Gå til innhold

Livs liv som mamma

liv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Står om det på side 35 i heftet jeg linket til i første innlegget om videreutdanning.

Ellers så fant jeg noe annet veldig relevant;

Systemisk familiearbeid, 30 stp

Opptakskrav: 3-årig høgskoleutdanning på relevante profesjons- og fagområder.

Studiestart: Uke 38.

Semester/varighet: 2 semestre.

Studiested: På en av høgskolens avdelinger.

Målgruppe: Personale i barnevernsinstitusjoner, sosialsektoren, helsesektoren, skoleverket, PP-tjenesten, og andre yrker hvor arbeidet med mennesker og systemer står sentralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det den videreutdanningen i barnevern da ;) Men det tror jeg får vente et par tre år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om vi må time det til at vi får barn i februar vi da... da har jeg gått på skolen i over 6 mnd som lånekassa krever for å få fødselsstipend..

:klø: Jeg har så vanskelig for å skjønne alle disse reglene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en må ha minst 60 studiepoeng da, for å få stipend. så da må du eventuelt ta to fag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe:

Du, jeg og søndagsengel på spes ped!!!!

JAAA!!!! :hoppe:

Jeg har nettopp fylt ut søknadsskjemaet, faktisk :) Søkte på Norsk 1 i tillegg, for å få 60 stp. Har bare tenkt å følge spes.ped. På andre prioritet har jeg interkulturelle studier 1 og 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen!

Alt bra etter en slitsom dag. Har hatt to timer om TRAS etter arbeidstid og det var veldig interesant. Men jeg kunne sikkert lest meg til samme på en halv time da..

Og du søndagsengel?, du er klar over at du kun har lov til å ligge etter et år i studiepoeng når det gjelder lånekassen? Så står du ikke på alle fag nå så får du heller ikke gjort om lån til stipend!

Siss, ja han på din alder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø: Jeg har kjøpt siste blad av gravid, og der står det :

"Hvis du akkurat er ferdig med å studere når barnet blir født, har du ikke rett på fødselsstipend selv om du har vært støtteberettiget de siste seks månedene. En måte å løse dette på er å søke om opptak til en ny utdanning og etterpå søke om permisjon fra studiet.

Lånekassen gir støtte i opptil åtte år utover vanlig videregående opplæring. Hvis du ikke har overskredet denne grensen er det ingenting i veien for å sikre seg økonomisk på denne måten.

-Så lenge en student fremdeles har rett til støtte fra lånekassen, kan hun søke på et nytt studium og få permisjon derfra. Da vil hun få fødselsstipend på vanlig måte, bekrefter solbjørg sørensen, informasjonsrådgiver i lånekassen.

Lånekassen stiller ingen krav om at du avlegger eksamener i permisjonstiden. Fødselsstipendet vil heller ikke bli omgjort til lån selv om du ikke fullfører utdanningen du har fått permisjon fra"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er greit å søke om permisjon men det er ikke det Søndagsengel har gjort ;) Hun er fortsatt student, hun bare møter ikke til eksamen. Og det er det samme som å stryke. En kan bare stryke 60 studiepoeng totalt. Stryker du et poeng mer enn det vil du ikke ha rett på mer stipend/lån. Og det stipendet du får utbetalt vil bli gjort om til lån ;) For det har mannen opplevd.

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...