Gå til innhold

Nytt innlegg som svarer på Menn i dameland


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det siste innlegget var klokt og skrevet av en psykolog og en lege, trolig søstre. De pekte blant annet på at i metaforskning på skole er lærerens kjønn uten signifikant betydning. De trakk også fram at det var en liten gruppe kvinner som trakk opp sykefraværet, tror det var rundt 10% . Det gir mening, for ut fra svigermorsforskning virker kvinner ikke mer syke enn menn.

Jeg tror oppgulpet fra konservativgutta kommer til å gå over, det blir litt som fordommene mot homofile på 80-tallet, de fordommene bare forsvant i løpet av en tiårsperiode eller noe.

Anonymkode: 2ed22...94f

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som en igjen angriper det en føler han mener mer enn det han faktisk skriver. Han tok tross alt aldri til orde for "vikingtokt med fri flyt av opprør og kåtskap", og hele poenget med at unge menn har et (større) behov for disiplin virker å ha gått dem over hodet. Med andre ord innleder kronikken med å angripe stråmenn og følger så opp med en rekke "økseskaft" for å underbygge dette. Da må det nesten bli skivebom. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (2 timer siden):

Det virker som en igjen angriper det en føler han mener mer enn det han faktisk skriver. Han tok tross alt aldri til orde for "vikingtokt med fri flyt av opprør og kåtskap", og hele poenget med at unge menn har et (større) behov for disiplin virker å ha gått dem over hodet. Med andre ord innleder kronikken med å angripe stråmenn og følger så opp med en rekke "økseskaft" for å underbygge dette. Da må det nesten bli skivebom. 

Men forstår du ikke at det bare finnes 2 typer menn? De som passer inn i det moderne samfunnet, og apemenn som er nødt til å dra på plyndrings- og voldtektstokt. Tror du at det finnes et spekter? Når en mann ikke tilhører førstnevnte, så MÅ han være i den sistnevnte.

🙃

Anonymkode: 606a2...454

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til vikingtokt og kåtskap!

Hvem vil vel si nei til noe slikt?

Hilsen anonym kvinne

Anonymkode: 15ade...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne debatten er fjollete. Jeg synes han mannen skrev en dårlig kronikk om et viktig tema. Kronikken hadde potensial. For det er slik at mange menn har det vanskelig nå. 
 

Disse kvinnene svarer uansett bare på autopilot. Det er ting de har lest om menn. Teorier om patriarkatet. Men de skjønner ikke hvordan normale menn lever og utfordringene de har. 
 

 

Anonymkode: 19357...b56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det siste innlegget var klokt og skrevet av en psykolog og en lege, trolig søstre. De pekte blant annet på at i metaforskning på skole er lærerens kjønn uten signifikant betydning. De trakk også fram at det var en liten gruppe kvinner som trakk opp sykefraværet, tror det var rundt 10% . Det gir mening, for ut fra svigermorsforskning virker kvinner ikke mer syke enn menn.

Jeg tror oppgulpet fra konservativgutta kommer til å gå over, det blir litt som fordommene mot homofile på 80-tallet, de fordommene bare forsvant i løpet av en tiårsperiode eller noe.

Anonymkode: 2ed22...94f

Elendig tilsvar. Lossius er så jækla politisk korrekt og treffer ikke ballen engang. 

Når hun drar inn styreverv og professorater viser hun seg på bærtur. Opprinnelig kronikk handlet typ om arbeiderklasse-gutter som ikke klarer å sitte stille 🤣

P. S. Dette er ikke en støtte til den opprinnelige kronikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest noen av kronikkene, men responsen er jo svært forutsigbar da. Menn "sutrer", menn er slemme, bitter incel, bla bla bla

Anonymkode: 8e56a...965

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 14.7.2023 den 10.27):

Det siste innlegget var klokt og skrevet av en psykolog og en lege, trolig søstre. De pekte blant annet på at i metaforskning på skole er lærerens kjønn uten signifikant betydning. De trakk også fram at det var en liten gruppe kvinner som trakk opp sykefraværet, tror det var rundt 10% . Det gir mening, for ut fra svigermorsforskning virker kvinner ikke mer syke enn menn.

Jeg tror oppgulpet fra konservativgutta kommer til å gå over, det blir litt som fordommene mot homofile på 80-tallet, de fordommene bare forsvant i løpet av en tiårsperiode eller noe.

Anonymkode: 2ed22...94f

Klokt? Den ene av de ser ut som en glamourmodell fra midten av 2000-tallet. Hun kan ikke være mye klok.

Anonymkode: 606a2...454

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kronikken var interessant.

Det svakeste med kronikken er at de anklager Njå for å ønske vold og vikingtokt. Da er de vrange.

Jeg er enig i at menn og kvinner er 80% like.

Jeg er også enig i at "feminisering av skolen" er feil diagnose. Problemet er ikke at lærerne er kvinner. Jeg mener skolen er et eksempel på "systemisk diskriminering".

Problemet er at man legger opp til mye ansvar for egen læring og lite disiplin. Den modellen passer ikke for gutter.

Det kan se ut som noe systematisk diskriminering også når jenter får bedre standpunktkarakterer, mens guttene gjør det best i anonyme prøver.

Det med sykefravær er jeg skeptisk til. Hvorfor skal man se bort fra 10% av kvinnene? Hva skjer med statistikken hvis man ser bort fra mennene med mest fravær?

Endret av Isambard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/14/2023 at 10:27 AM, AnonymBruker said:

Det siste innlegget var klokt og skrevet av en psykolog og en lege, trolig søstre. De pekte blant annet på at i metaforskning på skole er lærerens kjønn uten signifikant betydning. De trakk også fram at det var en liten gruppe kvinner som trakk opp sykefraværet, tror det var rundt 10% . Det gir mening, for ut fra svigermorsforskning virker kvinner ikke mer syke enn menn.

Jeg tror oppgulpet fra konservativgutta kommer til å gå over, det blir litt som fordommene mot homofile på 80-tallet, de fordommene bare forsvant i løpet av en tiårsperiode eller noe.

Anonymkode: 2ed22...94f

Det er forskjell på spørsmålet om det betyr noe at individuelle lærere er menn eller kvinner og om det betyr noe at majoriteten er menn eller kvinner. Menn og kvinner har ulike personligheter sånn generelt sett, så kulturen i hele organisasjonen  vil bli påvirket av hvilket kjønn som har majoriteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...