Gå til innhold

Hva i h* ?! Spådd 50 varmegrader i Spania neste uke!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 7/9/2023 at 4:26 PM, AnonymBruker said:

Gå tilbake til sånn vi er ment til å leve. Bygge et hus i skogen. Slutte å kjøre bil,bruke hest og kjerre. 

Anonymkode: 1300e...d01

Jeg kan garantere deg at 99 % av befolkningen heller vil dø ut enn å gå tilbake til 1700-tallet.

Anonymkode: 1d075...a58

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir fortvilet når jeg ser disse dommedagsnyhetene hver dag, for jeg får ikke gjort noe. Jeg kjører nesten aldri fly, kjøper lite klær, kjører ikke bil osv. Men så ser jeg Kina fortsetter med ekstreme utslipp vi ikke får gjort noe med, og likevel skal vi skremmes daglig med at jorden går under nå 😕 

Anonymkode: c3235...3af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (19 minutter siden):

Nettop, var masse i Hellas på 2000 tallet, fra midten av juli var det 40ish hver dag, da var værmeldingen med gule bilder og god sommer, nå er det blodrødt og sort og livsfarlig😂

Ja nettopp. De jeg kjenner som er der på ferie nå har det så fint så. Ingen har klaget på uutholdelig sterk varme.

Vi lever i en syk verden, og mainstream aviser det slutter jeg snart å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mange som har startet, det er ikke bare deg, men det blir som en dråpe i havet når man aldri gjør nok, og noen alltid gjør noe som andre synes de ikke burde gjøre. Så jeg fortsetter å fly mellom Norge og Spania med god samvittighet, for å treffe familie, så lenge jeg har de.

Anonymkode: 26966...359

Så det du sier er at du vil fly uansett, og det med klimaansvar får andre ta seg av?

OK.

Her kommer du med vektige grunner for skyhøye klimaavgifter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg blir fortvilet når jeg ser disse dommedagsnyhetene hver dag, for jeg får ikke gjort noe. Jeg kjører nesten aldri fly, kjøper lite klær, kjører ikke bil osv. Men så ser jeg Kina fortsetter med ekstreme utslipp vi ikke får gjort noe med, og likevel skal vi skremmes daglig med at jorden går under nå 😕 

Anonymkode: c3235...3af

Slutt og les. Jorden går ikke under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men så ser jeg Kina fortsetter med ekstreme utslipp vi ikke får gjort noe med, og likevel skal vi skremmes daglig med at jorden går under nå

Når vi slutter å forbruke går utslippene i Kina ned. Vi har bare flyttet utslippene våre til Kina. Dette ligger i våre hender.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Snok1 said:

Når vi slutter å forbruke går utslippene i Kina ned. Vi har bare flyttet utslippene våre til Kina. Dette ligger i våre hender.

Jeg får ikke gjort noe mer, så jeg føler avmakt

Anonymkode: c3235...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snok1 said:

Så det du sier er at du vil fly uansett, og det med klimaansvar får andre ta seg av?

Nei.

Jeg sier at jeg kommer til å fortsette å reise og besøke familien min så lenge jeg har en familie å besøke. Uansett hvor stygg du mener det gjør meg. 

Så lenge ikke verdenssamfunnet, regjeringene og de rike gjør mere, så kommer ikke jeg til å kutte ut min familie, fordi at noen på KG synser og mener noe om meg. 

Anonymkode: 26966...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/KnGd16/kina-fortsetter-satsingen-paa-kullkraft

Kina dekker 60 % av energibehovet sitt med kull, og de fortsetter å bruke kull. Årlig blir det bygget 200 nye anlegg. 

"Ny kapasitet i kinesiske kullgruver første halvår 2019 femdobler ny kapasitet for hele fjoråret.

Kinesiske energimyndigheter godkjente i første halvår bygging av nye kullgruver som innebærer en årlig kapasitetsøkning på 141 millioner tonn kull.

Til sammenligning ble det i Kina i hele fjor godkjent kapasitetsøkning på 25 millioner tonn kull i nye anlegg. Det er nyhetsbyrået Reuters som melder dette". 

Kina har over 300 % mer utslipp innbygger enn Norge. Hver innbygger slipper ut mer enn hver nordmenn gjør. De har i tillegg 1, 4 milliarder mennesker. Og det skal øke."

https://www.transitmag.no/2019/08/06/kull-boom-i-kina-i-forste-halvar/

Kina bygger langt flere kullkraftverk enn hva resten av verden stenger ned.

Anonymkode: fd850...0cf

Og kineserene er sterkt inne på elbil fronten, for å kunne drifte sine innenlands transportbehov på kullkraft når de får restriksjoner på olje import. De forventer restriksjoner på olje etter at de har invadert Taiwan, så da må de kunne prioritere den oljen de har til krigsmaskineriet... Miljøvern langt opp i rumpen....! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

BAKKETEMP? 😅 er det det nye?

Anonymkode: a08bf...35c

Bakketemp (altså målt på asfalten) er best, det gir enda mer skremmende tall! En bonus er at man ikke har noe statistikk, så da er det en helt utrolig økning, som ikke kan verifiseres. 

Jeg har ikke vært så mye i innlands Spania på sommeren, men husker jeg var i Madrid for ca 10 år siden. Da var det 46C, normalt men for varmt mente de lokale.... 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.7.2023 den 16.33):

i.e. kutt drastisk ned på babyprodukjonen. Over hele fjøla 

Anonymkode: 71266...c03

Enig i at man bør kutte babyproduksjon der folk ikke får det til naturlig, slik som prøverør og surrogati. Og samtidig gjøre det lettere for folk og adoptere. Heller ikke veldig smart med abortforbud som det er enkelte steder. Så bør man Kutte drastisk ned på livsforlengende medisiner til folk over 85. Problemet er ikke at mennesker blir født men, at vi lever i hundre år.

Anonymkode: fd70b...304

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og så da. Det er natur. Vi kan ikke forhindre uansett. Mennesker lever her under omstendighetenes nåde. Kina og andre stormakter produserer og forurenser som faen for å vokse, vi er egoister.

Anonymkode: 57ed0...880

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Tror heller hukommelsen svikter deg med alderen for nå er det så gale de ste her ned attraksjonene pga varmen 

Anonymkode: 191db...3c1

Hva i all verden prøver du å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det finnes mange bra steder å starte, men noen må jo ta ansvar å faktisk starte da, for foreløpig er vi mest flinke til å snakke om alt vi må forandre, uten å forandre veldig mye. (Snakker da om samfunnet generelt, ikke denne tråden/forumet)

Anonymkode: 26966...359

Ekstremt mye hykleri. Veganere som spiser avokado, mandler og kokosnøtt-produkter fra andre siden av kloden f.eks.

Folk er jævla flinke til å tenke ut hvordan ANDRE bør bidra, men lite villige til å gi avkall på ting selv. For ikke å snakke om forskjellene det er på klima og infrastruktur i Norge. En kan ikke forvente at folk i Finnmark skal drive å sykle til jobb, eller ha el-bil når det er tre ladepunkter i fylket :-)) 

Anonymkode: 4930a...057

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2023 den 8.51):

Hadde vi ikke hatt innvandring, hadde vi hatt 0 befolkningsvekst her i Norge. 

Vil man ha mindre babyproduksjon må mannfolka i fattige land få vesentlig mindre makt over kvinners liv. Og kvinner må få alternativer til å kun være husslave. 

Men det er ikke mye Norge kan gjøre med. Vi har allerede minket vår egen befolkning jevnt og trutt siden 60 tallet 🤷‍♀️ Hjelper også lite at ressurssterke slutter å få barn, da det er de som mest sannsynlig får barn som har mulighet til å ta en utdanning som faktisk kan bidra til å bedre miljøet.

Anonymkode: fcc7e...efa

Med "over hele fjøla", så menes det selvfølgelig generelt over hele verden. Å sammenlikne Norge/verden blir som å sammenlikne vær/klima. Å kutte ned over hele fjøla tenker jeg er et fornuftig uttrykk når man ser utviklingen i det siste. Å sette et barn til verden er noe av det mest miljøskadelige man kan gjøre. Synd, men sånn er det. Det gjelder overalt, men spesielt i den vestlige verden.

At de rikeste får færre barn, vil ikke føre til færre utdannede. Det gir bare mer plass til de neste i "køen". Vi er avhengige av en viss mengde utdannede, så kostnadene rundt det vil justere seg naturlig. Flere stipender, flere statsfinansierte universiteter rundt om i verden, flere bedrifter som dekker utdannelse mot arbeidskontrakter på et visst antall år etc. Er behovet stort nok, vil løsningene trille inn. Et samfunn med færre barn, resulterer også gjerne i større rikdom generelt, så win win, egentlig. 

Human-population-growth-landscape.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mooza skrev (På 9.7.2023 den 22.43):

Vi må bombe Kina.

Seriøst; det nytter ikke at vi kutter når Kina med milliarder av mennesker øker utslippene. Det har de tenkt å forsette med. 

Det er jo ikke så rart at andre vil ha det som oss. Den eneste måten man kan få alle Asiatene og Afrikanerne til å godta at de ikke skal få det slik vi har det nå, er at vi må kutte drastisk på hvordan vi har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 14.49):

Ekstremt mye hykleri. Veganere som spiser avokado, mandler og kokosnøtt-produkter fra andre siden av kloden f.eks.

Folk er jævla flinke til å tenke ut hvordan ANDRE bør bidra, men lite villige til å gi avkall på ting selv. For ikke å snakke om forskjellene det er på klima og infrastruktur i Norge. En kan ikke forvente at folk i Finnmark skal drive å sykle til jobb, eller ha el-bil når det er tre ladepunkter i fylket :-)) 

Anonymkode: 4930a...057

Løsningen er selvsagt å avfolke Finnmark.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 14.49):

Ekstremt mye hykleri. Veganere som spiser avokado, mandler og kokosnøtt-produkter fra andre siden av kloden f.eks.

Folk er jævla flinke til å tenke ut hvordan ANDRE bør bidra, men lite villige til å gi avkall på ting selv. For ikke å snakke om forskjellene det er på klima og infrastruktur i Norge. En kan ikke forvente at folk i Finnmark skal drive å sykle til jobb, eller ha el-bil når det er tre ladepunkter i fylket :-)) 

Anonymkode: 4930a...057

Stemmer nok for noen, men man skal også huske at ikke alle veganere har tatt sine valg basert på klimautfordringer. For veldig mange er hovedfokuset dyrevelferd og/eller egen helse. 

El-bil argumentet er jeg helt enig i. Det er flott med tiltak og teknologi som kan begrense klimautslipp, men det må jo være praktisk gjennomførbart før man kaster nye lover og avgifter over folk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 13.57):

Jeg kan garantere deg at 99 % av befolkningen heller vil dø ut enn å gå tilbake til 1700-tallet.

Anonymkode: 1d075...a58

Det er jo perfekt. Masse landområder igjen til oss 1% som vil leve slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...