Gå til innhold

Hund på hotell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha med hund på hotell snart. Lurer på hvordan dere andre har gjort det når dere skal i spisesalen? Hunden vår har aldri vært alene andre steder enn hjemme så jeg er usikker på hvordan hun vil reagere på det. Vi vil jo da bli borte fra henne en time. Hun er vant til flere timer hjemme men det blir jo nytt, nye lyder osv. Hun får seg en skikkelig tur først. Men hvis hun blir redd så må jo en av oss gå tilbake til henne. 

Anonymkode: a7cd5...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har alltid hatt med bil hvis jeg reiser alene. Hunden er da i bilen mens jeg spiser. Hvis vi er flere, en passer hunden mens andre spiser. Der vi kan spise ute har hunden vært med, og vi har gått inn og forsynt oss på skift.

Anonymkode: 971d8...5e4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde hunden med i spisesalen 🤷‍♀️ Hentet mat en etter en, mens den andre satt med hunden ved bordet. Var ingen skilt om hund forbudt i spisesalen, og heller ingen ansatte som sa noe, de bare smilte. Kommer sikkert litt an på hotellet? Har bare hatt han med en gang.

Anonymkode: c6062...6bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlater ikke hund alene på hotellrommet nei, så her går vi hver vår tur og spiser.

Anonymkode: 114eb...bcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi hadde hunden med i spisesalen 🤷‍♀️ Hentet mat en etter en, mens den andre satt med hunden ved bordet. Var ingen skilt om hund forbudt i spisesalen, og heller ingen ansatte som sa noe, de bare smilte. Kommer sikkert litt an på hotellet? Har bare hatt han med en gang.

Anonymkode: c6062...6bb

Så hyggelig, håper det er lov dit vi skal.

Anonymkode: a7cd5...aae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forlater ikke hund alene på hotellrommet nei, så her går vi hver vår tur og spiser.

Anonymkode: 114eb...bcf

Nei burde kanskje ikke det vi heller siden den ikke er vant til det. 

Anonymkode: a7cd5...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så hyggelig, håper det er lov dit vi skal.

Anonymkode: a7cd5...aae

Hvis hunden din tåler kjøttbein, gi den et slikt å gnage på mens dere er i spisesalen på hotellet. Da blir den opptatt med sitt og rolig. Og prøver ikke å tigge ved nabobordet etc., noe som kan irritere andre gjester. En hund som ligger og pusler med sitt blir lettere tolerert uten klager fra noen.

Anonymkode: 06388...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis hunden din tåler kjøttbein, gi den et slikt å gnage på mens dere er i spisesalen på hotellet. Da blir den opptatt med sitt og rolig. Og prøver ikke å tigge ved nabobordet etc., noe som kan irritere andre gjester. En hund som ligger og pusler med sitt blir lettere tolerert uten klager fra noen.

Anonymkode: 06388...28b

Takk for tipset! Akkurat det er ikke noe problem. Den ligger rolig og fint hvis den får bli med.

Anonymkode: a7cd5...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg igjen en mobil og ring med FaceTime. Så følger dere med mens dere spiser :) 

Anonymkode: d3edf...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er i bilen - som han er vant med, når vi spiser. Også fikk vi så søtt dørskilt om at det er hund på rommet 🐕

Anonymkode: 570ec...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er i bilen - som han er vant med, når vi spiser. Også fikk vi så søtt dørskilt om at det er hund på rommet 🐕

Anonymkode: 570ec...a52

Åja fordi ikke renholdere skal brase rett inn kanskje!

Anonymkode: a7cd5...aae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info; Stort sett er det ikke lov å ta med hund inne i frokostsalen (annet enn førerhund selvfølgelig) på grunn av allergi og mathygiene, så da ville jeg eventuelt sjekket direkte med hotellet først om det er lov. Har per dags dato aldri vært på hotell der det er lov å ha med hunden inne i frokostsalen. 😔

Vår er en trygg kar, men føler seg ikke helt trygg om vi forlater han på hotellrom alene (som er forståelig; mye lyder rundt og nye lukter og han er bare litt over ett år 😅). Men har hatt han med på hotell flere ganger og da har vi gjort følgende: 

Vi har enten pleid å spørre om vi kan sitte i lobbyen å spise så han kan sitte med oss eller så tar vi med maten på rommet. Da henter vi mat hver vår gang. Dersom hotellet har sitteplasser utendørs kan man jo ta med maten dit også 😄


Et annet alternativ er å ha hunden i bilen mens dere spiser hvis vær/temperatur er ok og den føler seg trygg der alene. 

Anonymkode: b2468...0e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forlater aldri hunden alene på hotellrommet. Enten er han i bilen, eller så spiser vi i tur, slik at den ene er på hotellrommet sammen med hunden.

Anonymkode: 62754...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår 6 årige hund er på hotellrommet mens vi spiser, både middag og frokost. Ligger der han la seg da vi gikk, aldri vært noe tull. Ikke vært noe tull hjemme heller når han er etterlatt i mange timer mens vi er på jobb (er også ofte med på jobb). 

Anonymkode: 595a6...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vi skal ha med hund på hotell snart. Lurer på hvordan dere andre har gjort det når dere skal i spisesalen? Hunden vår har aldri vært alene andre steder enn hjemme så jeg er usikker på hvordan hun vil reagere på det. Vi vil jo da bli borte fra henne en time. Hun er vant til flere timer hjemme men det blir jo nytt, nye lyder osv. Hun får seg en skikkelig tur først. Men hvis hun blir redd så må jo en av oss gå tilbake til henne. 

Anonymkode: a7cd5...aae

Legger hunden igjen på rommet. Om hunden vanligvis er vant til å være alene og er grei er ikke det et problem. Hva skulle den bli akutt så redd av?Dersom jeg ikke vet så hadde vi spist på skift eller lagt hunden i bilen. 

Anonymkode: 0cfa4...1d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Legger hunden igjen på rommet. Om hunden vanligvis er vant til å være alene og er grei er ikke det et problem. Hva skulle den bli akutt så redd av?Dersom jeg ikke vet så hadde vi spist på skift eller lagt hunden i bilen. 

Anonymkode: 0cfa4...1d1

Min unghund er vant til å være alene hjemme, men det er trygge og kjente omgivelser. På hotell er det daglig utskifting av gjester/stor gjennomgang av folk, så det blir nok en del lukter som henger igjen fra både gjester, ansatte og andre dyr. Det er også helt annet aktivitetsnivå på hotell med tanke på lyder. Folk som dusjer, ser TV, går inn/ut, pakker, hører musikk, vareleveringer, etc. som er forstyrrende og uvant for i hvert fall vår hund. Og som noen nevner, dessverre kan stuepiker gjøre feil og åpne rom der det er dyr inne på som både kan stikke av eller bli redd for vedkommende og reagere. Derfor har vi ikke satt han igjen på hotellrom alene og kommer heller ikke til å gjøre det (med det første i hvert fall) 😊 

Anonymkode: b2468...0e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss er det tre alternativer. Vi går en og en for å spise, spør om vi kan sitte ute eller i eget rom med hund (en gang fikk vi sitte i middagsrommet) eller har dem i bilen med silver shade. Etterlater ingen på rommet når de ikke er vant til stedet.

Bare det å flytte har gjort at vi må starte på nytt med alenetrening på hunder som fint kunne være alene der vi bodde før, hunder ei generelt dårlige på å generalisere. Alene et sted er noe helt annet enn alene et annet sted. Litt som at det er lettere å trene på å ligge og bli på stuegulvet uten forstyrrelser enn utafor en skole eller butikk.

Så et hotell med fremmede lyder og potensiell mulighet for at de kan stresse seg opp såpass at det blir bjeffing og skraping/ødelegging av døra, tar vi ikke sjansen på.

Anonymkode: 62fc4...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger hunden i buret sitt i bilen. 

Anonymkode: a4ccd...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI har alltid med hundene på tur og da en del hotell opphold så vi har valgt å ha de i bilen. De får da en god tur før frokost og så får de noe å bite på. Det å ha de i spisesalen er ikke et tema en gang da jeg har såpass respekt for mine med gjester. Når jeg plasserer hundene i bilen er det rett temperatur og jeg også har lapp i bilruta som forteller om mitt tlf nr og at vi er rett inne på hotellet, og også klokkeslett jeg satte de i bilen,  jeg gir også beskjed til de på hotellet om at jeg har hundene i bilen når vi spiser frokost

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...