Gå til innhold

Livs liv som mamma

liv

Anbefalte innlegg

Mamma kommer på onsdag :overrasket: så morgendagen blir ryddedag!!!!! Rydde værre ;) Og så må jeg på posten en tur igjen, må hente stellebordstoppen fra Ikea som har kommet.

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I og med at mannens familie bor et stykke unna så er dette med dåp noe som må planlegges i god tid. Og så kommer de store spørsmålene da.

Når? og i hvilken by?

Hvor skal det være? Mamma har tilbudt seg at vi kan ha det der men jeg er redd vi fort blir 20 stykk og da blir det trangt! Hvor mye dyrere blir det å leie et lokale?

Hvem skal bes?

Hvem skal være faddere?

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg har ikke fått sett magefilmen enda jeg - det tar sånn tid å koble seg til...Ikke verst at du har fått til å filme krumspringene - med en gang jeg prøver meg på filming blir det helt rolig i magen min. Lik mamman sin - liker ikke å bli filma! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg fikk til og med filmet på første forsøk!!!

Har prøvd et par ganger etter men det var ikke noe liv da.

Dåp;

Tror det blir kirken mamma sogner til den 26 november. Mamma sier vi kan ha det der men jeg har mest lyst å leie et lokale jeg. Må snakke litt med mannen om det der.

Servering blir sansynligvis koldtbord, om vi lager selv eller kjøper ferdig får vi regne litt på, men det blir vel til at mammaen til en vi kjenner lager det. Hun er både flink og billig!

Faddere; Vi blir nok ikke helt enige der. Mannen mener det bør være par og jeg mener det er litt vel tidlig å spørre svogers dame, de har ikke vært sammen så alt for lenge(kanskje et halvt år?). De bor ikke sammen enda men skal flytte sammen nå snart. Er å ser på leiligheter i disse dager...

Jeg derimot mener godt det kan være enkelt personer da. Søsken, søskenbarn eller venner. Ender vel opp på de to helsøskene våre og kanskje to til. Enten et vennepar eller to onkler. Men akk så vanskelig å bestemme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg ang. enkeltpersoner jeg.. Litt tidlig å spørre kjæresten, ett halvt år jeg jo ingenting egentlig. Mener at dere godt kan spørre par, men at man ser på de som enkeltpersoner lissom

:ler: Rotete og usammenhengende.. Da kjører jeg på jobb hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Fikk sett filmen til slutt - kjempemoro å se! Akkurat sånn er magen min til tider også, men jeg får jo aldri filma det!!! :sur:

Moro å planlegge dåp da! Jeg lurer veldig på hvordan det blir med kirke her. For mannens og min familie sogner til ulike kirker - jeg er jo ikke medlem av statskirken, så jeg hører jo ikke til noe sted, men har jo hørt til et sted en gang da, så for meg vil det jo selvsagt være naturlig å velge den kirken...men så bor vi sånn til (tror jeg) at det er mannens kirke som er den aktuelle. Ja, ja, vi finner vel ut av det.

Ang. faddere så syns jeg godt dere kan velge enkeltpersoner. Jeg ville nok ikke valgt et par som var så ferskt som et halvt år...selvsagt kan det jo forholdet vare for alltid, men jeg ville nok heller ha satsa på å spørre dem ved neste dåp, om det blir aktuelt. ;)

Vi kommer nok til å spørre to onkel og tante-par vi.

Og så har jeg peila meg inn på koldtbord jeg også! ;) Lettvindt og greit, og så satser vi på at vi kan ha selskapet hjemme hos mamma og pappa. De har plass nok.

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette med dåp har jeg tenkt litt på også...

Når? Hvor? Hvem som faddere? Hvor mange faddere?

Det blir nok til at vi tar det i kirken vi sogner til nå, som sambo har sogne til hele tida. Er jo der vi hører til nå, selv om jeg gjerne skulle hatt det i "min" kirke.

Men når?

Hvor gamle pleier barna å være?

Er det for tidlig i november? For hektisk i desember? For sent i januar?

Ang. faddere har jeg egentlig funnet ut nå at det er greit med 5, istedenfor 4...

Jeg vil da bruke mor som "gudmor" selv om det ikke har vært noe tradisjon hos oss, også velger jeg og sambo 2 hver.

Jeg tror jeg da velger lillesøs og ei venninne, satser jo på å få to barn etterhvert, da blir storesøs og hennes mann faddere da.

Vil ikke splitte ektepar, de skal jo liksom holde sammen...

Babler visst i vei i boka di jeg nå... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

Faddere; Ender vel opp på de to helsøskene våre

Det syns jeg hadde vært et fornuftig valg! ;)

Drømte forreseten at du fødte i natt. Prinsen var aldeles fortryllende vakker. Gleder meg sånn til å møte han og bli kjente med han :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere stikker innom og deler litt tanker med meg ;)

Så jeg er ikke helt på jordet når jeg synes at svogers dame er litt for ny? Har jo aldri møtt henne heller! Har lyst til å ha voksenpersoner som kommer til å være der for den lille! Mannen har i allefall bestemt at halvbroren ikke er aktuell som fadder! Der var han ganske så klar ja ;)

Tror kanskje det blir broren hans, søsteren min og enten et søskenbarn fra hver side eller et vennepar(T og T). Vi får se... Vi får ta den diskusjonen sammen litt senere!

De driver å sprenger bort i gata her. Veldig irrriterende høyfrekvent tone som piper 30 sekunder før det sier BANG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det det at mamma kommer i morgen da :overrasket: Må se å starte den ryddinga. Det som må taes er;

rydde datarom

- Legge sammen og bort tøyet

- rydde pultene

- Ordne med ledninger

- støvsuge

Badet må vaskes og kjøkkenet ryddes. Så da er det vel bare å sette i gang da? (og det betyr jo at jeg må gå vekk fra pc'n! Akk så vanskelig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg i allefall startet! Badet er ryddet og klart til vask, kjøkkenet er snart ryddet. Må ta oppvasken da, klærne er lagt sammen og vekk, har ryddet vekk tørkestativet og :husarbeid::tommelsmil: Så nå er det datarommet som skal ryddes. Synes ikke det er lenge siden jeg ryddet her men det blir jo aldri ryddig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja men det er ikke så mye å gjøre i hvert rom da ;)

Orker ikke full shine nå.

Ringte, bare for å høre på pris, på et aktuelt lokale for barndåp og de skulle ha 650 kr. Synes ikke det var helt avskrekkende akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har siss hjulpet meg med å hente pakke på posten (tusen takk). Og jeg har skrudd opp stellebordstoppen. Det ble litt større enn jeg først hadde trodd men det blir nok fint ;) Selvsagt måtte det være en skrue jeg ikke fikk inn da, så den får mannen bryne seg på etterpå. Det er alt for varmt til at jeg orker nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA er den siste skruen på plass! Jeg klarte det selv :sjarmor:

Store piker klarer selv! (eller som uttalt tidlig i barndommen; Jeg må klare det jeg som skal bli snekker :tunge1: )

Nå koker jeg poteter og skal snart sette på middagspølser og brun saus. Enkelt og greit men ordentlig middag :)

Lurer på om jeg rekker å vaske doen før jeg må sette på på neste kjele! Vel om jeg sitter her så finner jeg det i allefall ikke ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...