Gå til innhold

Har du noen gang "moxet" noe? Fortell!


Djækklåsst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var på en bensinstasjon og glemte å betale for brusflaska jeg faktisk holdt i hånda. Altså, jeg var så inni hampen distré at jeg betalte for de andre tingene, men sto der med flaska i venstrehånda og glemte å sette den på disken. Så valset jeg glad og fornøyd ut derfra og oppdaget ikke feilen før jeg skulle sette meg i bilen.

Anonymkode: c1b4b...08d

Så er spørsmålet: gikk du inn og oppklarte feilen, eller tok du en ekte Moxnes?

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en gang en i klassen på barneskolen som bøffa kassettcover av meg. Han lånte noen musikk kassetter, bytta ut de fineste plastcoverene med sine egne skada kassettcover. Måtte ta en alvorsprat med fyrn før jeg i det hele tatt fikk igjen kassettene. Hele familien hans var rv`ere med tydelige opportunistiske fellestrekk. De krøkes veldig tidlig disse menneskene.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (4 minutter siden):

Kanskje brukeren du svarte bedrev avansert ironi?

Kanskje. Da er jeg ikke smart nok til å skjønne den 😁

Anonymkode: c454c...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Djækklåsst said:

Så er spørsmålet: gikk du inn og oppklarte feilen, eller tok du en ekte Moxnes?

Jeg gikk inn. Men jeg er ikke partileder, så jeg fikk egentlig ikke sånn voldsom panikk for at brusflaske-gate skulle bli en diger mediesak.

Anonymkode: c1b4b...08d

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (29 minutter siden):

He he :) Jeg har ikke stjålet formuleringen, nei.

Ok, da er du General Sniff der da.

Anonymkode: 1be45...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd da jeg jobbet i matbutikk at plutselig er kunden på vei ut av butikken med en pakke løk hengende fra håndleddet etter å ha betalt for andre ting. Da har jeg sagt i fra på en litt spøkefull måte, men hver gang har de blitt flau, og glemt at de hadde den der. Betalt ned en gang. Regner med at de ikke er så dumme at de prøver å stjele en pakke løk godt synlig :) 

skjedd en del ganger :) 

Anonymkode: 24287...6a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djækklåsst skrev (37 minutter siden):

Det er jo populært for tiden å være krenket på vegne av andre, men det får likevel være måte på.

Nå ble tråden opprinnelig lagt inn i gruppen "Sosial prat og humor", hvor den nok hører bedre hjemme enn der den av en eller annen grunn ble flyttet.

Jeg er ikke krenket men syns TS går langt over streken.

Anonymkode: 26687...783

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Har opplevd da jeg jobbet i matbutikk at plutselig er kunden på vei ut av butikken med en pakke løk hengende fra håndleddet etter å ha betalt for andre ting. Da har jeg sagt i fra på en litt spøkefull måte, men hver gang har de blitt flau, og glemt at de hadde den der. Betalt ned en gang. Regner med at de ikke er så dumme at de prøver å stjele en pakke løk godt synlig :) 

skjedd en del ganger :) 

Anonymkode: 24287...6a4

Å stjele noe godt synlig er vel den enkleste måten å bli trodd på hvis man blir tatt. Verre hvis man stapper løken i lomma og etterpå fjerner prislappen og nekter for alt når du blir tatt. 

Anonymkode: e5953...56a

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke krenket men syns TS går langt over streken.

Anonymkode: 26687...783

Moxnes er ikke bare en offentlig person men faktisk også en folkevalgt - en folkevalgt som til og med til stadighet skal hytte med neven og moralisere over hvor grådige og kjipe andre er. Da får han virkelig bare finne seg i litt harselas når han blir tatt for å stjele i butikk. Hallo, liksom.  

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel tidlig i tenårene. Gikk og bar på en pose drops eller noe jeg skulle ha på prix. Ble gående så lenge inne i butikken fordi jeg var på telefonen, jeg glemte bort at jeg hadde posen i hånda. Pga telefonsamtalen så skulle jeg ikke ha noe på butikken likevel, så jeg dro derfra...med godteriet i hånda.

Innså ikke det før jeg var et stykke ned i veien og ble så panisk og tenåringsflau at jeg bare dro hjem. Fortalte min mor hva som hadde skjedd, så hun dro til butikken og fortalte at jeg hadde vært glemsom. Butikksjefen bare lo, heldigvis 😂

Ble nesten en full mox på meg, det.

Anonymkode: b875d...7ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Har opplevd da jeg jobbet i matbutikk at plutselig er kunden på vei ut av butikken med en pakke løk hengende fra håndleddet etter å ha betalt for andre ting. Da har jeg sagt i fra på en litt spøkefull måte, men hver gang har de blitt flau, og glemt at de hadde den der. Betalt ned en gang. Regner med at de ikke er så dumme at de prøver å stjele en pakke løk godt synlig :) 

skjedd en del ganger :) 

Anonymkode: 24287...6a4

Å ha løk hengende fra håndleddet er da svært vanlig og fører derfor ofte til forglemmelser...

Anonymkode: ff27c...d27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er den STYGGESTE trådstart jeg har sett her inne. Håper Karma besøker deg

Kallenavn er unødvendig å finne på.

Anonymkode: 26687...783

Fant Rødt-stemmeren!

Du trenger ikke å være så hårsår, må vel være lov å tulle litt?

Anonymkode: 8b5c2...d13

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere ganger bare gått ut av matbutikken med ting i henda, så lenge du går ut med selvtillit er det ingen som sier noe.

Spesielt når de har tilbud på 6 eller 8 pakning med stor brus, de plasseres gjerne rett ved inngang/utgang og da har jeg ofte plukket med meg en slik på vei ut av butikken. 

Dette var i mine yngre år og i min tid som student, er noen år siden nå.

Endret av mannssjåvinistisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mannssjåvinistisk skrev (3 minutter siden):

Har flere ganger bare gått ut av matbutikken med ting i henda, så lenge du går ut med selvtillit er det ingen som sier noe.

Spesielt når de har tilbud på 6 eller 8 pakning med stor brus, de plasseres gjerne rett ved inngang/utgang og da har jeg ofte plukket med meg en slik på vei ut av butikken. 

Dette var i mine yngre år og i min tid som student, er noen år siden nå.

Det stemmer bra. Mine foreldre har vært vitne til at den samme gamle damen ved flere anledninger fylte hele handlekurven til randen og trillet rett ut med alle varene med størst selvfølgelighet. Første gangen stusset de litt og trodde de hadde misoppfattet situasjonen, andre gang forsto de at dette var helt bevisst stjæling. Dama ble tatt.

Anonymkode: 879bd...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det stemmer bra. Mine foreldre har vært vitne til at den samme gamle damen ved flere anledninger fylte hele handlekurven til randen og trillet rett ut med alle varene med størst selvfølgelighet. Første gangen stusset de litt og trodde de hadde misoppfattet situasjonen, andre gang forsto de at dette var helt bevisst stjæling. Dama ble tatt.

Anonymkode: 879bd...b6e

Ja, fungerer det fint det, men ikke rart hun dama ble tatt. Det å fylle kurven og trille ut av samme butikk flere ganger er nok ikke så lurt. Jeg dro den aldri så langt at jeg fylte en hel kurv 🤣 Jeg roterte også på hvilke butikker jeg var på.

Husker jeg regnet på det engang når jeg fortsatt holdt på, husker ikke helt regnestykket, men jeg kom frem til at jeg hadde stjålet for 50 000+ fra ulike butikker over et par års tid.

Jeg ble aldri tatt og jeg holdt på i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannssjåvinistisk skrev (36 minutter siden):

Ja, fungerer det fint det, men ikke rart hun dama ble tatt. Det å fylle kurven og trille ut av samme butikk flere ganger er nok ikke så lurt. Jeg dro den aldri så langt at jeg fylte en hel kurv 🤣 Jeg roterte også på hvilke butikker jeg var på.

Husker jeg regnet på det engang når jeg fortsatt holdt på, husker ikke helt regnestykket, men jeg kom frem til at jeg hadde stjålet for 50 000+ fra ulike butikker over et par års tid.

Jeg ble aldri tatt og jeg holdt på i flere år.

Dumt du ikke ble tatt, er bak mål å holde på sånn 😡

Anonymkode: 6f9a5...98a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Handlet på en billig-butikk med mye småting/interiør. Da jeg hadde betalt og kom borti gata, oppdaget jeg at jeg hadde en liten pose hengende på håndleddet, med to stearinlys oppi. Gikk tilbake og betalte. Dama bak disken ble veldig overrasket, tydeligvis ikke vant til ærlige sjeler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på shopping med storesøsteren min en gang, tror jeg bare var sånn tretten-fjorten år gammel. I en butikk prøvde jeg en god del klær, blant annet en singlet, denne glemte jeg når jeg skiftet og gikk ut av butikken med den på meg under genseren min. Først når jeg skulle legge meg om kvelden oppdaget jeg hva jeg faktisk hadde på meg, jeg ble så redd for mammas reaksjon at den ble stappet lengst inn i klesskapet og glemt en lang, lang stund før jeg turte å ta den frem, mamma satte heldigvis aldri spørsmål på hvor den kom fra!😅

Anonymkode: e0e06...7b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
Djækklåsst skrev (5 timer siden):

Å "moxe" er for mange nå blitt ensbetydende med å stjele noe, jf. Brille-Bjørnar-gate. Har du noen gang moxet noe, stort eller smått? Del din historie her!

Denne tråden er mobbing. Håper ingen av dere selv har klaget over mobbing, for det ville blitt ganske dobbeltmoralsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnealder holdt jeg og en kamerat på med noe bøffe-streker til støtt og stadighet. Jeg klekket idéen, han utførte. Sleip som jeg var/er.. Hvis det var snakk om noe stjeling i en butikk så var det kun én ting som gjaldt. Buljongterninger. Vi knasket og sugde en hel pakke hver i løpet av en time. Vi var så salte i kjeften utover kvelden at det gikk ut over Maridalsvannet.

Gudskjelov at jeg ikke gjorde dette i midt-østen.. (to hender fattigere.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...