Gå til innhold

Andre menn som har gitt opp dating?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, ser ikke vitsen for å være ærlig. Det er så kaldt og kynisk hele datingen. Jeg var en romantiker uten like, men den delen av meg har jeg bare gravd ned i hagen.

Problemet nå er at jeg trives for godt i eget selskap, kommer nok aldri til å åpne døra igjen.

Til deg lenger bak i tråden som sa at kvinner ikke koster penger vil jeg bare fortelle at du ikke har peiling og er totalt blendet av ditt privilegium. Betaler ikke mannen blir det sjelden date nr2, da er vi "gjerrig". Har aldri spart så mye penger etter jeg gav opp dating og damer 😉 Er nå gjeldfri så har hvertfall kommet noe positivt ut av det.

Anonymkode: a96df...fe0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en kvinne på 40 år.Ble skilt for tre år siden. Jeg var på datingappen Match uten hell.....

Så har jeg skjønt at det kan være mange veier til Rom, og noen ganger når man minst aner det....

Så overraskelser av det positive slaget kan skje tror jeg...

Jeg har ihvertfall ikke mista trua selv om jeg har vært på nippet til å bare tenke....

"Huff så teite mannfolk er noen ganger altså" 😂😂😂😂

Det jeg setter aller aller mest pris på hos en mann er evnen til endringsvillighet...

Klarer han å lytte, samarbeide, oppmuntres osv....

Hvordan responderer han på meg feks? 

Hva får han fram i meg som jeg liker selv?

Dette her er spørsmål jeg stiller meg selv når jeg finner en mann interessant...

Og jeg bruker mine aller fineste speil når det er en mann jeg har lyst på...

Så prøver jeg å reflektere det tilbake til han på den måten som jeg liker....

Jeg er veldig leken av meg på ulike vis, og liker jo at en mann viser meg at han er med på leken min, til tross for at han muligens føler seg torturert av og til 🫣🫣🫣

Det er gøy i min bok, og det liker jeg...

Hva han liker er jo selvfølgelig opp til han ❤️

Man trenger ikke alltid så mange ord, bare man klarer å reflektere godt nok....

Tror det er mange damer som setter pris på en mann som ser dem...

Jeg er jo maskulin feminin jeg da....

Så jeg er jo da ikke så redd for å være frempå...

Min erfaring er at menn som er feminin maskulin er litt mer forsiktige....

Men så kan dem ha andre egenskaper som jeg setter veldig stor pris på ❤️

Så kan jo det selvfølgelig være at disse rollene snur seg hvis man blir godt kjent feks....

Litt som når ungene leker "rollelek" i bhg.

Det er spennende å observere og følge med på. 

Så jeg håper og ber om at godt voksne mennesker ikke mister "barnet" i seg, men leker livet. 

I mine øyne kan alle mennesker være det jeg oppfatter som det lekende menneske 🏆.

Man må bare vite hvilke speil man skal bruke, og med speil mener jeg blikk, perspektiver og øynene, for øynene er sjelens speil ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (1 minutt siden):

Jeg er en kvinne på 40 år.Ble skilt for tre år siden. Jeg var på datingappen Match uten hell.....

Så har jeg skjønt at det kan være mange veier til Rom, og noen ganger når man minst aner det....

Så overraskelser av det positive slaget kan skje tror jeg...

Jeg har ihvertfall ikke mista trua selv om jeg har vært på nippet til å bare tenke....

"Huff så teite mannfolk er noen ganger altså" 😂😂😂😂

Det jeg setter aller aller mest pris på hos en mann er evnen til endringsvillighet...

Klarer han å lytte, samarbeide, oppmuntres osv....

Hvordan responderer han på meg feks? 

Hva får han fram i meg som jeg liker selv?

Dette her er spørsmål jeg stiller meg selv når jeg finner en mann interessant...

Og jeg bruker mine aller fineste speil når det er en mann jeg har lyst på...

Så prøver jeg å reflektere det tilbake til han på den måten som jeg liker....

Jeg er veldig leken av meg på ulike vis, og liker jo at en mann viser meg at han er med på leken min, til tross for at han muligens føler seg torturert av og til 🫣🫣🫣

Det er gøy i min bok, og det liker jeg...

Hva han liker er jo selvfølgelig opp til han ❤️

Man trenger ikke alltid så mange ord, bare man klarer å reflektere godt nok....

Tror det er mange damer som setter pris på en mann som ser dem...

Jeg er jo maskulin feminin jeg da....

Så jeg er jo da ikke så redd for å være frempå...

Min erfaring er at menn som er feminin maskulin er litt mer forsiktige....

Men så kan dem ha andre egenskaper som jeg setter veldig stor pris på ❤️

Så kan jo det selvfølgelig være at disse rollene snur seg hvis man blir godt kjent feks....

Litt som når ungene leker "rollelek" i bhg.

Det er spennende å observere og følge med på. 

Så jeg håper og ber om at godt voksne mennesker ikke mister "barnet" i seg, men leker livet. 

I mine øyne kan alle mennesker være det jeg oppfatter som det lekende menneske 🏆.

Man må bare vite hvilke speil man skal bruke, og med speil mener jeg blikk, perspektiver og øynene, for øynene er sjelens speil ❤️

De beste brillene jeg bruker er mine empati briller. Det gjør jeg alltid uansett hvor jeg går, og uansett hvem jeg snakker med, med mindre jeg blir sjikanert eller snakka veldig stygt til.....

Jeg kan bli superstreng hvis jeg må...

Håper noen synes mine erfaringer er nyttige...

Hvis det er noen som lurer på noe så er det bare å ta kontakt i min innboks.

Unner alle å finne kjærlighet ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de samme erfaringene som deg. Her inne fremstår det som om alle menn er useriøse, mens jeg opplever at kvinner i 30 årene på Tinder er useriøse. De er vinglete som du sier. Om det skyldes alle mulighetene de har eller noe annet vet jeg ikke, men jeg har fortsatt tilgode å date en som har intensjonen om å virkelig bli kjent med meg. Etterhvert har jeg åpnet opp for å date unge og eldre, 20-45 og ja, det er noe med 30årige damer…

M36

Anonymkode: 37672...3d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2023 den 12.01):

Har selv gitt opp og kjenner flere i samme alder som har gitt opp, vi er menn i starten av 30-årene. Tinder-damene er stort sett vinglete og useriøse, damer vi møter i det virkelige liv gjennom hobbyer er stort sett opptatte, damer på byen er det altfor mye konkurranse om (er sjelden på byen, men sist jeg var på et utested så kom det to relativt attraktive damer inn og satte seg ved et bord, da tok det helt seriøst mindre enn 30 sekunder før to mannfolk kom bort og introduserte seg og satte seg ved de)

Det føles rett og slett ganske håpløst og jeg har prøvd av og på i så mange år nå at jeg har bare sluttet å forsøke. Samme med flere venner. Vi er høyt utdannede, har gode sosiale nettverk og er godt trente, men kommer ingen vei.

Er det vanlig at menn i vår alder "gir opp"? Virker som alle de bra damene er i forhold for lengst.

Anonymkode: 27c70...57a

Menn er like useriøse på datingapper 😄Gjelder nok begge kjønn, er nok noe med at ting har forandret seg med datingappene blant annet. Man kan klare seg mer selv og det er mer «akseptabelt» å være singel nå enn det var for 100 år siden:) 

Anonymkode: 200a0...62b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har de samme erfaringene som deg. Her inne fremstår det som om alle menn er useriøse, mens jeg opplever at kvinner i 30 årene på Tinder er useriøse. De er vinglete som du sier. Om det skyldes alle mulighetene de har eller noe annet vet jeg ikke, men jeg har fortsatt tilgode å date en som har intensjonen om å virkelig bli kjent med meg. Etterhvert har jeg åpnet opp for å date unge og eldre, 20-45 og ja, det er noe med 30årige damer…

M36

Anonymkode: 37672...3d6

Det er vel faktisk en av grunnene til at menn dater yngre, slippe all bagasjen hun har akkumulert igjennom 20årene.

Jeg er akkurat samme alder som deg; bare legg det på hylla og bygg deg selv opp👊

Anonymkode: a96df...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, ser ikke vitsen for å være ærlig. Det er så kaldt og kynisk hele datingen. Jeg var en romantiker uten like, men den delen av meg har jeg bare gravd ned i hagen.

Problemet nå er at jeg trives for godt i eget selskap, kommer nok aldri til å åpne døra igjen.

Til deg lenger bak i tråden som sa at kvinner ikke koster penger vil jeg bare fortelle at du ikke har peiling og er totalt blendet av ditt privilegium. Betaler ikke mannen blir det sjelden date nr2, da er vi "gjerrig". Har aldri spart så mye penger etter jeg gav opp dating og damer 😉 Er nå gjeldfri så har hvertfall kommet noe positivt ut av det.

Anonymkode: a96df...fe0

Mulig du har gått for feil type damer da. Venninnene mine og jeg er oppegående og selvstendige med gode inntekter. Hyggelig hvis mannen vil spandere, men stort sett splitter vi regningen og det er selvsagt helt ok uten at noen av oss synes mannen er gjerrig av den grunn.

Anonymkode: d372b...77b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man blar gjennom Tinder så er det iallefall nok av menn som vil ha noe «dramafritt og enkelt » ønsker kortsiktige relasjoner, casual og forhold uten forpliktelser - det er nesten rart at det finnes menn som klager på at kvinner ikke er seriøse nok 😄 

Anonymkode: 200a0...62b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel slik det er i 2024.

Menn er single fordi de ikke er høye / store / kjekke nok til at noen vil ha dem, kvinnene er single fordi mennene som er tilgjengelig ikke er høy / stor / kjekk nok.

Mennnene sparer penger på det i det minste 😄

Anonymkode: 5b569...0d0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett på evig singel nå, så må jeg si at jeg kjenner meg litt igjen i hun der som driver å ligger med menn og ikke tar ett hint om at det var alt de var ute etter. Jeg er ikke masete, misforstå meg rett. Men har blitt med noen menn hjem etter å ha blitt singel pg aleine med ett barn. Og de har villet møttes igjen, jeg har jo tenkt at Hmm ja det er jo ikke umulig at man kan bygge noe, når kjemien er der osv. Man har jo behov og når man er mor i tillegg så er det ikke lett å finne tid til en partner. Jeg føler det er så vanlig med sånne casual relationships nå, jeg blir gal. Jeg har sluttet å ha sex med menn. Men om jeg prøver meg på nettdating så er det faen meg kun ligg de vil ha virker det som. Jeg er pen, kler meg ikke lettkledd på ett eneste bilde(går aldri med utringning eller korte skjørt), jeg er classy og har stil. Men alikevel. Jeg orker ikke. Jeg blir sett på som ett objekt uansett. Så jeg lever i sølibat resten av livet heller.. 

Anonymkode: c7851...306

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lt.Dan skrev (På 4.7.2023 den 17.42):

Selv om damene betaler for seg selv, så er hele poenget at i en partnertilverelse, så vil det alltid være et viss jag etter å oppleve ting/gjør ting på fritiden, og da gjerne utenfor hjemmet, som med en gang betyr at pengene får bein å gå på, uavhengig om mannen kun betaler for seg selv eller ikke. 

Kan ta meg selv som et eksempel, så legger jeg ikke ord i munnen på noen. Så lenge jeg har internett forbindelse og datamaskin har jeg teoretisk sett tilfredstillende underholdning i evigheten, jeg gjør selvsagt andre ting også, men for å sette det litt på spissen hadde det nok vært temmelig "snork" sett fra en kvinnes perspektiv om helgen gikk med til å se gamle episoder av lost eller prison break eller andre tv serier? En typisk helg bruker jeg 0,-kr, om man ser bort fra maten i kjøleskapet og vanlig løpende utgifter som belastes via faktura, men er alikevel lykkelig og tilfreds med livet. Prøv det samme i et fast forhold og se hvor lenge det varer.

 

 

hmm.jpg

friday.jpg

Alle damer er ikke sånn at de MÅ gjøre noe hele tiden. Min kjæreste gamer 1-2 dager i uken med sin kompis, mens jeg er på et annet rom å ser serier. Nå vi ellers er sammen går det i Dexter å andre gamle serier, samme i helger om jeg ikke jobber. Vi liker begge å lage god mat å slappe av i hverandres selskap i hverdager. Men, regner med det blir en tur med veteran bilen til sommeren å leie ei hytte å bare chille😅

Anonymkode: 094a3...5d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2023 den 12.40):

Hjelper gjerne å kutte ut piss som at kvinner koster penger. De aller fleste av oss er ikke prostituert og betaler for oss selv.

Anonymkode: 28f96...35b

Det later til å være stor enighet her inne på KG om at:

1) Mannen må tjene like mye, eller mer en kvinnen

2) Den som tjener mest i et forhold skal betale mer enn 50% av utgiftene

Hva får man når man kombinerer 1 og 2?

Anonymkode: 28ac5...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayer skrev (8 timer siden):

Jeg tror det er viktig å lære seg å trives med singellivet. Da er man også bedre rustet til å satse på et forhold. Men å gi helt opp er litt dumt, fordi jeg tror er vellykket forhold må være en av de største gledene med livet.

Her tror jeg du er inne på noe viktig. Min erfaring (jeg er en gammel dame på over 50😉og traff min nåværende samboer i den modne alderen av 47) er at mennesker som trives med seg selv og livet sitt, ofte har en positiv utstråling som gjør at man trekkes mot dem, i motsetning til mennesker som kanskje har gitt litt opp eller er "desperate". Jeg tror også at det er lurt å ta en pause fra Tinder og andre datingapper, og heller oppsøke ulike arenaer der man treffes og omgås andre mennesker. Man trenger ikke i første omgang å ha så sterkt fokus på å finne seg en partner, men å bli kjent med folk. Mange i min omgangskrets har møtt sin partner på denne måten, altså uten egentlig å være på utkikk etter en kjæreste. De har blitt kjent, pratet sammen og funnet tonen. Jeg traff min samboer via felles venner, i en periode der jeg absolutt ikke var på utkikk etter noen. Og når jeg klarer det som en middelaldrende kvinne med noen kg ekstra og et ganske gjennomsnittlig utseende, så er det håp for de fleste :) 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det later til å være stor enighet her inne på KG om at:

1) Mannen må tjene like mye, eller mer en kvinnen

2) Den som tjener mest i et forhold skal betale mer enn 50% av utgiftene

Hva får man når man kombinerer 1 og 2?

Anonymkode: 28ac5...e13

Husk du er på KG nå, her snakkes det i følelser ikke logikk.

Anonymkode: a96df...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har de samme erfaringene som deg. Her inne fremstår det som om alle menn er useriøse, mens jeg opplever at kvinner i 30 årene på Tinder er useriøse. De er vinglete som du sier. Om det skyldes alle mulighetene de har eller noe annet vet jeg ikke, men jeg har fortsatt tilgode å date en som har intensjonen om å virkelig bli kjent med meg. Etterhvert har jeg åpnet opp for å date unge og eldre, 20-45 og ja, det er noe med 30årige damer…

M36

Anonymkode: 37672...3d6

Er 30 og er veldig usikker på livet videre, kjærlighet og alt annet. Hadde jeg datet en mann nå, så tror jeg ikke jeg hadde klart å blitt seriøs med han, det er for mange muligheter og spørsmål og press til det. 

 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er vel faktisk en av grunnene til at menn dater yngre, slippe all bagasjen hun har akkumulert igjennom 20årene.

Jeg er akkurat samme alder som deg; bare legg det på hylla og bygg deg selv opp👊

Anonymkode: a96df...fe0

Jeg var lik i slutten av 20 årene også. Tror ikke det er bare 30 årene, tror det begynner fra 26 sånn ca. Da begynner mange å vurdere hvor de står, hvor vil de, grøss jeg blir gammel, vil tilbake i tid, nei vil bli damen jeg drømte om å bli, barn? Ekteskap? Reise rundt verden?! 

Ikke at det gjelder alle. Men har hørt flere kan få en liten krise i slutten av 20 årene. Men jeg søkte også om flere følte det på samme måte da. Å du finner det du øker etter. 

Anonymkode: 034b7...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det later til å være stor enighet her inne på KG om at:

1) Mannen må tjene like mye, eller mer en kvinnen

2) Den som tjener mest i et forhold skal betale mer enn 50% av utgiftene

Hva får man når man kombinerer 1 og 2?

Anonymkode: 28ac5...e13

Du får 3 😁

 

 

Som kvinne har jeg både betalt alt, mer, han betalt mer, blitt tatt vare på. 

Anonymkode: 034b7...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 4.7.2023 den 12.01):

Har selv gitt opp og kjenner flere i samme alder som har gitt opp, vi er menn i starten av 30-årene. Tinder-damene er stort sett vinglete og useriøse, damer vi møter i det virkelige liv gjennom hobbyer er stort sett opptatte, damer på byen er det altfor mye konkurranse om (er sjelden på byen, men sist jeg var på et utested så kom det to relativt attraktive damer inn og satte seg ved et bord, da tok det helt seriøst mindre enn 30 sekunder før to mannfolk kom bort og introduserte seg og satte seg ved de)

Det føles rett og slett ganske håpløst og jeg har prøvd av og på i så mange år nå at jeg har bare sluttet å forsøke. Samme med flere venner. Vi er høyt utdannede, har gode sosiale nettverk og er godt trente, men kommer ingen vei.

Er det vanlig at menn i vår alder "gir opp"? Virker som alle de bra damene er i forhold for lengst.

Anonymkode: 27c70...57a

Hvis du går etter de damene som er topp 10 så sier det seg selv at konkurransen er stor og at du må trå til skikkelig for å bli sett og lagt merke til. Da det tok 30sek før disse damene hadde mannfolk etter seg, hvor var du?

På Tinder, gir du av deg selv eller er du vanskelig å kommunisere med? Går du bare etter de peneste damene der også?

Anonymkode: 3385c...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har gitt opp menn av akkurat samme grunn 😅 de fleste er kun ute etter å ha det gøy og midlertidig. Er 32 og alene med 2 barn. Har innstilt meg på å være alene frem til de flytter ut hjemmefra. 😊 

Anonymkode: 67088...228

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2023 den 12.01):

Har selv gitt opp og kjenner flere i samme alder som har gitt opp, vi er menn i starten av 30-årene. Tinder-damene er stort sett vinglete og useriøse, damer vi møter i det virkelige liv gjennom hobbyer er stort sett opptatte, damer på byen er det altfor mye konkurranse om (er sjelden på byen, men sist jeg var på et utested så kom det to relativt attraktive damer inn og satte seg ved et bord, da tok det helt seriøst mindre enn 30 sekunder før to mannfolk kom bort og introduserte seg og satte seg ved de)

Det føles rett og slett ganske håpløst og jeg har prøvd av og på i så mange år nå at jeg har bare sluttet å forsøke. Samme med flere venner. Vi er høyt utdannede, har gode sosiale nettverk og er godt trente, men kommer ingen vei.

Er det vanlig at menn i vår alder "gir opp"? Virker som alle de bra damene er i forhold for lengst.

Anonymkode: 27c70...57a

Ja. Damene har skremt meg bort ved å fjerne alle muligheter for flørt og forføring. Risikoen er for stor og ikke verdt det. 

Anonymkode: ad231...e9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er vel slik det er i 2024.

Menn er single fordi de ikke er høye / store / kjekke nok til at noen vil ha dem, kvinnene er single fordi mennene som er tilgjengelig ikke er høy / stor / kjekk nok.

Mennnene sparer penger på det i det minste 😄

Anonymkode: 5b569...0d0

Kvinner er single fordi de ikke er lave / slanke / pene nok. 

Anonymkode: 4bbcf...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...