AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Del Skrevet 4. juli 2023 Har selv gitt opp og kjenner flere i samme alder som har gitt opp, vi er menn i starten av 30-årene. Tinder-damene er stort sett vinglete og useriøse, damer vi møter i det virkelige liv gjennom hobbyer er stort sett opptatte, damer på byen er det altfor mye konkurranse om (er sjelden på byen, men sist jeg var på et utested så kom det to relativt attraktive damer inn og satte seg ved et bord, da tok det helt seriøst mindre enn 30 sekunder før to mannfolk kom bort og introduserte seg og satte seg ved de) Det føles rett og slett ganske håpløst og jeg har prøvd av og på i så mange år nå at jeg har bare sluttet å forsøke. Samme med flere venner. Vi er høyt utdannede, har gode sosiale nettverk og er godt trente, men kommer ingen vei. Er det vanlig at menn i vår alder "gir opp"? Virker som alle de bra damene er i forhold for lengst. Anonymkode: 27c70...57a 2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Del Skrevet 4. juli 2023 Og de fleste av de bra mennene er i forhold sies det. Du er jo kjempeung og har god tid. Jeg er 8 år eldre enn deg (hvis du er 30). Er ute av et mangeårig forhold og har hittil ikke kommet noen vei med dating. Begynte så vidt med dating i fjor høst. Har ikke gitt opp helt ennå. K38 Anonymkode: 0f1f5...d1a 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Del Skrevet 4. juli 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Og de fleste av de bra mennene er i forhold sies det. Du er jo kjempeung og har god tid. Jeg er 8 år eldre enn deg (hvis du er 30). Er ute av et mangeårig forhold og har hittil ikke kommet noen vei med dating. Begynte så vidt med dating i fjor høst. Har ikke gitt opp helt ennå. K38 Anonymkode: 0f1f5...d1a For min del er det 4 år siden sist forhold og jeg har vært klar for noe nytt i minst 3 av de, men ja, enig i at vi nok ikke har dårlig tid. Likevel, jeg har ikke lyst å bli pappa veldig sent, og har heller ikke lyst å få barn med noen jeg kun har kjent et år eller to. Da føles det fort ut som om jeg ikke har så god tid. Anonymkode: 27c70...57a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 4. juli 2023 #4 Del Skrevet 4. juli 2023 Definitivt gitt opp, ja. Penger spart, i alle fall. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #5 Del Skrevet 4. juli 2023 DelvisPresley skrev (1 minutt siden): Definitivt gitt opp, ja. Penger spart, i alle fall. Hjelper gjerne å kutte ut piss som at kvinner koster penger. De aller fleste av oss er ikke prostituert og betaler for oss selv. Anonymkode: 28f96...35b 19 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Del Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): For min del er det 4 år siden sist forhold og jeg har vært klar for noe nytt i minst 3 av de, men ja, enig i at vi nok ikke har dårlig tid. Likevel, jeg har ikke lyst å bli pappa veldig sent, og har heller ikke lyst å få barn med noen jeg kun har kjent et år eller to. Da føles det fort ut som om jeg ikke har så god tid. Anonymkode: 27c70...57a Forstår deg angående ønsket om barn. Selv har jeg fått de to jeg ønsket og har 50% samvær. Det er jo enda viktigere å finne riktig partner når man ønsker seg barn, for å unngå å ende opp som samværsforelder (de færreste ønsker vel egentlig det). Man vil helst at forholdet skal vare lengst mulig i mange år. Ikke gi opp ennå, du har fortsatt god tid. Anonymkode: 0f1f5...d1a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Del Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): For min del er det 4 år siden sist forhold og jeg har vært klar for noe nytt i minst 3 av de, men ja, enig i at vi nok ikke har dårlig tid. Likevel, jeg har ikke lyst å bli pappa veldig sent, og har heller ikke lyst å få barn med noen jeg kun har kjent et år eller to. Da føles det fort ut som om jeg ikke har så god tid. Anonymkode: 27c70...57a Men da har du jo egentlig ikke gitt opp, for du har jo faktisk vært i forhold. Samlivsbrudd skjer dessverre veldig mange, før eller senere i livet, og selv om det kan være vanskeligere å date på nytt når man har blitt eldre, så har man likevel verdifull erfaring i bagasjen: Du vet mer om hva du kan tilby og hva du ønsker av en partner og trenger ikke finne deg i all mulig "skit". Men ja, det kan ta tid og kreve tålmodighet. Samtidig er det viktig å ikke stresse med at det må bli et eller annet med hver tinder date eller de man evt. treffer i andre sammenhenger. Bruk tiden, prøv å bli kjent med dem som folk. Det høres ut som en klisje, men man treffer faktisk potensielle partnere når man minst venter det, man kan ikke tvinge det frem. Lettere sagt enn gjort, men det er i alle fall min erfaring som mann som er ca. åtte år eldre enn deg. Anonymkode: 52284...14e 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #8 Del Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hjelper gjerne å kutte ut piss som at kvinner koster penger. De aller fleste av oss er ikke prostituert og betaler for oss selv. Anonymkode: 28f96...35b Det minner meg om en bekjent, som gnålte om at han ikke hadde råd til å få seg kjæreste. Etter en stund kom det frem at det eneste han så for seg, var å importere noen fra Thailand. Anonymkode: db637...99f 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Del Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): For min del er det 4 år siden sist forhold og jeg har vært klar for noe nytt i minst 3 av de, men ja, enig i at vi nok ikke har dårlig tid. Likevel, jeg har ikke lyst å bli pappa veldig sent, og har heller ikke lyst å få barn med noen jeg kun har kjent et år eller to. Da føles det fort ut som om jeg ikke har så god tid. Anonymkode: 27c70...57a Nok av de damene der ute som kjenner klokka tikker noe voldsomt - som ser bra ut er i slutten av 30-årene eller begynnelsen av 40-årene som er desperate etter barn. Bare sørg for at du går toppturer, løper i skogen, har god inntekt, har et modellaktig utseende, driver med en eller annen sport, har selvironi og selvinnsikt, god humor (som hun også liker), er spandabel (liker å skjemme de bort), har eget hus/leilighet og helst ikke barn fra før. Hvis du i tillegg ikke ser noe problem i at utrolig mange av de damene er "mellom to jobber" eller er "pensjonist" (les: Jeg gidder ikke å jobbe) - så er det bare å velge og vrake 🙂 Lykke til! Anonymkode: cd5f3...685 5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 4. juli 2023 #10 Del Skrevet 4. juli 2023 På ingen som helst måte gitt opp, men veldig bevisst på at det er et beinhardt marked. Er noen damer som viser interesse nå og da, både langt yngre og betydelig eldre, men blir aldersforskjellen for stor er det først og fremst ons/fwb som er aktuelt. Mye som skal stemme og når markedet er så ubalansert som det er virker det svært vanskelig å finne en dame som man føler seg jevnbyrdig med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #11 Del Skrevet 4. juli 2023 Har dame selv, men er en del av en gjeng der nesten ingen har dame 😄 Tror de fleste har gitt opp, men de koser seg med andre ting da. Mye gaming og fotball. Og som nevnt over sparer de jo mye penger Anonymkode: 5b569...0d0 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #12 Del Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nok av de damene der ute som kjenner klokka tikker noe voldsomt - som ser bra ut er i slutten av 30-årene eller begynnelsen av 40-årene som er desperate etter barn. Bare sørg for at du går toppturer, løper i skogen, har god inntekt, har et modellaktig utseende, driver med en eller annen sport, har selvironi og selvinnsikt, god humor (som hun også liker), er spandabel (liker å skjemme de bort), har eget hus/leilighet og helst ikke barn fra før. Hvis du i tillegg ikke ser noe problem i at utrolig mange av de damene er "mellom to jobber" eller er "pensjonist" (les: Jeg gidder ikke å jobbe) - så er det bare å velge og vrake 🙂 Lykke til! Anonymkode: cd5f3...685 Jeg tror ikke jeg har en eneste venninne som er sammen med en mann med modellaktig utseende. De fleste av dem er sammen med noen, men ikke en eneste modell. De er sørgelig normale alle som en. Jeg skjønner at de har misforstått noe. Ikke kjenner jeg pensjonister i slutten av 30-årene heller. Anonymkode: 7627c...cdd 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #13 Del Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har selv gitt opp og kjenner flere i samme alder som har gitt opp, vi er menn i starten av 30-årene. Tinder-damene er stort sett vinglete og useriøse, damer vi møter i det virkelige liv gjennom hobbyer er stort sett opptatte, damer på byen er det altfor mye konkurranse om (er sjelden på byen, men sist jeg var på et utested så kom det to relativt attraktive damer inn og satte seg ved et bord, da tok det helt seriøst mindre enn 30 sekunder før to mannfolk kom bort og introduserte seg og satte seg ved de) Det føles rett og slett ganske håpløst og jeg har prøvd av og på i så mange år nå at jeg har bare sluttet å forsøke. Samme med flere venner. Vi er høyt utdannede, har gode sosiale nettverk og er godt trente, men kommer ingen vei. Er det vanlig at menn i vår alder "gir opp"? Virker som alle de bra damene er i forhold for lengst. Anonymkode: 27c70...57a Men bare fordi noen setter seg ved en kvinne, betyr ikke det at hun er hans😊 Synd at du gir opp, men forstår at du gjør det. Tror det er vanlig, jeg både gir opp og har håp igjen flere ganger om dagen, man vet jo ikke hva framtiden bringer. Anonymkode: 034b7...09a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #14 Del Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forstår deg angående ønsket om barn. Selv har jeg fått de to jeg ønsket og har 50% samvær. Det er jo enda viktigere å finne riktig partner når man ønsker seg barn, for å unngå å ende opp som samværsforelder (de færreste ønsker vel egentlig det). Man vil helst at forholdet skal vare lengst mulig i mange år. Ikke gi opp ennå, du har fortsatt god tid. Anonymkode: 0f1f5...d1a Men man må også vurdere om hva som er viktigst, er redd noen ender med å ikke få barn fordi de venter på noe som kanskje ikke kommer. Men det spørs hva man forventer i et forhold, om det bare er at man venter på noen man forelsker seg i å går overens med, ja da burde man jo selvsagt vente. Men de fleste jeg kjenner, foruten de som nylig har fått barn, er ikke lenger sammen, men har det fint allikevel 😊 Anonymkode: 034b7...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #15 Del Skrevet 4. juli 2023 Er ikke aktiv dater nei. Men skjer det så skjer det. Skjer det ikke så har jeg det fortsatt helt topp som singel. Anonymkode: cd987...dfa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #16 Del Skrevet 4. juli 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Hjelper gjerne å kutte ut piss som at kvinner koster penger. De aller fleste av oss er ikke prostituert og betaler for oss selv. Anonymkode: 28f96...35b Ja, det er virkelig helt uforståelig. En kvinne fører bare til bedre økonomi, siden vi kan dele på mange av utgiftene. Det er å være single som koster mye. Anonymkode: f335f...ac1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #17 Del Skrevet 4. juli 2023 Men... det er ikke lett å finne en livspartner. Trodde du det skulle bli det? Anonymkode: 63a8f...057 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #18 Del Skrevet 4. juli 2023 Det er en økende trend at både menn og kvinner velger å være singel og fyller livet med mening på andre måter. Dette her med at man måååå ha en partner er jo bare sosial kondisjonering som stammer fra 1) Misogyni: det gamle synet om at man ikke er ekte mann før man eier en kvinne og når kvinner trengte en mann for å overleve fordi det ikke var lov for kvinner å tjene egne penger 2) Kapitalisme: tenk på alle penger befolkningen samlet bruker på å se bedre ut, bli bedre for en partner, være med på alt sosialt, ha alt på stell etter A4 forventningene osv. I realiteten kan mennesker være lykkelige uten alt dette om man begynner å leve mere for seg selv og mindre for andre. Ingen trenger en partner eller et stort hus osv for å ha det bra men det er det vi kondisjoneres til å tro. Mange innser dette og velger et annet liv som gir mer lykke Anonymkode: 16fcd...3dc 3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lt.Dan Skrevet 4. juli 2023 #19 Del Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hjelper gjerne å kutte ut piss som at kvinner koster penger. De aller fleste av oss er ikke prostituert og betaler for oss selv. Anonymkode: 28f96...35b Selv om damene betaler for seg selv, så er hele poenget at i en partnertilverelse, så vil det alltid være et viss jag etter å oppleve ting/gjør ting på fritiden, og da gjerne utenfor hjemmet, som med en gang betyr at pengene får bein å gå på, uavhengig om mannen kun betaler for seg selv eller ikke. Kan ta meg selv som et eksempel, så legger jeg ikke ord i munnen på noen. Så lenge jeg har internett forbindelse og datamaskin har jeg teoretisk sett tilfredstillende underholdning i evigheten, jeg gjør selvsagt andre ting også, men for å sette det litt på spissen hadde det nok vært temmelig "snork" sett fra en kvinnes perspektiv om helgen gikk med til å se gamle episoder av lost eller prison break eller andre tv serier? En typisk helg bruker jeg 0,-kr, om man ser bort fra maten i kjøleskapet og vanlig løpende utgifter som belastes via faktura, men er alikevel lykkelig og tilfreds med livet. Prøv det samme i et fast forhold og se hvor lenge det varer. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #20 Del Skrevet 4. juli 2023 Leste nettopp på Dagbladet om en mann med ansiktstransplantasjon som fant kjærligheten https://www.dagbladet.no/nyheter/fikk-dod-manns-ansikt-fant-kjaerligheten/79740165 Også har man vanlige folk som gir opp fordi…vel de gir opp. Disse klage trådene er virkelig noe. Anonymkode: 328f6...72a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå