Gå til innhold

Hvor mange kalorier må man forbrenne hver dag for å holde seg slank?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er dame på 32, begynt å få mage men vil gjerne holde den slank. Hvor mange kalorier må forbrennes daglig?

Anonymkode: 8b0ee...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt er et tau? Regner med du forstår at det er altfor lite informasjon til å svare noe som helst.

Anonymkode: 652d8...915

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er dame på 32, begynt å få mage men vil gjerne holde den slank. Hvor mange kalorier må forbrennes daglig?

Anonymkode: 8b0ee...819

Like mange som kroppen din tar opp fra det du spiser og drikker. Men både kaloriinntak og kaloriopptak er individuelt. Forbrenning også. 

Anonymkode: 63056...07c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne typen tråder kommer det klassiske "trening er gram" tullet. 

Når man beveger seg mot 40 stemmer ikke det lengre, man blir bleikfeit uansett, særlig denne puta på magen uansett hvor lav BMI man har, flat bak, og grevinneheng. Og ikke minst gjør litt muskelmasse det mye enklere å holde vekta, da man jevnt forbrenner mer også mellom øktene. 

Gode styrkeøkter er det beste du kan gjøre for egen kropp nå. Det skal ikke så alt for mye til, bare det gjøres riktig. 

Anonymkode: c7c71...1c6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går ti tusen skritt så ofte du kan, helst daglig , og kutter ut ekstra goder som brus, kaker, godteri, potetgull, holder pizza og pommes frites til max en gang i måneden og ikke som en del av kostholdet og bytter ut ultraprosessert mat med sunnere mat laget fra bunnen kan du spise omtrent som før for de overflødige kaloriene kommer fra mat som dette. 

Anonymkode: b6363...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du går ti tusen skritt så ofte du kan, helst daglig , og kutter ut ekstra goder som brus, kaker, godteri, potetgull, holder pizza og pommes frites til max en gang i måneden og ikke som en del av kostholdet og bytter ut ultraprosessert mat med sunnere mat laget fra bunnen kan du spise omtrent som før for de overflødige kaloriene kommer fra mat som dette. 

Anonymkode: b6363...4b7

Så vil man som kvinne på 40+ (ikke at TS er der ennå) fortsatt ha denne puten på magen, være flat bak, og ha hud under overarmene som henger etterhvert. 

Men supert tips så lenge alderen fortsatt er på din side. 

Anonymkode: c7c71...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er dame på 32, begynt å få mage men vil gjerne holde den slank. Hvor mange kalorier må forbrennes daglig?

Anonymkode: 8b0ee...819

Like mange som du putter på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spørre om hjelp innpå her er ikke vits skjønner jeg. Kunne spurt veggen.

Ts

Anonymkode: 8b0ee...819

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å spørre om hjelp innpå her er ikke vits skjønner jeg. Kunne spurt veggen.

Ts

Anonymkode: 8b0ee...819

Men du går svar. Skal vekta være konstant må du forbruke like mange kalorier som du spiser. Endrer du det ene, må du også endre der andre

Du kan beregne din omtrentlige forbrenning og styre inntaket etter dette.

Anonymkode: 661cc...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og holde vekten må du innta like mye energi som du forbrenner. Det er helt umulig for oss og vite hvileforbrenningen din , som faktisk er det viktigste, men hva du jobber med, og om du trener/ har aktiv livsstil er og vesentlig. Tipper du skal innta mellom 1200- 3000 kalorier, litt mer i uken du har mensen eller når du har feber.  Hjalp det? 

Anonymkode: a8362...f82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Å spørre om hjelp innpå her er ikke vits skjønner jeg. Kunne spurt veggen.

Ts

Anonymkode: 8b0ee...819

Det kommer jo helt an på hvor mye du spiser. Spiser du under 1500 kalorier om dagen, trenger du ikke bevege deg stort. Spiser du 3000, må du forbrenne halvparten for å holde vekta/gå ned. 

Sånn ca. 

Anonymkode: 3e8ae...f21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kommer jo helt an på hvor mye du spiser. Spiser du under 1500 kalorier om dagen, trenger du ikke bevege deg stort. Spiser du 3000, må du forbrenne halvparten for å holde vekta/gå ned. 

Sånn ca. 

Anonymkode: 3e8ae...f21

Men finnes det ikke noen ca fasit på hvor mye man må forbrenne for damer over 30? Sånn gjennomsnittlig. Er ikke så lett å få regna ut kalorier osv. 

Anonymkode: 8b0ee...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men finnes det ikke noen ca fasit på hvor mye man må forbrenne for damer over 30? Sånn gjennomsnittlig. Er ikke så lett å få regna ut kalorier osv. 

Anonymkode: 8b0ee...819

Gå på vekta hver uke. Går den opp to uker på rad trener du mer og spiser mindre. 

Jeg har aldri kunnet noe om kalorier eller forbrenning. Men denne metoden fungerer faktisk helt utmerket. 

Anonymkode: c7c71...1c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men finnes det ikke noen ca fasit på hvor mye man må forbrenne for damer over 30? Sånn gjennomsnittlig. Er ikke så lett å få regna ut kalorier osv. 

Anonymkode: 8b0ee...819

Jo sånn ca, men da må man jo selvfølgelig vite vekten, høyden, alder og hva man jobber/aktivitetsnivået er. Du gir jo ikke så mye opplysninger akkurat

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på😊 du kan jo prøve å forbrenne  feks 300 kcal mer hver dag og så prøve å spise noen hundre kalorier mindre hver dag å se om vekten stopper eller begynne å gå nedover. Bare med å vite alder er jo det veldig vanskelig. Dette er jo også litt forskjellig fra person til person i forhold til hvor mye de trener, hvor mye de spiser osv.  https://www.metaburn.no/hvor-mange-kalorier-trenger-jeg/#:~:text=Rundt 2000 kalorier om dagen,har de også høyere hvileforbrenning. Du kan jo fylle ut denne å se, men det er jo bare ca. Er forskjell fra person til person som sagt. 

Anonymkode: 50a65...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg er dame på 32, begynt å få mage men vil gjerne holde den slank. Hvor mange kalorier må forbrennes daglig?

Anonymkode: 8b0ee...819

Det kommer an på basalstoffskiftet ditt, matinntak og aktivitet, men har lest at mange ernæringsfysiologer anbefaler et kalorikutt på 500 kcal daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener det handler mye om hva du spiser. Personlig drikker jeg proteinpulver i vann til hver frokost. Og jeg spiser middag og kvelds lagd fra bunnen av. For eks linser med grønnsaker. Alternativt nøtter eller andre råvarer til kvelds. Det er sånn jeg brente bort midjefett og holder meg slank. Jeg spiser meg mett, teller ikke kalorier. Trener styrke og forsøker gå en tur hver dag

Dersom du spiser mye ultraprosessert mat, søtningsstoffer, sukkerdrikker som juice, saft, melk, brus osv, mye godteri osv så vil du oftere føle på sug etter mat. Du vil oftere overspise. Og mye av den maten legger seg rett og slett lettere som fett. Kroppen behandler ikke all type mat likt.

Dersom du spiser 400 kalorier med protein vil de gå til musklene dine. Dersom du spiser 400 kalorier med sjokolade går de rett til midjefettet. Hva du spiser betyr noe.

Anonymkode: e7110...686

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men finnes det ikke noen ca fasit på hvor mye man må forbrenne for damer over 30? Sånn gjennomsnittlig. Er ikke så lett å få regna ut kalorier osv. 

Anonymkode: 8b0ee...819

Nei, det gjør ikke det. Fasiten er at du må være i energibalanse for og holde vekten og i negativ energibalanse for og gå ned i vekt. Hva du inntar og hva du forbrenner vet ikke vi. Jeg vet min fasit. Jeg forbrenner ca 2500 kalorier  i døgnet i snitt, og spiser det jeg har lyst på/ kroppen ber om. 

Anonymkode: a8362...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Å spørre om hjelp innpå her er ikke vits skjønner jeg. Kunne spurt veggen.

Ts

Anonymkode: 8b0ee...819

Du gir jo absoluttt ingen informasjon i innlegget, så det er ingen som KAN hjelpe deg når du skriver så lite.

Anonymkode: 652d8...915

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg mener det handler mye om hva du spiser. Personlig drikker jeg proteinpulver i vann til hver frokost. Og jeg spiser middag og kvelds lagd fra bunnen av. For eks linser med grønnsaker. Alternativt nøtter eller andre råvarer til kvelds. Det er sånn jeg brente bort midjefett og holder meg slank. Jeg spiser meg mett, teller ikke kalorier. Trener styrke og forsøker gå en tur hver dag

Dersom du spiser mye ultraprosessert mat, søtningsstoffer, sukkerdrikker som juice, saft, melk, brus osv, mye godteri osv så vil du oftere føle på sug etter mat. Du vil oftere overspise. Og mye av den maten legger seg rett og slett lettere som fett. Kroppen behandler ikke all type mat likt.

Dersom du spiser 400 kalorier med protein vil de gå til musklene dine. Dersom du spiser 400 kalorier med sjokolade går de rett til midjefettet. Hva du spiser betyr noe.

Anonymkode: e7110...686

Dersom du spiser 400 kalorier med protein vil de gå til musklene dine. Dersom du spiser 400 kalorier med sjokolade går de rett til midjefettet.
 

😂😂
mye rart en skal lese, hvis du står opp om morgenen og forbrenner 400kalorier så kan du fylle på 400 av enten, karbo, fett eller protein. Vil fortsatt være i balanse uavhengig av kilde

Endret av Enmanelskeråhate
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...