Gå til innhold

Vits i å kjøpe nyere bil når man ikke har garasje?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ønsker meg ny bil -dvs nyere enn 2018- men har ingen garasje. Bilen må altså stå ute i allslags vær. Er det da noe poeng? Heller kjøre rundt i det stygge vraket av en elbil jeg kjører fram til jeg får råd bolig med garasje?

Anonymkode: 1aa95...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elooon

Selvfølgelig er det noe vits i selv om du ikke har garasje. Biler tåler dårlig vær, men mindre det er så dårlig vær at store trær ramler over bilen, men hva er sjansen for det? Trær kan ramle over en garasje og hus også.
Jeg har garasje men det er mange som ikke har garasje. Skjer ikke noe med bilene deres fordi om de står ute. Så det går nok helt fint.

Bedre med ny elbil enn ett gammel vrak av en elbil ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har en 2021 modell som står ute hele året. Den er fantastisk vanntett og alle dørene kan lukkes, så det har gått helt problemfritt

Anonymkode: 1be8c...29a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det viktigste er vel at du har lader hjemme

Anonymkode: ee334...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg kjenner med ny bil har bilen ståendes utenfor garasjen da de er fylt opp med alt mulig træl :D 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi har en 2021 modell som står ute hele året. Den er fantastisk vanntett og alle dørene kan lukkes, så det har gått helt problemfritt

Jeg tenkte det var større sjanse for rust? I tillegg riper i lakken og hærverk. Må bruke gateparkering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det viktigste er vel at du har lader hjemme

Anonymkode: ee334...e60

Hvis jeg skal ha en ny elbil ja. Men det vet jeg ikke om jeg vil. Tror jeg vil ha fossil eller hybrid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (6 timer siden):

De fleste jeg kjenner med ny bil har bilen ståendes utenfor garasjen da de er fylt opp med alt mulig træl :D 

Ja, men da er det vel likevel privat grunn. Jeg må stå på offentlige steder, har ikke parkeringsplass. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringen er ofte dyrere når bilen ikke har plass i egen garage (eller en får rettere sagt ikke rabatten for garageplass og den sikkerheten det gir). Når du må parkere på offentlig sted i gaten, så tenker jeg at jeg personlig ville vært mer urolig og nervøs for eventuelle skader bilen kan bli påført om bilen var ny vs gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, men da er det vel likevel privat grunn. Jeg må stå på offentlige steder, har ikke parkeringsplass. 

Ja jo er jo privat grunn egen eiendom de har janei det er vel ikke no særlig og stå ute i gata 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg ønsker meg ny bil -dvs nyere enn 2018- men har ingen garasje. Bilen må altså stå ute i allslags vær. Er det da noe poeng? Heller kjøre rundt i det stygge vraket av en elbil jeg kjører fram til jeg får råd bolig med garasje?

Hørte en gang fra en NAF kontrollør på PKK  at veisalt bil og garasje ikke hører sammen hadde en bil inne i mai til PKK som hadde stått på tunet i 5 år gikk rett igjennom kontrollen eneste jeg fikk beskjed om var at bilen virket litt stiv yepp den hadde jo stått ute i 5 år sa jeg men hadde den stått i en garasje som han sa så hadde den mest sannsynligvis vært ett vrak 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tenkte det var større sjanse for rust? I tillegg riper i lakken og hærverk. Må bruke gateparkering. 

Aldri opplevd at bilen har fått noe særlig rust annet enn rust som kommer uansett hvor bilen står. Hærverk har jeg aldri opplevd. Opplevde en gang å få ripe i lakken fordi noen unger sparket ballen feil og traff bilen. Men det betalte faren til den ene ungen for. 

Ellers får jeg mer riper og dritt på lakken mens jeg er ute og kjører enn når jeg står parkert

Men det gjelder jo selvfølgelig å ta vare på bilen sin. Vaske den ren for fugleskitt, ikke la løv ligge på bilen osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (16 timer siden):

Må være et norskt fenomen det der. La oss fylle garasjen med alt mulig rart og la bilen stå utenfor 😄 Har aldri skjønt det der jeg.... 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mardina skrev (1 time siden):

Må være et norskt fenomen det der. La oss fylle garasjen med alt mulig rart og la bilen stå utenfor 😄 Har aldri skjønt det der jeg.... 🤔

Sant så sant du har vært vitne til fenomenet ? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mt3 skrev (11 timer siden):

Forsikringen er ofte dyrere når bilen ikke har plass i egen garage (eller en får rettere sagt ikke rabatten for garageplass og den sikkerheten det gir). Når du må parkere på offentlig sted i gaten, så tenker jeg at jeg personlig ville vært mer urolig og nervøs for eventuelle skader bilen kan bli påført om bilen var ny vs gammel.

Ingen av forsikringsselskapene jeg har hatt har brydd seg om det er garasje, de bryr seg kun om det er privat parkering.

Anonymkode: 3af9a...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (1 time siden):

Sant så sant du har vært vitne til fenomenet ? :D 

Stadig vekk 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...