Gå til innhold

Misfornøyd med bryllupsbildene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trengte et sånt svar som det siste❤️ Takk!

Anonymkode: 199a3...2fa

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.7.2023 den 16.17):

Har ikke gjestene tatt noen bilder da?

Anonymkode: 45d74...01d

Det er selvfølgelig ikke det samme.

Anonymkode: 75b4d...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør gjestene om det er noen som har tatt noen bilder.

Bildet jeg har stående hjemme var det søsteren min som tok av oss med sitt mobilkamera. Det er et kjempefint, naturlig bilde. Jeg endret det til sort-hvitt og kjøpte en pen ramme til. 

Synes helt ærlig det er mange oppstilte bryllupsbilder som ser corny ut. 

Anonymkode: 6afce...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (På 11.7.2023 den 16.20):

Hvem betaler for fotograf i dag, når et kamera koster så lite. Da hadde du sluppet dette, men når det er sagt, selvfølgelig må du få tilgang til RAW bildene, du har jo betalt for de. Så kan du evt. betale noen andre for å redigere de slik du er fornøyd med.

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 95c52...0df

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2023 den 20.31):

Er nok ikke noe galt med bildene objektivt sett, men jeg hadde håpet på noe annet. Regnvær og grått ute.

Anonymkode: 199a3...2fa

Du skrev tidligere at bildene er redigert for mye. Er det det som er problemet, eller er det at det var regn og grått vær? Om det er redigeringen kan du be om at dette justeres, jeg forstår ikke hvorfor du skriver det ikke er mulig? Jeg jobber med mange fotografer i jobbsammenheng, det er helt vanlig å ha dialog før kunden godkjenner bildene.

Anonymkode: 78fab...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du er misfornøyd med kvaliteten eller redigering av bildene, har du full rett til å klage. Du kan derimot ikke klage på at været ikke var bra nok 😂 Vet ikke helt om det er redigeringen eller været du var misfornøyd med da du skriver litt begge deler, men om det er førstnevnte, så kan du be om å få tilsendt bilder redigert etter dine ønsker - så langt det lar seg gjøre. Det er slik jeg tror jeg har forstått - fotografen som eier originalbildene da det er skakk om kjøp-og-salg her, med mindre annet er avtalt i forkant? 

Anonymkode: 35203...970

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.7.2023 den 13.06):

Trøst deg med at det blir mindre viktig etter hvert som tiden går. De bildene som er  fine å ha er vel heller med gjester og familie, ikke de oppstilte parbildene. Etter fem år er du ganske lei av dem, etter ti år ser du aldri på dem mer, om du kommer over dem etter femten år ser du kanskje på den ukledelige sminken som nå er helt umoderne, eller den rare kjolen. Etter tjue år sukker du «så unge vi var!» 

Men kanskje er det bildet fra teltturen i skogen, der dere er solbrune med bustete hår, som har fanget det viktigste minnet om kjærligheten ♥️

Anonymkode: 2de28...776

Tja. Vi giftet oss for 20 år siden og har to av bildene på veggen. Brukte ikke sminke, og en brudekjole er da en brudekjole, ser ikke annerledes ut enn de som bruker i dag. Jeg synes fortsatt bildene er fantastisk flotte, og får komplimenter for dem hver gang noen er på besøk for første gang. (ganske spektakulære bilder i vakker natur, ikke kjedelige oppstilte bilder)

Anonymkode: 136e0...98e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/11/2023 at 4:20 PM, K.B. said:

Hvem betaler for fotograf i dag, når et kamera koster så lite. Da hadde du sluppet dette, men når det er sagt, selvfølgelig må du få tilgang til RAW bildene, du har jo betalt for de. Så kan du evt. betale noen andre for å redigere de slik du er fornøyd med.

Det er folk som deg som er grunn vi fotografer får x antall gråtende kvinner hvert år som lurer på om vi kan redde bildene sine.  Folk som vil ha fine bilder som ikke er overeksponert, undereksponert,  tapt øyeblikk osv betaler for fotograf i dag.  Og nei, kundene får ikke raw filer som eies av fotografen, plikt lik i gamle dager hvor de ikke fikk negativene.  Skjerp deg. 

TS- som andre har spurt kan må du tenke ganske nøy om hva du er misfornøyd med.  Har hatt flere brud som var helt hysterisk og hatet bildene, var supermisfornøyd, som til slutt hadde ALT med været å gjøre.  Ingen kan forventer solfylte fine bilder ute hvis det regner og er kjempegrå ute.  Men om redigeringen er problemet og ingenting lik den de viser på nettsiden, du har 100% rett i å be de å redigere de på nytt.   Dessverre er det noe uærlig fotografer der ute som bruker andres sine bilder i porteføljen sin og levere helt annerledes bilder.   Om dette er det som har skjedde med deg ville jeg ha bedt de å redigere på nytt. 

Anonymkode: d6f09...7f8

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skikkelig misfornøyd med bildene fra vårt bryllup. Fotograf var med oss hele dagen og kvelden så det var mange bilder, men fotografen hadde ikke skjønt vinkler og å fange øyeblikket. Utallige bilder tatt i stygge vinkler. Nedenfra og opp slik at vi hadde dobbelhake osv. Han klarte ikke fange de gode vinklene og redigerte helt elendig... Bilder fra gjestene var mye finere. Jeg endte opp med å be om råfilene å redigere selv. Da ble de mye finere 

Anonymkode: a89c4...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er bryllupsfotograf. Det veldig mange par gjør er å lete etter en billig bryllupsfotograf og tror at det er er bare å ta noen bilder. Jeg har helt normale priser og er selvfølgelig ikke billig. For bak arbeidet mitt ligger det enormt mye med arbeid og jeg tilbyr ikke de standard klisje bildene som fotografer i Norge flest tilbyr. Er så mange som går i denne fellen med å velge en billig fotograf og få bilder som de blir helt sjokkert over. Man kan dog ha flaks med å ha en billig fotograf, men det er sjeldent. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 7/11/2023 at 7:32 PM, AnonymBruker said:

Gjorde det siste beskrevet her, hadde fotograf i 10 timer. Venner har ikke tatt spesielt bra bilder, det var dårlig vær og mørkt den dagen. Det står i kontrakten at vi ikke får raw-filene. Fotografen har brukt timesvis på å redigere og tatt seg godt betalt, vi kan ikke be om at jobben skal gjøres på nytt. Kjedelig hele greia. 

Anonymkode: 199a3...2fa

Kan du ikke be om å få noen av bildene redigert på nytt da? Vi brukte bryllupsfotograf fra www.bryllupsfotograf.no og da var alle bildene redigert i samme stil, med mye (men naturlige) farger. Vi ønsket noen i svart/hvitt, og også ett av de oppstilte portrettene i litt mer duse og varme farger, og da spurte han bare om nummeret på bildene, og sendte oss de bildene (ca ti stykker) redigert etter våre ønsker allerede dagen etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var heller ikke fornøyd med bildene våre, jeg klagde og fikk komme inn å se originaler og bilder de selv ikke hadde valgt å sende oss (de tar jo tusenvis av bilder). Ble litt mer fornøyd da, men så ble ikke bildene helt som forventet - så fortsatt litt skuffet.. Heldigvis noen som var veldig fine da. :) Bilder fra familie og venner viste mye bedre hvem vi var, men dårlig kvalitet og mobilbilder blir ikke det samme.

Anonymkode: 29c91...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes godt du kan be om å få redigert noen bilder i en annen stil, dersom det først og fremst er redigeringen du er misfornøyd med. Været får ikke fotografen gjort noe med.

Vet ikke hvor mange bilder du har fått, men la oss si 50? Velg ut de 5 fineste og spør om å få disse i en annen stil :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, hadde glemt bort denne tråden. Hovedproblemet er været, bildene hadde nok vært lysere og triveligere om det var sol. Jeg synes de er redigert for mye. Men det er godt over 500 bilder, og det er lenge siden bryllupet nå. Vi betalte over 30 000, så det handler ikke om at vi har brukt en billig fotograf. Føler ikke jeg kan be henne gjøre hele jobben på nytt, da jeg tror mange vil synes at bildene er fint redigert. Det kjipeste er været, og det får jeg ikke gjort noe med som dere sier.

Anonymkode: 199a3...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...