Gå til innhold

Varmerekordene er en dødsdom for menneskene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/dobbel-varmerekord-en-klar-tendens/15870903/

Forskere sier varmerekordene er en dødsdom for menneskene på jorda. Det inkluderer deg og meg.

Hva er du villig til å gjøre for å redde ditt eget liv? Hvor langt er du villig til å gå for å redde ditt og din families liv?

Er du en som aktiv foretar deg noe for å forsøke å overleve? Eller er du en av de som stille aksepterer at du nå skal dø når får dødsdommen servert?

Er du villig til å gå til krig mot de som ødelegger ditt liv? Er du villig til å krige mot oljebransjen for å redde dine barns liv? Ukrainerne er villig til å ofre sine liv for langt mindre enn det som nå står på spill for deg og meg. Hvor langt er du villig til å gå for å redde eget liv?

Anonymkode: a623b...df5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det blir for dumt... 

Samtlige levevesen på kloden er dødsdømt. Vi skal alle dø. Visste du ikke det? 

Anonymkode: a9714...c58

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

/Shrug

Så lenge alle er mest opptatt av hvordan andre skal bidra så ser jeg absolutt ingen løsning på problemet. Symbolpolitikk med 1000-vis av entrepenørtimer for sykkelveier osv., hjelper i alle fall ikke.

Anonymkode: cbee6...190

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for sent å gjøre noe uansett, den tredje verden som f.eks. Afrika har så vidt begynt utviklingen sin og når de setter i gang med industri og økende infrastruktur for å komme opp på et vestlig nivå så vil vi virkelig se en økning.  

Anonymkode: 14280...245

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

/Shrug

Så lenge alle er mest opptatt av hvordan andre skal bidra så ser jeg absolutt ingen løsning på problemet. Symbolpolitikk med 1000-vis av entrepenørtimer for sykkelveier osv., hjelper i alle fall ikke.

Anonymkode: cbee6...190

Sykkelveier gir mindre bilkjøring som senker co2 utslippene. Norge og alle land i verden bidrar for å stanse utslippene og redde kloden.

Anonymkode: b07e7...c73

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er for sent å gjøre noe uansett, den tredje verden som f.eks. Afrika har så vidt begynt utviklingen sin og når de setter i gang med industri og økende infrastruktur for å komme opp på et vestlig nivå så vil vi virkelig se en økning.  

Anonymkode: 14280...245

Afrika er forpliktet til å senke utslippene, som hele resten av verden.

Anonymkode: b07e7...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Afrika er forpliktet til å senke utslippene, som hele resten av verden.

Anonymkode: b07e7...c73

Hva er straffen for å ikke senke utslippene?.

Hele det kontinentet har ikke mulighet til å følge kravene, med mindre de legger utvikling på hylla og går tilbake til det tradisjonelle levesettet de hadde for 200-300 år siden.

Det er helt umulig at den tredje verden skal elektrifiseres og moderniseres, de har knapt elektrisitet og den dag i dag så er det vanlig med "Load-Shedding" i Sør-Afrika. Det vil si at strømmen kuttes ved faste intervaller fordi de ikke har nok til alle, det er altså i Sør-Afrika som er det mest moderne landet på hele kontinentet.

De har også enorme avstander så det å gå over til elektrisk transport er rett og slett umulig. 

Anonymkode: 14280...245

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 18.44):

Afrika er forpliktet til å senke utslippene, som hele resten av verden.

Anonymkode: b07e7...c73

Men Afrika kommer heller ikke til å holde seg til forpliktelsene, som resten av verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmerekord jeg husker når jeg var 9-10 at det var varmere noen somrer enn det hatår vært dette året og forrige sommer!  Det virker som det blir kaldere hver sommer på vestalandet.

Anonymkode: 75758...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klimabløff hele greien. 
lytt til uavhengige klimaforskere som ikke har karriere eller ansikt å tape på å si sannheten!! 
 

Anonymkode: 10bde...c39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er villig til å "krige" mot oljebransjen, og gjør jo i grunn det allerede med de virkemidlene jeg har.

Kjører ikke bil. Bruker kun kollektivtransport.
Tar ikke fly.
Er minimalistisk.

Jeg føler vi er allerede forseint ute ettersom det som er i atmosfæren nå vil ta mange, mange år før det blir borte. 

Kull og olje er fortsatt største andelen til elektrisitet... det er utelukkende oljeselskapenes skyld at vi kommer til å ødelegge planeten pga. propagandaen deres og korrupte lederne i de ulike oljeselskapene.

Et annet problem er at vi er for mange mennesker. Det ser vi store tegn til vann-nivået i flere ulike verden er på laveste nivået på flere hundre/tusenvis av år, og nå er vi mange, mange flere mennesker enn tidligere. Flere land har kalkulkert vannforbruket helt feil, og det har resultert i at mange vannmagasiner er nesten tørket ut.

Når stadig flere land har mindre mat og vann til å gi til befolkningen frykter jeg det vil utløse en ny annen type krig som vi aldri har sett makan til. Når man ikke har noe å tape så vil volden bli ekstrem. 

Jeg personlig har ingen tro på at menneskene er villig til å ofre nok til å ta nødvendige grep på å kutte forbruket. Folk hater å måtte endre på livsstilen, og det er vi nødt til for at man skal klare å redde planeten, men vi klarer ikke å gjennomføre endringene fort nok.

Utbygging av solcellepaneler, CO2-fangst og utvinning av havvannet til ferskvann er eksempler på tiltak vi er nødt til å prioritere hardt for at vi i det hele tatt skal klare å redusere utslippene våre. Norge er i en unik situasjon som kan bruke oljefondet til slike tiltak.

Gi engangsgave til norske befolkningen på 250 milliarder kroner til solcelleanlegg. Som en takk for alt. Eller øke støtten betydelig slik at vanlige folk også kan få investert i slike type anlegg og ikke bare de som har godt med råd.

Bygge ut flere CO2-fangst for å redusere utslippene som allerede eksisterer

Utvinning av havvann omgjøre til ferskvann. Flere land har klart det allerede og vi burde ha noen anlegg klare i tilfelle det blir nødvendig. I "verste" fall kan vi selge det til andre land som har større behov enn oss dersom vi ikke skulle ha behov for det.

Endret av Intervence
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid morsomt å spørre MDGere om hvorfor det var varmere på kloden for 8000 til 4000 år siden en det er i dag når det er "krise".

Det er ikke varmen eller CO2 som er problemet vi er rett og slett for mange mennesker på denne jorden og dermed vil miljøforandringer (både menneskeskapte og naturlige svingninger) drive enorme befolkninger vekk fra områdene de bor på og vil skape problemer med matforsyning og uønsket migrasjon.

Havnivåene har variert med hundrevis av meter bare siste 20000 år, uten at mennesker har bidratt til dette i det hele tatt.  Husk CO2 er det eneste som stopper neste istid å erodere vekk hele nord Europa og  nord Amerika

Holocene_Temperature_Variations.png

Endret av NakenPanda
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jeg skal nyte livet, jeg. Har kjøpt meg en knakende ålreit aircondition også.

Anonymkode: 59073...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Intervence skrev (19 minutter siden):

Jeg er villig til å "krige" mot oljebransjen, og gjør jo i grunn det allerede med de virkemidlene jeg har.

Kjører ikke bil. Bruker kun kollektivtransport.
Tar ikke fly.
Er minimalistisk.

Jeg føler vi er allerede forseint ute ettersom det som er i atmosfæren nå vil ta mange, mange år før det blir borte. 

Kull og olje er fortsatt største andelen til elektrisitet... det er utelukkende oljeselskapenes skyld at vi kommer til å ødelegge planeten pga. propagandaen deres og korrupte lederne i de ulike oljeselskapene.

Et annet problem er at vi er for mange mennesker. Det ser vi store tegn til vann-nivået i flere ulike verden er på laveste nivået på flere hundre/tusenvis av år, og nå er vi mange, mange flere mennesker enn tidligere. Flere land har kalkulkert vannforbruket helt feil, og det har resultert i at mange vannmagasiner er nesten tørket ut.

Når stadig flere land har mindre mat og vann til å gi til befolkningen frykter jeg det vil utløse en ny annen type krig som vi aldri har sett makan til. Når man ikke har noe å tape så vil volden bli ekstrem. 

Jeg personlig har ingen tro på at menneskene er villig til å ofre nok til å ta nødvendige grep på å kutte forbruket. Folk hater å måtte endre på livsstilen, og det er vi nødt til for at man skal klare å redde planeten, men vi klarer ikke å gjennomføre endringene fort nok.

Utbygging av solcellepaneler, CO2-fangst og utvinning av havvannet til ferskvann er eksempler på tiltak vi er nødt til å prioritere hardt for at vi i det hele tatt skal klare å redusere utslippene våre. Norge er i en unik situasjon som kan bruke oljefondet til slike tiltak.

Gi engangsgave til norske befolkningen på 250 milliarder kroner til solcelleanlegg. Som en takk for alt. Eller øke støtten betydelig slik at vanlige folk også kan få investert i slike type anlegg og ikke bare de som har godt med råd.

Bygge ut flere CO2-fangst for å redusere utslippene som allerede eksisterer

Utvinning av havvann omgjøre til ferskvann. Flere land har klart det allerede og vi burde ha noen anlegg klare i tilfelle det blir nødvendig. I "verste" fall kan vi selge det til andre land som har større behov enn oss dersom vi ikke skulle ha behov for det.

Å gjøre saltvann til drikkevann krever enormt med energi.

Vi trenger atomkraftverk, ikke havvind, solceller som bare funker på dagtid, vindmøller som ødelegger naturen osv.

Anonymkode: 8ed5c...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Klimabløff hele greien. 
lytt til uavhengige klimaforskere som ikke har karriere eller ansikt å tape på å si sannheten!! 
 

Anonymkode: 10bde...c39

Klimafornektelse, intet nytt fra livets harde skole. Folk flest lytter til dem som har utdannelse og kunnskap, de 99% som vet at klimakrisen er reell og truer menneskeheten.

Anonymkode: b07e7...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Varmerekord jeg husker når jeg var 9-10 at det var varmere noen somrer enn det hatår vært dette året og forrige sommer!  Det virker som det blir kaldere hver sommer på vestalandet.

Anonymkode: 75758...e8d

Klimakrisen er global og man snakker om den globale temperaturen. En god ide er å lære seg forskjellen på vær og klima når man skal diskutere dette.

Anonymkode: b07e7...c73

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Å gjøre saltvann til drikkevann krever enormt med energi.

Vi trenger atomkraftverk, ikke havvind, solceller som bare funker på dagtid, vindmøller som ødelegger naturen osv.

Anonymkode: 8ed5c...700

Ja, atomkraftverk er fint det til den dagen den blir ødelagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det maks 25 grader, så jeg skal overleve.

Anonymkode: b63d5...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Klimafornektelse, intet nytt fra livets harde skole. Folk flest lytter til dem som har utdannelse og kunnskap, de 99% som vet at klimakrisen er reell og truer menneskeheten.

Anonymkode: b07e7...c73

Tro det eller ei det blir faktisk kaldere! Det snødde over 2 meter snø i saudi arabia for første gang i historien i år! New york blir kaldere for hvert årl

Anonymkode: 75758...e8d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...