Gå til innhold

Hvilket boyband var eller er din favoritt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lykkedykker skrev (29 minutter siden):

Da er dine argument irrelevante. 

Nei. Det jeg sier er fakta. Det er bare å kjenne til Beatles-historien. Du poster innlegg skrevet av noen journalister og framstiller det som fakta. Kan også finne artikler som hevder at jorden er flat… 

Anonymkode: d6351...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (31 minutter siden):

Da er dine argument irrelevante. 

 

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvis du ser lenken. Så står det også "especially in the early 1960s".  Det kan sikkert argrumenteres for at Beatles var et boyband i tidlig på 60-tallet. Nå spilte Beatles instrumenter og  de danset ikke så de var ikke som 90-talls boyband. Men de hadde stort sett kjærlighetssanger og kvinnelige fans og konsertene bestod av tenåringsjenter som skrek. 

Men Beatles utviklet seg ekstremt utover i karrieren og de utviklet seg raskt(fra album til album), De fleste albumene til Beatles minner ikke om Boyband-album og de ble svært eksperimentelle senere i karrieren.  Når musikken ikke er boyband-musikk, de skrev sine egne sanger, de spilte instrumenter, de var ikke satt sammen av et platestudio, de hadde full aunonomi når det kom til hvordan de ville ha musikken og hvordan de ville fremstå,  de danset ikke, de hadde ikke lenger konserter med skrikende tenåringsjenter. Så blirboyband-stempelet helt malplassert om Beatles, selv om det kanskje kunne gitt noe mening å gi stempelet Boyband til Beatles i 1963.

At noe journalister skulle mene at Beatles er et boyband endrer ikke på det. At noen kaller seg journalist betyr selvsagt ikke at de vet hva de snakker om. Om noe så vet de svært ofte ikke hva de snakker om og de kan ha interesse av å si noe som er helt bakvendt kun for å skaffe klikk.  

Anonymkode: 3b8ed...cd3

 

Anonymkode: d6351...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nettop. Nærmest alle store band som kom like etter Beatles oppgir Beatles som inspirasjon. Det er helt åpenbart at Beatles hadde mer enn kun kvinnelige fans. 

Anonymkode: 3b8ed...cd3

Beatles er det siste bandet som kan kalles for boyband, men det virker som at enkelte mener at de er et boyband fordi de hadde kvinnelige fans og var populære i begynnelsen av 60-tallet.

Hvis Beatles er boyband, så er også Zeppelin boyband. 

Anonymkode: d6351...1a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nettop. Nærmest alle store band som kom like etter Beatles oppgir Beatles som inspirasjon. Det er helt åpenbart at Beatles hadde mer enn kun kvinnelige fans. 

Anonymkode: 3b8ed...cd3

Brian May har blant annet sagt at Beatles var musikk-Bibelen deres.

De fleste som driver med musikk, vil fenge begge kjønn. 

Anonymkode: d6351...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boyzvoice. Så skuffa når jeg innså at de ikke var «ekte». Husker cden deres med alle sangene og karaokeversjonene av sangene! De ble mye brukt både til karaoke men også som melodi til egenproduserte sanger. Hvem hadde vel ikke drøm om å bli popstjerne😂

Tror jeg fortsatt nå 25-30 år etter fint kunne ha karaoket meg igjennom samtlige av boyzvoice sine sanger (og et par av mine egne). 

Anonymkode: f2fef...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen. Aldri.

Hvis ikke Beatles regnes med. Eller i videre forstand: The Band. 

Vil bare nevne at jeg har oppfattet at flere unge menn liker musikken til sånne nyere tids boybands fra 90-2000 tallet. Så om det er at bare kvinner er fans så står vel ingen igjen. 
 

Men, jeg skjønner også greia med at det da gjelder disse gruppene som oppsto i min barn/ungdomstid som sang med backing track og danset in sync, og viser til de første to ordene i mitt innlegg som svar avgitt.

Anonymkode: 35787...d7c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Beatles er det siste bandet som kan kalles for boyband, men det virker som at enkelte mener at de er et boyband fordi de hadde kvinnelige fans og var populære i begynnelsen av 60-tallet.

Hvis Beatles er boyband, så er også Zeppelin boyband. 

Anonymkode: d6351...1a4

Ja, alt kan bli boyband om man bare bruker en vid nok definisjon og neglisjerer alt med bandet som ikke passer inn med hva som forbindes med boyband. 

Anonymkode: 3b8ed...cd3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Westlife 😊

2. Backstreet boys 😊

3. Take That 😊

Omtrent i den rekkefølgen 😊

Både Westlife og Take That kan jeg fortsatt høre på i perioder, selv om jeg har passert 40 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (2 minutter siden):

1. Westlife 😊

2. Backstreet boys 😊

3. Take That 😊

Omtrent i den rekkefølgen 😊

Både Westlife og Take That kan jeg fortsatt høre på i perioder, selv om jeg har passert 40 😁

Samme her 😁🥳 er 40 og har laget en «boybands» spilleliste på Spotify 😁

Anonymkode: 06d48...a13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (På 8.7.2023 den 21.04):

NKOTB var min første kjærlighet ❤ men jeg har likt omtrent alt oppigjennom 🙈

Ah.... NKOTB ass... ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Han blonde i L8R og KeSera ;) Han har gjort mye rart 😛 

Anonymkode: ef68d...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.7.2023 den 23.25):

 

Dette er ikke boyband, men band som har mannlige medlemmer.

«boyband kjennetegnes av relativt uskyldige tekster, gruppekoreografi og utstrakt bruk av vokalharmonisering. Boyband hadde stor suksess på 1990-tallet og har fått en fornyet interesse siden 2010. Kjente boyband inkluderer Backstreet Boys, Boyzone, *NSYNC, One Direction, Take That og Westlife

Anonymkode: d6351...1a4

Endelig noen som har forstått det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

New Kids on the Block. Jeg var dypt og inderlig forelsket i Jordan Knight. ❤️💚❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...