Gå til innhold

Hvis dere måtte velge mellom Trump og DeSantis som president i USA


Topsi

Anbefalte innlegg

Og det ikke var noen andre alternativer, hvem ville dere valgt? 

Jeg ville gått for De Santis

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Iallefall ikke Trump,  da blir det mer krig 

Anonymkode: b436c...5e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart De Santis siden jeg må velge mellom 2 onder. Klarer ikke Trump.

Anonymkode: f9054...b2c

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å velge mellom to, høyreradikale, alt-right svin som er langt inn i høyregrøfta, konservativt sett i tillegg til Mussolini-vibes fra begge to.

USA sliter hardt, uansett om det blir Biden igjen, eller Trump eller DeSantis. Hele landet går mentalt sett i oppløsning. De er ikke "United" i hodet lenger.

 

Anonymkode: 96e8f...3c9

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt alt er bedre enn psykopaten Trump

Anonymkode: ca7bf...246

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig spørsmål.. Jeg kjenner ikke lkke godt til DeSantis, men alt jeg har hørt er temmelig negativt

Anonymkode: b68c7...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Trump ihvertfall! 

4sbjpo.jpg

Anonymkode: 86e88...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump.

Jeg er ganske sikker på at Trump ikke har lært noe; han er like inkompetent og arrogant som før, og derfor kommer han til å være like handlingslammet i forhold til å lage problemer. 

(Ja, uttrekningen  fra Afghanistan ble et shitshow på grunn av Trump, men jeg tror ikke dette hadde spilt ut bedre uansett hvem som hadde satt i gang. Og han fikk satt det igang.)


De Santis er en mye bedre politiker, så han kan faktisk få til noe. Og programmene til begge er problematiske geopolitisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke i samme liga engang, støtte til Trump er en støtte til en destruktiv kraft mot demokratiet.
Han har lært store deler av befolkningen at det er helt ok å oppføre seg som en drittsekk samtidig som en ikke trenger forholde seg til lover og regler som ikke passer for en selv.

En kan gjerne være sterkt uenig i politikken til DeSantis, men å ha kontroversielle meninger er en iboende rett i et demokrati.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trump blir ikke tatt seriøst og det er derfor begrenset hvor mye galt han kan få gjort.  DeSantis er mye farligere. Han har meningene til Trump, men er intelligent i tillegg. 

Anonymkode: 6d211...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet sannelig ikke. Jeg har ikke hatt kapasitet til å følge med mer enn at jeg oppfatter DeSantis som i overkant bakstreversk og lite fleksibel. Trump er ikke mer enn diagnosen sin. Han er narsissist, og mer nyansert er det dessverre ikke. Det er uforståelig for meg at noen med null karisma og så til de grader uspiselig oppførsel er i stand til å få en eneste stemme. Han hadde ikke brydd seg om noen andre enn seg selv om han så fikk betalt for det, og det vet alle.

Anonymkode: 46bb1...4a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.7.2023 den 19.17):

Ikke lett å velge mellom to, høyreradikale, alt-right svin som er langt inn i høyregrøfta, konservativt sett i tillegg til Mussolini-vibes fra begge to.

USA sliter hardt, uansett om det blir Biden igjen, eller Trump eller DeSantis. Hele landet går mentalt sett i oppløsning. De er ikke "United" i hodet lenger.

 

Anonymkode: 96e8f...3c9

Trump er helt klart en trussel mot demokratiet, DeSantis respekterer demokratiet og kan ikke sammenlignes med Trump. 

Anonymkode: 57b8f...22e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde stemt blankt.

Anonymkode: 62d89...6f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump i seg selv er nok mindre farlig enn DeSantis. Trump er en politisk idiot, men relativt harmløs. Det er fansen hams som er farlig.

DeSantis kan bli forferdelig skummel om han får mer makt. Han kan bruke handling der Trump bare bruker ord.

Anonymkode: c0499...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ville valgt Trump fordi de fleste skjønner at han er farlig, men DeSantis fremstår som normal, men er like moralsk korrupt.

DeSantis er en ulv i fåreklær der han gjemmer seg bak et fint familiebilde og det gjør han enda farligere enn Trump. Akkurat som psykopaten.

Anonymkode: 56633...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...