AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #1 Del Skrevet 5. juli 2023 Jeg er kvinne 40 + med ett barn som er på vei ut av redet. Jeg har slitt med høygradig "empty nest-syndrome." Jeg har fritidsrelaterte aktiviteter jeg liker, men vil gjerne ha flere alternativer. Anonymkode: fd090...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #2 Del Skrevet 5. juli 2023 Nå har jeg småbarn, så det er litt begrenset hvor mye fritid jeg har, men jeg liker golf 😊 Anonymkode: a5ac5...6e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 5. juli 2023 #3 Del Skrevet 5. juli 2023 Jeg nærmer meg 40 med stormskritt (39) men har aldri hatt barn. Men ting jeg liker å bruke fritid på; Naturen, turer ut i det fri, friluftsliv.. Bruker en del tid på dette for det gir meg så mye, naturen er ekstremt viktig for både meg og min særboer og jeg har gode venner som det er helt naturlig å gå på fjellet med, ligge i telt en uke.. Hund/trening med hund som agility og lydighetstrening (det er et ganske godt humdemiljø i nærområdet som jeg benytter meg av, disse folkene og stort sett deres råd/tips/verdier og kontakt er posetiv på meg merker jeg) Klatring- tok brattkortet for noen år siden, klatring gir meg energi og mestring. Det er mange klatremuligheter både inne og ute, også mine venner liker å klatre. Yoga- både aleine og i grupper på treningssenter. Skriving (dette er jo mest en aleinesysel, men har meldt meg på et par skrivekurs igjennom skriveakademiet..) Foto Forgje gang jeg gjekk igjennom en vondt og tung krise i livet mitt, fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe (hva som helst.....) så jeg melte meg inn i på et dykkerkurs og har dykkersertfikat (veldig skjeldent jeg fridykker nå da) men bror min er en rasende god dykker så ble nok litt inspirert av han, og det var veldig kjekt... Det hjalp meg iallefall der og da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #4 Del Skrevet 6. juli 2023 40+, uten barn. Jeg er glad i å løpe i fjellet, og kan variere med ulike program gjennom året. Gjerne med en god podcast på øret. Jeg liker matlaging, og matauk. Har litt bær og rotgrønnsaker i egen hage. Bruker en god del tid på kjøkkenet. Leser kokebøker, og på nett. Jeg har en jobb jeg liker veldig godt, med fleksitid og hjemmekontor. Så om det for eksempel regner en søndag så kan jeg fint finne på å jobbe en stund, så har jeg litt timer å gå på gjennom uka om det er annet som frister mer. Jeg er mye på reise i inn- og utland, og opplever nye steder. Hender jeg blir hekta på spill på telefonen, men da av typen Duolingo (lære språk), IQ-tester, matteoppgaver, etc. Spiser sen middag med mannen nesten hver dag, da blir vi innimellom sittende lenge å prate. Så blir det litt KG og tiktok, som nå, med en kopp kaffe før jobb. Jeg har aldri likt å se TV, serier og slikt, og andre passive aktiviteter. Så har egentlig alt for mye fritid. Anonymkode: 20242...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #5 Del Skrevet 6. juli 2023 Brukt en del tid på konsollspill, fordi jeg har vært for sliten for noe annet, men har ikke spilt noe på måneder. Litt sliten i hodet får ikke det til heller for tida. Spill eller Kvinneguiden. Har egentlig tilnærmet null fritid. Men har jeg det vil jeg bruke det i hagen, med søm evt data spill. Anonymkode: a74c1...8fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #6 Del Skrevet 6. juli 2023 40+ singel uten barn. Etter 8 timer på jobb er jeg ganske tom i topplokket. Noen ganger treffer jeg venner, men i ukedagene blir det stort sett matlaging, husarbeid, ligge på sofaen å se på tv + besøke mine gamle foreldre som bor like ved. Liker godt å scrolle på mobilen/ipaden også 🙈 Anonymkode: 78fcf...40d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #7 Del Skrevet 6. juli 2023 Jeg går tur med hunden, lager mat, ser film og serier, gjør husarbeid og steller i hagen, studerer/lærer meg nye språk, trener, leser bøker, skriver, og så har jeg en ekstrajobb innimellom. Kjeder meg aldri. Anonymkode: af03a...b55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #8 Del Skrevet 6. juli 2023 Kjenner meg godt igjen. Heldigvis bor iallefall den ene ungen delvis hjemme ennå. Så det blir en myk overgang. Så sliter mindre med det nå enn for ett og to år siden. Jeg er i tillegg ufør, og livet mitt har ikke hatt plass til så mye annet enn å kjøre unger hit og dit. Men jeg er på trening en gang i uken, og syr endel. Tok opp igjen den hobbyen. Og detter noe jeg kan gå til og fra når jeg er hjemme. Har vurdert å begynne i korps igjen. Men maskering går ikke helt bra med helsa. Så har det på vent. Min bror som flytter mye, han er med i kor. Som han sier skal du raskt bli godt kjent med andre så er det kor. Så han melder seg på kor på nytt sted før han har flyttet dit. Han er 60. Anonymkode: f4b96...191 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #9 Del Skrevet 6. juli 2023 41, to barn i bhg-alder, og tilnærmet lik ingen fritid. Jeg trener (styrke og løping), keser, gamer, og har nettopp begynt å sy (som med symaskin, ikke broderi) Jeg prøver skvise trening inn i lunsjen og sånt, så jeg slipper bruke den lille egentiden jeg har om kvelden til det. Har en fast game-dag og en fast sy-dag i uken. Å ha så mye fritid at man ikke vet hva man skal gjøre med den høres ut som et vanvittig luksusproblem 😛 Før jeg fikk barn spilte jeg piano, løste kryssord, drev med kampsport, yoga og fjellturer, lærte språk, kokkelerte, spilte brettspill, og sov. Anonymkode: 48f2a...7ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #10 Del Skrevet 6. juli 2023 Spørs hvordan man definerer fritid da? Tid jeg bruker på husarbeid, hagearbeid osv... er det fritid? Anonymkode: 0c361...d7b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #11 Del Skrevet 6. juli 2023 Folk med og folk uten barn har stort sett den samme tiden til fritid men foreldre har valgt å bruke fritiden sin på barn. Anonymkode: 0c057...6d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #12 Del Skrevet 6. juli 2023 Snart 50, ingen barn. Bruker fritiden på trening et par ganger i uka, korps, husarbeid og kjæresten i helgene. Derimellom ligger jeg gjerne på sofaen og ser på serier. Korpset tar litt tid, da. Anonymkode: a668f...bcb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #13 Del Skrevet 6. juli 2023 k45. løping. klatring inne og ute. styrketrening. leser bøker på 3 forskjellige språk. Hører radio på to forskjellige fremmedspråk som jeg forsøker å lære meg. koding av nettsider og dataprogrammering. sofaen med serier. telefonen med en viktig kollega. veileder andre i deres liv (!). veileder ungene i deres liv, spes. eldstedatteren som ofte ønsker råd fra meg ❤️ osv. Anonymkode: 15bee...3f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #14 Del Skrevet 6. juli 2023 K39. Trening, matlaging, lese bøker, Netflix, kaffedrikking, er sosial med venninner og har god sex med mannen. Fine interesser, synes jeg 🥰 Anonymkode: 16f23...e93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #15 Del Skrevet 6. juli 2023 K39 Har nesten ikke fritid (to små barn og krevende jobb). Ca. 1/2 time hver dag, maks. Jeg gamer, leser og strikker, i den rekkefølgen. Anonymkode: 1b217...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #16 Del Skrevet 6. juli 2023 K42 har masse fritid. Begge barna er ute av rede. Er bare meg og mannen. Etter jobb så tenker jeg bare på meg selv. Og elsker det. Anonymkode: 6bc04...775 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #17 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): K42 har masse fritid. Begge barna er ute av rede. Er bare meg og mannen. Etter jobb så tenker jeg bare på meg selv. Og elsker det. Anonymkode: 6bc04...775 Jeg gjør akkurat som jeg vil. Hagen, trening, venner. Hjelpe ungene hvis det trengs. Anonymkode: 6bc04...775 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #18 Del Skrevet 6. juli 2023 Barn flyttet hjemmefra. Jeg bruker tid til hagen, venner, reise, bøker, oppussing samt å rydde hjemme. Det siste tar tid for mye barn ikke har tatt med seg. Anonymkode: bbd26...a33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #19 Del Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 19.37): Jeg er kvinne 40 + med ett barn som er på vei ut av redet. Jeg har slitt med høygradig "empty nest-syndrome." Jeg har fritidsrelaterte aktiviteter jeg liker, men vil gjerne ha flere alternativer. Anonymkode: fd090...272 Vel, jeg trener og lager mat og spiser mat (gjerne med gode venner og/eller vin), baker, plukker bær og sopp, går turer i skog og mark, jeg strikker, syr og hekler, sykler, leser, padler, svømmer, forsøker lære meg paddleboard, deltar på kajakkturer, går på kafé, spiller golf, pusser opp gamle møbler, driver hagearbeid og dyrker egen mat, drar på ferie og helgeturer (og planlegger dem), jeg drar på konsert eller standup eller ut med venner. Og tiden rekker jo på ingen måte rundt. Det er alltid 100 000 ting en liker som en ikke får gjort ofte nok, og like mange man skulle ha lært seg. På planen på ting jeg kunne tenkt meg lære mer av står buldring og klatring og snekring og tennis og tredreiing og … endeløst med moro, og så lite tid! Finn deg en håndfull ting du kunne tenkt deg å lære eller drive med. Og sett i gang. Straks du har lært deg noe dukker nye ting opp. Anonymkode: 69b25...48e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 11. juli 2023 #20 Del Skrevet 11. juli 2023 Akkurat nå er jeg overrasket over meg selv. Jeg er sykemeldt, og jeg er alt for mye på telefonen, og at jeg skriver inne her på forskjellige tråder overrasker meg også. Det er så mye rart her, og finurlige samtaler, og følger en med på dem over lang tid så får en jo ikke gjort så mye annet. Jeg liker ikke å putte inn aktiviteter kun for å ha noe å gjøre, det kan være OK å ha det litt "stille" i livet av og til. Legge på seg litt, være litt tykk for så å tenke at det ikke gjør så mye, ikke bare trene for å trene, ikke bare se folk fordi en føler at en må det. Så kan en sosialisere litt mer ekte på sikt, trene litt mindre stressende, finne balansen fra bunnen av liksom, og få plass til hyggelige greier i livet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå