Gå til innhold

Hva i h* ?! Spådd 50 varmegrader i Spania neste uke!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 14.7.2023 den 23.44):

Så slutt å fly til feriering i utlandet da folkens., hvis dere er så bekymret.

Anonymkode: 98e28...d1a

Godt poeng. Det er dere som har skapt disse klimaendringene..😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For min del blir jeg å fly mye mer fremover. Skal fly på ferie 4 ganger neste år. Jeg kunne ikke gidd mer faen i klimahysteriet. Tror jeg faktisk skal gå ut å sette diselbiln min på tomgang nå bare på pur faen etter å ha lest denne tråden.

Anonymkode: 77f66...1e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (13 timer siden):

Løsningen er selvsagt å avfolke Finnmark.

Ja, vi kan gi det til russerne. ..

Fantastiske gjennomtenkte svar du gir her i tråden. 

Samene da...de skal vi også bare gi vekk? Hva med å avfolke Oslo og gi DET til russerne. Siden jeg regner med at Oslo forurenser mer enn Finnmark liksom... Hvordan tenker du egentlig her? Skal vi alle sette fyr på oss selv, og utrydde oss slik at Norge ikke slipper ut CO2? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BerntHulken skrev (På 20.7.2023 den 2.52):

Godt poeng. Det er dere som har skapt disse klimaendringene..😉

Langt derifra.

Anonymkode: 09cf9...9f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BerntHulken skrev (På 20.7.2023 den 2.48):

Det er jo perfekt. Masse landområder igjen til oss 1% som vil leve slik.

Det er bare  byer som er overbefolka. Et eksempel Vi kjørte 9 timer i Canada å så ikke et eneste hus men masse land med innsjøer, beboelige plasser. Slik er det på hele planeten. Utroligt masse plass. 

Anonymkode: 60e07...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I norge

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bare  byer som er overbefolka. Et eksempel Vi kjørte 9 timer i Canada å så ikke et eneste hus men masse land med innsjøer, beboelige plasser. Slik er det på hele planeten. Utroligt masse plass. 

I norge er det også utroligt mye mer plass. Masse innsjøer og fjellgrunn perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

50 grader er nok fra YR. Da blir det 35-40 grader, noe som er helt normalt av og til i Spania. YR har av en eller annen grunn en spesiell interesse av å melde ekstremvær. Kanskje har de en link til VG som følger ivrig opp med krisemaksimering.

Anonymkode: 86579...ef4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Som sagt det blir bare kaldere i Norden... Det kan bli like kaldt i Danmark som Sibir mener forskere https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/oppsiktsvekkende-klimarapport-danmark-kan-bli-som-sibir/15916647/

Og en annen tabloidkanal meldte at vi kan få "boblebad temperaturer" i Nordsjøen og, slik det er lokalt utenfor Florida. Godt forskerne er enige.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

50 grader er nok fra YR. Da blir det 35-40 grader, noe som er helt normalt av og til i Spania. YR har av en eller annen grunn en spesiell interesse av å melde ekstremvær. Kanskje har de en link til VG som følger ivrig opp med krisemaksimering.

Anonymkode: 86579...ef4

Jeg så et veldig skremmende værkart (mener det var på NRK), der hele Europa var i ulike grader av rødt. Så sjekket jeg skalaen, og det var 11-15 grader i røde England..... Sjekk skalaen og omfanget av katastrofen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 7/9/2023 at 10:43 PM, Mooza said:

Vi må bombe Kina.

Seriøst; det nytter ikke at vi kutter når Kina med milliarder av mennesker øker utslippene. Det har de tenkt å forsette med. 

Det er fordi vi ikke kutter der det hadde hjulpet. I vårt forbruk.

Den eneste grunnen til at kino har så store utslipp er at det er der verdens varer produseres. Dersom vi hadde satt tallene på utslippet til produksjonen i landene hvor varen faktisk ender opp hadde regnskapet sett totalt anderledes ut.

Vindmøller, strømkabler, mindre olje, etc, er bare et plaster på såret. Et klapp på egen skulder. Vi rører ikke forbruket, fordi vi er blitt avhengig av kapitalismen.

Anonymkode: 8b119...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er fordi vi ikke kutter der det hadde hjulpet. I vårt forbruk.

Den eneste grunnen til at kino har så store utslipp er at det er der verdens varer produseres. Dersom vi hadde satt tallene på utslippet til produksjonen i landene hvor varen faktisk ender opp hadde regnskapet sett totalt anderledes ut.

Vindmøller, strømkabler, mindre olje, etc, er bare et plaster på såret. Et klapp på egen skulder. Vi rører ikke forbruket, fordi vi er blitt avhengig av kapitalismen.

Anonymkode: 8b119...36c

Et alternativ til å bombe... hadde vært å sette veldig store avgifter på alt som var produsert med kull/uten rensing. 

Da hadde vi fått flyttet noe av produksjonen tilbake, som sett i lys av de siste årenes utfordringer hadde vært smart sikkerhetspolitisk, samt vi hadde skapt arbeidsplasser her. Vi må produsere ting med dyr energi, og med å ikke kreve det av andre, så legger vi jo til rette for at de skal forurense. 

Anonymkode: fd850...0cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...