AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #1 Del Skrevet 6. juli 2023 Jeg har akkurat kjøpt meg elbil. Og synes det er en jungel å sette seg inn i lading og ladebrikker osv. Vi har lader hjemme så den er grei og vi kommer til å lade mest hjemme. Men tenkte det er greit å ha muligheten til å lade borte også. Hva trenger jeg av apper? Hvilke apper bør jeg laste ned og hvor bør jeg lage meg bruker? App eller brikke? Noen tips til meg som er ny på dette? Anonymkode: 80b3b...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #2 Del Skrevet 6. juli 2023 Få brikker til alle. Mye enklere. Recharge er fortum. Det er en hæv av apper, desverre må man ha for å lade pr i dag. Hver stasjon, egen app. Gleder meg til alle tar kort. Anonymkode: bebc0...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #3 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Få brikker til alle. Mye enklere. Recharge er fortum. Det er en hæv av apper, desverre må man ha for å lade pr i dag. Hver stasjon, egen app. Gleder meg til alle tar kort. Anonymkode: bebc0...e8c Men hvordan finner jeg appene nå på forhånd før jeg står å skal lade? Kan du gi eksempler på lade apper du har på din mobil og som jeg også burde laste ned? Anonymkode: 80b3b...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #4 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvordan finner jeg appene nå på forhånd før jeg står å skal lade? Kan du gi eksempler på lade apper du har på din mobil og som jeg også burde laste ned? Anonymkode: 80b3b...bb0 Fortum, mer, kople ,cirkle k, bilkraft er de jeg bruker mest. Recharge/fortum og cirkle k er det flest av her jeg bor. Anonymkode: bebc0...e8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M71 Skrevet 6. juli 2023 #5 Del Skrevet 6. juli 2023 Google Elton, mulig det er for deg. I tillegg, ofte at bilmerkene har avtaler som man kan bruke hvis man bruker merkets egen app. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 6. juli 2023 #6 Del Skrevet 6. juli 2023 Jeg har skaffet meg ladebrikke hos Elbilforeningen. Her har jeg registrert de fleste leverandører slik at jeg stort sett bare bruker denne. Du må da lage deg konto hos de forskjellige og registrere ladebrikkens nummer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #7 Del Skrevet 6. juli 2023 https://monta.com/no/blogg/30-beste-smarttelefonapper-for-norske-elbilister/ https://bil24.no/na-ma-nye-ladestasjoner-tilby-kortbetaling/ Google er din venn TS Anonymkode: ca4cb...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #8 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): https://monta.com/no/blogg/30-beste-smarttelefonapper-for-norske-elbilister/ https://bil24.no/na-ma-nye-ladestasjoner-tilby-kortbetaling/ Google er din venn TS Anonymkode: ca4cb...d61 Der var det jo kun apper til å finne ladere. Det trenger man ikke da de appene man betaler igjennom har egne kart. Desverre få nye med kortbetaling. Så få jeg enda ikke har sett en eneste en. Anonymkode: bebc0...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #9 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fortum, mer, kople ,cirkle k, bilkraft er de jeg bruker mest. Recharge/fortum og cirkle k er det flest av her jeg bor. Anonymkode: bebc0...e8c Tusen takk! Laster ned så har jeg en start hvertfall, greit å slippe laste ned og legge inn kredittkort når man skal lade, greit med alt som er gjort på forhånd. Anonymkode: 80b3b...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #10 Del Skrevet 6. juli 2023 Illuminatum skrev (1 time siden): Jeg har skaffet meg ladebrikke hos Elbilforeningen. Her har jeg registrert de fleste leverandører slik at jeg stort sett bare bruker denne. Du må da lage deg konto hos de forskjellige og registrere ladebrikkens nummer. Det hørtes lettvint og lurt ut. Jeg er NAF medlem og ser ut som om de også tilbyr ladebrikke på samme måte som elbilforeningen, lurer på om det fungerer likt. Veldig greit å bare ha alt på en brikke. Anonymkode: 80b3b...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #11 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://monta.com/no/blogg/30-beste-smarttelefonapper-for-norske-elbilister/ https://bil24.no/na-ma-nye-ladestasjoner-tilby-kortbetaling/ Google er din venn TS Anonymkode: ca4cb...d61 Jeg har googlet meg halvt ihjel og lest masse reklame før jeg lagde innlegg. Det er jo en jungel av tilbydere og apper. Nå fikk jeg noen konkrete tips over her om apper og ladebrikke for å koble alt sammen, det var akkurat det jeg trengte. Og det gav meg bedre svar enn Google. Anonymkode: 80b3b...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høna79 Skrevet 6. juli 2023 #12 Del Skrevet 6. juli 2023 Brikke er kjekt. Jeg liker hva Elbilforeningen jobber for med sin brikke, men syns pt NAF sin brikke gir bedre fordeler når den er kombinert med NAF sitt kredittkort. Jeg har før brukt ChargeFinder sin app mye til å finne ladestasjonene, men vil fremover trolig bruke Elton mer, da den nå kombinerer både det å finne laderen, igangsette lading og betale med rabatten via NAF. Eller så har det vært slik over her at du tidligere stort sett har trengt apper fra hver sabla ladestasjon ja. Brukte man noen timer en kveld og lastet ned alle de, lagde profil, la inn brikke og kort, så var lading deretter smooth i praksis, enkelt å starte med brikken. Men det er også helt kurant å ta appene litt etterhvert, for kanskje er langturene dine slik at du alltid hurtiglader på f eks Ionity, fordi Ionity er ved hytta, og da klarer du deg fint med de. Om du skal utenlands er det også en egen greie. (Antar du ikke har Tesla, for da er også en egen greie..) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 6. juli 2023 #13 Del Skrevet 6. juli 2023 Jeg har kun appen til Mer siden de har flest ladestasjoner i nærheten. Bor på Sørlandet og kjører en del langs E18. I tillegg hender det at jeg lader hos Eviny som har også flere ladestasjoner i nærområdet. Hos dem kan jeg betale med Vipps, så jeg har foreløpig ikke sett noe grunn til å ha appen derfra. Det aller meste av ladingen gjør jeg via ladestasjon hjemme. Da jeg kjøpte el-bil for første gang for to år siden, vurderte jeg å skaffe brikke, men har foreløpig klart meg greit uten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 6. juli 2023 #14 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det hørtes lettvint og lurt ut. Jeg er NAF medlem og ser ut som om de også tilbyr ladebrikke på samme måte som elbilforeningen, lurer på om det fungerer likt. Veldig greit å bare ha alt på en brikke. Anonymkode: 80b3b...bb0 Regner med at det fungerer likt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #15 Del Skrevet 6. juli 2023 Vi bruker Tesla sine ladere mye (har ikke Tesla). Det er noen steder åpent for at andre elbiler kan lade ved laderne deres. Anonymkode: 6aceb...10c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #16 Del Skrevet 6. juli 2023 Høna79 skrev (27 minutter siden): Brikke er kjekt. Jeg liker hva Elbilforeningen jobber for med sin brikke, men syns pt NAF sin brikke gir bedre fordeler når den er kombinert med NAF sitt kredittkort. Jeg har før brukt ChargeFinder sin app mye til å finne ladestasjonene, men vil fremover trolig bruke Elton mer, da den nå kombinerer både det å finne laderen, igangsette lading og betale med rabatten via NAF. Eller så har det vært slik over her at du tidligere stort sett har trengt apper fra hver sabla ladestasjon ja. Brukte man noen timer en kveld og lastet ned alle de, lagde profil, la inn brikke og kort, så var lading deretter smooth i praksis, enkelt å starte med brikken. Men det er også helt kurant å ta appene litt etterhvert, for kanskje er langturene dine slik at du alltid hurtiglader på f eks Ionity, fordi Ionity er ved hytta, og da klarer du deg fint med de. Om du skal utenlands er det også en egen greie. (Antar du ikke har Tesla, for da er også en egen greie..) Har ikke tesla. Men har skjønt at alle kan lade på tesla sine stasjoner? Burde jeg laste ned tesla app også og hva heter den (kommer opp tre ulike når jeg søker). Anonymkode: 80b3b...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #17 Del Skrevet 6. juli 2023 Perelandra skrev (25 minutter siden): Jeg har kun appen til Mer siden de har flest ladestasjoner i nærheten. Bor på Sørlandet og kjører en del langs E18. I tillegg hender det at jeg lader hos Eviny som har også flere ladestasjoner i nærområdet. Hos dem kan jeg betale med Vipps, så jeg har foreløpig ikke sett noe grunn til å ha appen derfra. Det aller meste av ladingen gjør jeg via ladestasjon hjemme. Da jeg kjøpte el-bil for første gang for to år siden, vurderte jeg å skaffe brikke, men har foreløpig klart meg greit uten. Jeg trodde også jeg klarte meg uten, men jeg feilberegnet å kom hjem med 2% strøm og trilling nedover bakker etter å ha kjørt litt feil og lett etter parkering på fotballcup med barn. Og det var litt stressende. Så ser jeg burde lære meg å lade ute også. Det er bil nr to, så er ikke hovedbilen. Anonymkode: 80b3b...bb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høna79 Skrevet 6. juli 2023 #18 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har ikke tesla. Men har skjønt at alle kan lade på tesla sine stasjoner? Burde jeg laste ned tesla app også og hva heter den (kommer opp tre ulike når jeg søker). Anonymkode: 80b3b...bb0 Hvilken bil har du, hvor bor du? Hvilke selskaper tilbyr hurtiglading i de områdene du trolig vil bruke hurtiglading? Det er svar på de som avgjør hvilke apper du potensielt kan få bruk for. Ja det er kjekt med brikke, og det er kjekt med app for å finne laderne og betale. Kanskje er ladebrikke fra NAF og Elton-appen alt du trenger og du klarer deg med det (som en start) Kanskje vil du ha bruk for alt av apper fordi du lader litt overalt. Da er det Tesla, Ionity, Fortum, ReCharge, CirkleK, Bilkraft, Kople, Mer, CloudCharge, Charge365. For meg har erfaringen vært at ja vi kan lade på Tesla, men farten vi får der er dårligere enn andre hurtigladere, så vi gidder ikke bruke Tesla. (Appen heter bare Tesla her) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #19 Del Skrevet 6. juli 2023 Høna79 skrev (3 timer siden): Hvilken bil har du, hvor bor du? Hvilke selskaper tilbyr hurtiglading i de områdene du trolig vil bruke hurtiglading? Det er svar på de som avgjør hvilke apper du potensielt kan få bruk for. Ja det er kjekt med brikke, og det er kjekt med app for å finne laderne og betale. Kanskje er ladebrikke fra NAF og Elton-appen alt du trenger og du klarer deg med det (som en start) Kanskje vil du ha bruk for alt av apper fordi du lader litt overalt. Da er det Tesla, Ionity, Fortum, ReCharge, CirkleK, Bilkraft, Kople, Mer, CloudCharge, Charge365. For meg har erfaringen vært at ja vi kan lade på Tesla, men farten vi får der er dårligere enn andre hurtigladere, så vi gidder ikke bruke Tesla. (Appen heter bare Tesla her) Jeg bor i Akershus. Aner ikke hvem som tilbyr hurtiglading der jeg vil kjøre. Jeg kommer primært til å lade hjemme, så hurtigladere i nabolaget blir ikke brukt, men plutselig er jeg på kjøretur over kommunegrenser for å kjøre barn på cup/kamp osv så aner ikke hvilke hurtigladere jeg møter på. Anonymkode: 80b3b...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 6. juli 2023 #20 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bor i Akershus. Aner ikke hvem som tilbyr hurtiglading der jeg vil kjøre. Jeg kommer primært til å lade hjemme, så hurtigladere i nabolaget blir ikke brukt, men plutselig er jeg på kjøretur over kommunegrenser for å kjøre barn på cup/kamp osv så aner ikke hvilke hurtigladere jeg møter på. Anonymkode: 80b3b...bb0 App kan du vel laste ned når du kommer til hurtiglader, det tar bare et par minutter å laste ned og registrere bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå