Gå til innhold

Livs liv som mamma

liv

Anbefalte innlegg

ja da :)

Har du paraply siss? Vi tar en tur opp på ABC når mannen er ferdig på jobb.

Har ikke kjent noe til den lille i dag, samt at jeg kjente kun et spark/slag i hele går (etter å ha spist to poser med isbiter og masse sukkerholdig godis, samt en del brus) så da ville de at jeg skulle komme innom en tur.

Så nå venter jeg på mannen som er ferdig på jobb om en halv time, for han ville gjerne være med.

Sikkert ikke noe farlig men en skal jo kjenne en del bevegelse så det er greit å sjekke det ut.

:overrasket:

Å hærregud! Du må sende meg ei melding når dere er tilbake igjen da! Uff og æsj!

*Våkn opp nå da Markus*

Paraply ja...hmm. Har en. Den er bittelitt ødelagt, men den funker. Kommer opp nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hjemme igjen! Du hadde ikke trengt å skremme mamma sånn da siss!

Alt var fint fikk sånn ctg som regitrerte puls og kynnere og etter det måtte vi vente 2 og en halv time på barnelegen som skulle kontrollere den ctg greia. (Som jordmor sa var fin) Og så fikk jeg sikkert verdens raskeste ultralyd og. Hadde sonden på magen mindre enn et halvt minutt og på den tiden hadde hun konstantert at hodet lå ned, det var nok fostervann og hjertet slo. Fikk ikke se noe på skjermen jeg da men så lenge alt er bra så er jeg fornøyd!

Markus sine hjerteslag varierte fra 119-163! men alt var vist fint. (163 etter no søt ekkelt hun kalte saft ;) )

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Puh* Der ble jeg veldig nervøs et øyeblikk!! Jeg opplevde jo å ikke kjenne liv flere ganger, og vet hvor ekkelt det er! Godt alt sto bra til da! :klem:

Takk for svar om barnehagesøking! Vi kommer til å søke om plass fra mars 2007, så da legger vi inn søknad nå. Det skulle jo vært gjort allerede, men vi har ikke tenkt tanken før i går, så da får vi bare ta det som det kommer :)

Hjem på fredag??? :sjenert:

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt og vondt i hodet. Fare for at det blir en tidlig kveld her ja. Mannen er i AQ40 og sloss, siste boss nå. Så når han er ferdig skal vi skru opp senga og etter det blir det vel leggetid tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ikke til at vi satt opp seng i går. Jeg var så trøtt så jeg orket ikke vente på at mannen skulle bli ferdig og gikk å la meg! Kanskje vi får gjort det i dag? Har jo god tid enda da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det første time med akupunktur! Blir spennende! Etterpå skal jeg møte ei venninne for en cafetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt og vondt i hodet. Fare for at det blir en tidlig kveld her ja. Mannen er i AQ40 og sloss, siste boss nå. Så når han er ferdig skal vi skru opp senga og etter det blir det vel leggetid tenker jeg!

takk for hilsen i dagboka da Ræga ble født! Moro å høre om flere som spiller Wow, det er ikke sååå enkelt etter at jeg må ha en på armen samtidig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det blir vel litt mindre wow nå kan jeg tenke meg ;)

I dag har jeg vært på akupunktur! Det gikk veldig greit, satt noen nåler for fødselsforberedende, et par for pollenallergi og et par for bekkenløsning så det er jo lov å håpe at noe hjelper i allefall. Var ikke vondt.

Etterpå var jeg og handlet gave til barnehagen og så møtte jeg ei venninne. Hun har en relativt håpløs mor så vi handlet inn til hennes lillesøsters barnehagestart i morgen. Jentungen skal starte i morgen og mor hadde fortsatt ikke handlet inn matboks og sekk, ei heller regntøy! Så da måtte storesøster ut å handle, som vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja det var greit å få sjekket det ut! Men heldigvis er alt bra da! Og i dag morges var han ganske aktiv!

Dagens jordmortall er:

BT: Litt opp 115/80, tidligere har det vært på rundt 100-110/60-65

Har tatt hb prøve som ligger på labben nå, urinen var negativ så da var det ingen sukker :) og jeg slipper glykoseprøven. fl/min. 124, og hodet er fortsatt ikke festet, ligger langt opp enda så symfyse-fundusmålet er kommet opp over det grønne feltet,35,5. Og ho gjentok at det blir nok en stor baby det her. Siden hodet ikke er festet så må jeg legge meg ned om jeg får spontan vannavløsning (stort plask ;) ) og ringe de med en gang så skulle de sende en bil.

Så snakket vi litt om hva jeg må ha med i denne baggen som jeg fikk beskjed om å pakke, helst så fort som mulig. De har lite klær til babyen så det må jeg ha med men bind og bleier hadde de.

Vi snakket litt om den samtalegruppegreia vi skal på i kveld og litt om at hun ville mannen skulle være med neste gang forde vi burde snakke litt om fars rolle under fødselen, siden han skal være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, glemte å kjøpe sånne halsbranntabletter i dag! Og jeg kommer garantert til å få halsbrann! Så typisk. Får ta turen ned til det åpne apoteket på jernbanetoget og betale ekstra for å få kjøpe, stå en time i kø er ikke uvanlig der heller. Lurer på hvor lenge den samtalegruppegreia varer og hvor lenge apoteket på Oslo City er åpent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger i andre enden av deg jeg da når det gjelder SF-mål.

Mitt var nemlig litt lavt, 29 cm.

Men nå ligger visst knøttet trykket langt nedi hos meg da, så det er nok noe av grunnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektsjokk! jeg veide meg hos søstern i sta'. Og jeg har gått opp 17 kg!!!!!!!!! :hakeslepp: :icon_frown:

Denne samtalegruppegreia i kveld var egentlig bare en jordmor som snakket litt rundt det med fødselen og hva som skjer i de forskjellige fasene. Når det var viktig å kontakte ABC og når det kunne vente. Så snakket hun litt om hva som skjedde etter at barnet var kommet ut. Det at det faktisk er vanlig at de sover nesten et døgn etter første måltidet viste jeg ikke!

Synes hun var veldig rotete i framstillingen og det meste hadde jeg lest meg til men det var nok greit for mannen da. Selv om han sa han kunne det meste fra biologien på skolen. Jeg kan ikke huske at vi hadde noe om sånt i naturfag/biologien men de hadde tydligvis litt bedre lærer i der han gikk på skole da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...