Gå til innhold

Hund på hotell

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har satt hunden i bilen istedetfor på rommet om den er usikker på stedet.
Står i bur med åpen bakluke.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (4 minutter siden):

Har satt hunden i bilen istedetfor på rommet om den er usikker på stedet.
Står i bur med åpen bakluke.

Jeg ville ikke gått fra hund i bil med åpen bakluke.

Anonymkode: a7cd5...aae

• Liker 3
Skrevet

Som flere andre her, så setter jeg (vi) hundene i bilen. Tør rett og slett ikke ta sjansen på å ha de på rommet tiltross for "do not enter" er hengt på døren. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi?

AnonymBruker
Skrevet

Går å henter maten så tar jeg den med på rommet.

Anonymkode: 0f561...c68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2023 den 14.39):

Tror de fleste av oss bruker friskluftkrok så man får lufting selv med låst bakluke

Anonymkode: 570ec...a52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan hente mat etter tur og spise på hotellrommet. 
Jeg har ikke hund, men velger ofte å spise frokost på rommet

Anonymkode: 5b0d0...763

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi lar aldri hunden ligge alene på rommet. Om noe skulle skje, f.eks brann, får du ikke gå å hente hunden på rommet før du går ut. Vi har opplevd brannalarm flere ganger på hotell. 

På noen hoteller får vi hente frokost som vi kan ta med på rommet. Da går vi en og en og henter. Er ikke det lov går vi en og en og spiser. Det er alltid en med hunden til en hver tid. Hvis bilen står i nærheten og det ikke er for varmt ute, kan han være i den hvis vi skal sjekke ut rett etter frokost. Aldri opplevd at hunden får være med i spisesalen, det høres veldig rart ut. Ikke i Skandinavia i hvertfall. 

Anonymkode: 7e52a...ecc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lar hunden ligge på rommet. Trygg og rolig hund.

Anonymkode: a791e...383

• 1 år senere...
Skrevet

Dritt lei av hundefolk som tar med hund i fellesarealer. Her legger vi tilrette for folk med cøliaki og div allergier for å kunne eksistere i samfunnet ..... men vi med allergi for hund hvor skal vi gjøre av oss? 

Anonymkode: 0c8ed...35d

• Liker 2
Skrevet

Vi tar med buret og lar hunden være i det, når vi er ute av hotellrommet. Enten det eller setter han i bilen. 

Anonymkode: 61ecb...cd7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dritt lei av hundefolk som tar med hund i fellesarealer. Her legger vi tilrette for folk med cøliaki og div allergier for å kunne eksistere i samfunnet ..... men vi med allergi for hund hvor skal vi gjøre av oss? 

Anonymkode: 0c8ed...35d

Du måtte dra opp 1 år gammel tråd for å vise din irittasjon?🫣 Kunne heller tatt det en tur ut i det fine været, så blir du ikke så lett irritert ;) 

Anonymkode: b815d...206

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Lar hunden være på rommet, og henter mat som jeg spiser på rommet. Ville ikke gjort det hvis hunden var utrygg men den er veldig avslappa så det går bra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.7.2023 den 14.15):

Vi skal ha med hund på hotell snart. Lurer på hvordan dere andre har gjort det når dere skal i spisesalen? Hunden vår har aldri vært alene andre steder enn hjemme så jeg er usikker på hvordan hun vil reagere på det. Vi vil jo da bli borte fra henne en time. Hun er vant til flere timer hjemme men det blir jo nytt, nye lyder osv. Hun får seg en skikkelig tur først. Men hvis hun blir redd så må jo en av oss gå tilbake til henne. 

Litt for mange hundeeiere er noen store egoister, tenker dere ikke på at de kan være mange allergikere rundt dere???  Om du ikke kan sette igjen hunden så prøv kennel for å ta hensyn til andre! Et par ganger har jeg vært nødt til å si fra på hotel og da har de med hund enten gå eller sette hunden på rommet, og det skulle faktisk bare mangle. Litt synd at så mange som har hund ikke evner å ta mer hensyn.

Anonymkode: c0d6c...271

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.7.2023 den 11.57):

Vi lar aldri hunden ligge alene på rommet. Om noe skulle skje, f.eks brann, får du ikke gå å hente hunden på rommet før du går ut. Vi har opplevd brannalarm flere ganger på hotell. 

På noen hoteller får vi hente frokost som vi kan ta med på rommet. Da går vi en og en og henter. Er ikke det lov går vi en og en og spiser. Det er alltid en med hunden til en hver tid. Hvis bilen står i nærheten og det ikke er for varmt ute, kan han være i den hvis vi skal sjekke ut rett etter frokost. Aldri opplevd at hunden får være med i spisesalen, det høres veldig rart ut. Ikke i Skandinavia i hvertfall. 

Anonymkode: 7e52a...ecc

Hvis du ikke har lært hunden å være alene bør du kanskje vurdere om du er egnet til å være hundeeier.

Skrevet

Da vi var på hotell med hunden i sommer gikk vi og spiste frokost på tur, sånn at hunden ikke måtte være alene. Håper å kunne venne ham til å være alene på nye plasser etter hvert, men enn så lenge har vi nok med å gjøre ham trygg alene hjemme, hehe.

Vet at mange lar hunden vente i bilen i slike situasjoner, ettersom bilen er et sted hunden er godt vant til å være.

Skrevet

Hunden har med egen seng og forstår alltid da at her skal jeg visst bo litt. Går fra henne kortest mulig tid, men det har aldri vært et problem. Vanker alltid en litt bedre frokost på henne også, sneket med fra buffeten :) Henger selvfølgelig skilt på døren så ingen går inn. Aldri vært et problem. 

Anonymkode: 03e92...3e2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Litt for mange hundeeiere er noen store egoister, tenker dere ikke på at de kan være mange allergikere rundt dere???  Om du ikke kan sette igjen hunden så prøv kennel for å ta hensyn til andre! Et par ganger har jeg vært nødt til å si fra på hotel og da har de med hund enten gå eller sette hunden på rommet, og det skulle faktisk bare mangle. Litt synd at så mange som har hund ikke evner å ta mer hensyn.

Øøøøh...kanskje LESE det som blir skrevet? Det står INGENTING der om at hunden er tenkt tatt med til spisesalen, men at EIRNE må gå tilbake til rommet der hunden er...

Skrevet

Er vi to så bytter vi på å gå i spisesalen. Jeg reiser mye alene og da har jeg med et bur som hunden kan ligge i, og henger opp «ikke forstyrr» på døren - eller så ligger hunden i bilen. Jeg spør alltid om jeg kan få rom i en stille del av hotellet og nær utgang slik at det blir lettere med hund🩷

Anonymkode: 76642...cbe

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde først spurt om det var et sted det var lov å ha med hunden når vi spiste.

Hvis det ikke var mulig hadde vi satt den i bilen.

Hvis vi ikke hadde med bil hadde vi gått i to puljer og spist, ev. tatt med mat på rommet.

Vi hadde ikke latt hundene være på rommet alene, med mindre vi bodde der over lenger tid og så at hundene slappet 100% av.

Anonymkode: 07f52...52f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...