gift i 25 år men jeg følte fortsatt at det var rart. 🙃🙃 Kan ikke fatte at folk gidder mer enn to ganger 

Anonymkode: 85d93...efb

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 13.12):

Jeg synes at man kan unngå å ha store overdådige bryllup når man gifter seg for andre, tredje og fjerde gang osv. Det blir litt kunstig for meg at liksom NÅ er det Den Store Kjærligheten, sverger ass! Nei, så var det visst ikke det likevel...

Anonymkode: 0eb43...af9

Veldig enig.

Har deltatt i to kirkebryllup «for andre gang». Ble bare sittende å høre på prest og taler med ironisk vri på det i hodet mitt. «Lover dere å elske…++…. for andre gang/prøver igjen/ lat som eksen ikke eksisterer»

Fint at man vil høre sammen i ekteskap, men gjør det mer privat når gjestene har vært med en runde før.
 

 

Anonymkode: 4de87...d64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor var gift 4 ganger....alle gangene med kirkebryllup. Det var kun de 2 siste jeg var involvert i og da var det "full pakke" med barn, svigerbarn, barnebarn og søsken med familie som var invitert til fest på hotell (med overnatting og det hele). 
Siden jeg ikke hadde fått med meg de to første og det var over 10 år siden det forrige bryllupet, så har jeg inntrykk av at familien syns det var koselig (bortsett fra at ingen tålte trynet på mannen hun giftet seg med....), men jeg syns det allikevel var litt rart. 

Onkelen min sa det i en tale til min bror, da han giftet seg for andre gang "hadde jeg visst det skulle bli flere bryllup hadde du ikke fått så dyr gave første gang, neste gang blir det ingen gave"  (Sagt med humor og i en setting der det var helt innafor.)

Anonymkode: 635c6...cb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gift to ganger, og valgte feil menn. Nå har jeg brukt flere år på å Endre kjærlighetsmønsteret mitt, og håper å bli gift for tredje gang med en som er rett for meg. 
 

Jeg vet ikke hvorfor andre gifter seg flere ganger, men jeg lette etter kjærligheten hos andre, i stedet for å lære å elske meg selv. Hvis man ikke gjør den indre jobben, tror jeg mønsteret gjentar seg.

Anonymkode: cd292...b21

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel det er litt rart å invitere til stort bryllup om du gifter deg for tredje gang, men for all del - jeg synes det er hyggelig med brylluper og dukker gjerne opp om jeg blir bedt og har anledning. En venninne av meg giftet seg for første gang, med en mann som giftet seg for tredje gang. De hadde stor fest. Brudeparet hadde et veldig avslappet forhold til hans tidligere giftemål, og lagde litt moro av det blant annet da brudgommens forlover skulle tale, og han ble introdusert som «Gunnars faste forlover».  Ja, han var forlover i de to første også, og kjørte delvis gjenbruk av talen 😅

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...