Gå til innhold

Livs liv som mamma

liv

Anbefalte innlegg

Gratulerer med 12 uker! Nå kommer det kanskje til å føles som om tiden går litt fortere framover :) Lykke til på kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest baby-E

:hoppe:

Endelig :grine2:

å vi som har kjøpt bil med plass til barnevogn!

Endret av baby-E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsninger.

Jeg sitter her i morgenkåpen, akkuratt kommet ut fra dusjen. Kaldt vann! Blæ..

Nå skal jeg lete etter hudkremen min og få mannen til å smøre ryggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da har jeg vært hos jordmor, og så sovet tre timer :overrasket: på stofaen. Nå må vel denne trøttheten gi seg snart!

Vi fikk ikke så mye ut av jordmor-timen, fikk et par bøker og snakket litt løst om kosthold og familieforhold. Dvs. jeg fikk beskjed om å holde meg unna så mye sukker og så lurte hun på hvilke vitaminer jeg tok, og alt hadde hørt greit ut. Urinen var grei og blodtrykket 101/60. (Hva betyr det siss?)

Og så har jeg gått opp litt. Sist veide jeg meg med støvletter, og da veide jeg 51,5, denne gangen uten støvletter og jeg veier nå 51,6. Så da har jeg vel godt opp ca en halv kg. Men det kan jo være forskjell på vektene og.

Så avtalte vi en ny avtale 22 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E
blodtrykket 101/60.  (Hva betyr det siss?)

syns det var litt lavt...men ikke faretruende lavt...om du skjønner?! Hva sa hun da?

En gjennomsnittelig ungdom har BT på 120/80, noe som er prakteksemplaret av BT ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ fint at alt var bra! Jordmoren min ville at jeg skulle veie meg hjemme før hver kontroll, sånn at samme vekt ble brukt hver gang, uavhengig av om jeg var hos jordmor eller lege. Smart synes jeg :tommelsmil:

Håper trøttheten går over snart! Den gjør sikkert det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke vekt ;)

Men jeg lurte på en ikea tur for å kjøpe på neste lønning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt rare drømmer enda men det har mannen! Og nå er han meget bestemt på at dette blir det eneste barnet vi skal ha for det blir nemlig en gutt med meget sterk ADHD. Han ligger å har mareritt om natten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har mannen og, broren hans har ADHD... Så jeg håper virkelig ikke det er veldig arvlig. Noen som vet?

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEg glemte å nevne for jordmoren at jeg begynner å få vondt i korsryggen. Har ikke vont hele tiden men det kommer når det er veldig stressende på jobb. Og denne uken kommer til å bli ille! I morgen er det pers. møte etter jobb så jeg får i allefall 13 timer hjemmefra, hjemme rundt halv ti håper jeg. Onsdag er det møte først så jobb, så det blir jobb fra halv ni til fem og en time reisevei hver vei da så blir det lang dag da og. Tordag og fredag blir normale dager men det blir senvakt på fredag, så da er jeg ikke hjemme før i seks tiden.

Tordagen etter jobb må brukes til å rydde og vaske rommet. Vi får besøk ar halvbroren til mannen og hans kjæreste (som vi ikke har møtt før) på lørdag. Det er påtide å rydde litt her da, ser ikke ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og titter på videreutdanning ( http://www.hiof.no/neted/upload/attachment...f_VU-kat_DL.pdf ) og lurer litt på:

Har tre studier jeg først og fremst kunne ønske meg;

Videreutdanning i barnevern, 60 stp

Opptakskrav: 3-årig høgskoleutdanning i helse- og sosialfag eller annen

relevant universitets- eller høgskoleutdanning av minimum to års varighet.

Det kan dispenseres for søkere med realkompetanse. I tillegg kreves

minimum ett års relevant praksis fra fagfeltet etter fullført høyere utdanning.

Jeg er ikke sikker på om 1 mnd som assistent og 8 mnd som ped.leder er relevant yrkeserfaring akkuratt. Og det er jo ikke et helt år heller. Men søke kan jeg sikkert ;) Selv om jeg tviler på at jeg kommer inn.

Rusproblematikk I og II, 30 + 30 stp

I tillegg til utdanning kreves minimum ett

års relevant yrkeserfaring etter avsluttet grunnutdanning.

Dualproblematikk rusavhengighet/

psykisk lidelse, 30 stp men der er det et krav jeg ikke klarer å innfri i og med at jeg ikke har jobb på på dette tidspunktet;

"Det kreves videre at søker er ansatt i, eller på annet måte er tilknyttet

et arbeidsfelt som anses relevant for utdanningen og hvor praktiske

erfaringer kan benyttes som utgangspunkt for prosjektoppgave."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et fjerde alternativ er Spesialpedagogikk 1, 30 stp. Hmm. Blir vel at jeg søker det og.

Det er også mulig å ta

• Sosialpedagogikk 1, 30 stp

• Flerkulturell pedagogikk 1, 30 stp

• Sosial- og flerkulturell pedagogikk 2 (påbygging), 30 stp

Men det koster 15 000kr pr. 30 stp. Mulig det er verd det.

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...