Gå til innhold

Livs liv som mamma

liv

Anbefalte innlegg

Det klør selvsagt på begge beina! både over og under... noe så ille og... Skylder på varmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uhææææ et strekkmerke!

Ikke så ille som det høres ut som da. Egentlig tror jeg det har vært der fra tenårene, er på innersiden øverst på låret... Alt for høyt oppe til at det synes i miniskjørt for å si det sånn. Ja og hvitt.. Ikke sånn rød/lilla som en får på magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Mine kom sånn plutselig over natta dem! Fikk da nesten sjokk jeg.... :ler: Men har da begynt å venne meg til dem nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreløpig kan eg telja mine på ei hand, men det er vel ikkje så lenge før dei kjem sprettande... Har ikkje lyst på fleire no!

Koss går det ellers då, liv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planer for neste uke;

Mandag;

rydde soverommet

ta oppvasken

vaske tøy

Legge sammen tøy

Henge opp tøy

Støvsuge leiligheten

Tirsdag;

Kiropraktor

Vaske badet

Handle

Legge sammen tøy

Onsdag

Vaske stua

Vaske gangen

Vaske kontoret

Torsdag-søndag;

Mulig Fredrikstadtur

Og så burde jeg tatt med dyna og overmadrassen til vaskeriet. Det er jo egentlig bare ut porten her og 20 meter til høyre... Men det er et stort ork! Må man sitte å passe på maskinen eller kan jeg gå og komme igjen tro? Kommer jo til å ta evigheter med først vask og så tørk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig kan eg telja mine på ei hand, men det er vel ikkje så lenge før dei kjem sprettande... Har ikkje lyst på fleire no!

Koss går det ellers då, liv? :)

Jo jeg lever ;) Merker halebeinet godt når jeg sitter! Skal til kiropraktoren på tirsdag. Høre hva han kan gjøre! Hoftene krangler når jeg reiser meg og starter å gå. Når jeg har kommet i gang så går det egentlig ganske greit! Har småvondt i hodet men det kommer nok heller av varme!

Nå har jeg vært på vaskeriet og sett på maskinene og systemet. Har vekslet penger og klar til å sette på vask. De har bare en maskin som tar så store ting som dobbeltdyne og overmadrass. Vaskemaskina tar ca en time så da går jeg hjem i mellomtiden! Setter på dyna, går hjem, tilbake en time etter og setter på trommel og ny vask med overmadrass, så tilbake en time etter og tromler overmadrassen mens jeg tar med dyna hjem. Blir et tre-timers prosjekt det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skulle vasket dyne og overmadrass jeg også.

Det med vaskinga er det dumme med dobbeldyne, går jo ikke i vanlig vaskemaskin! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja MissS, det er jo derfor det tar så lang tid imellom hver gang jeg vasker den og! Nå skal jeg pakke ned overmadrassen og snart gå på vaskeriet med den. Maskinen er ferdig om 25 minutter men det tar sikkert litt tid å sloss den overmadrassen ned i posen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er overmadrassen i maskinen! dynen i tørketrommelen... Så at overmadrassen ikke tåler tommel så da får den henge til tørk i ettermiddag og natt. Går greit å sove uten for en natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bruke tiden fremover til å lese en del faglitteratur, så jeg ikke blir helt rusten.

Bøkene jeg lurer på å lese er

Mellom straff og behandling : tvangsplassering av ungdom med alvorlige atferdsvansker

"Temaet for denne boken er tvangsplassering av ungdom som har alvorlige atferdsvansker. Hvilken bakgrunn har de, og hvordan blir atferden karakterisert? Hva er grunnlaget og vurderingen bak bruk av tvang?

Boken reiser spørsmål og viser dilemmaer knyttet til tvangsplassering. Innholdet i boken bygger på 142 saker hvor tvangsplassering av ungdom med alvorlige atferdsvansker er foreslått."

Barnesamtaler : det anerkjennende samværet og samtalens betydning for barn med samspillsvansker

"Hvordan kan vi bli bedre til å snakke med barn, ikke bare til dem?

I boken gir hun en praktisk og metodisk fremstilling av hvordan man kan komme i gang med og gjennomføre barnesamtaler"

Sammen om barnevern

Andre bøker av nyere dato som også er av interesse er;

http://www.deich.folkebibl.no/cgi-bin/webs...%2fHT&tpid=4075

http://www.deich.folkebibl.no/cgi-bin/webs...set=0&antall=15

http://www.deich.folkebibl.no/cgi-bin/webs...%2fHT&tpid=4969

Satser på å låne de fleste bøkene. Er jo ikke så langt til bibloteket herfra.

Noen som har andre barnevernsfagelige bøker å anbefalle eller som har lest noen av disse?

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp føler meg litt flink i dag! Nå henger alt til tørk, blir liksom ikke helt tørt i tørketrommelen når det er bare en prikk inne i trommelen på vaskehenvisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, skikkelig stinn i magen. Har spist alt for mye middag og drukket masse is-vann... OG så har jeg kynnere nå. Har mest lyst å bare spy opp maten for å få litt bedre plass i magen men kan jo ikke gjøre det heller da...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg legge meg på sofaen å se på fotballkampen. FFK-viking. Fredrikstad bare MÅ vinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...