Gjest Elooon Skrevet 1. juli 2023 #21 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Selvsagt prøver de fleste å unngå feil i trafikken. Tror du virkelig at vedkommende prøvde å kjøre på bilen din med vilje? Tror du h*n vil ødelegge sin egen bil fordi h*n er sjalu på at du kjører Tesla? Hvor gammel er du? Anonymkode: a4084...970 Så mye sinne det er mot Tesla så er det aldri godt å si dessverre. Det skjer at andre bilister prøver å hindre og lage farlig situasjoner så fort de ser en Tesla. Enkelte biler ligger også helt oppi meg når de kommer bak eller bremser ned når jeg ligger bak dem. Har opplevd mye dårlig kjøring så jeg begynner jo å lure. Det er i alle fall ikke noe moro når slikt skjer. Hva har alderen min med dette å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 1. juli 2023 #22 Del Skrevet 1. juli 2023 2 hours ago, Elooon said: Hva mener dere? Hva er grunnen tror dere? På veien er alle andre idioter, så da bør man kjøre som best man kan selv. Passe og på at man ikke gjør noe som kan være problematisk for andre. Endel bilister gjør jo ikke dette. Det er meg. Meg. Meg meg meg, og ingen andre. (Sikkert også noen som egentlig ikke passer til å kjøre bil og). (Fascinerende med Tesla for øvrig. All den elektronikken i bilen og så lettkjørt, og så «vet» fremdeles veldig mange ikke hvordan man blinker Det er jo for øvrig slettes ikke vanskelig det. Mvh Y-eier). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #23 Del Skrevet 1. juli 2023 Elooon skrev (1 time siden): Så mye sinne det er mot Tesla så er det aldri godt å si dessverre. Det skjer at andre bilister prøver å hindre og lage farlig situasjoner så fort de ser en Tesla. Enkelte biler ligger også helt oppi meg når de kommer bak eller bremser ned når jeg ligger bak dem. Har opplevd mye dårlig kjøring så jeg begynner jo å lure. Det er i alle fall ikke noe moro når slikt skjer. Hva har alderen min med dette å gjøre? Du virker ikke veldig gammel når du tror folk er sjalu på deg fordi du kjører Tesla. Anonymkode: a4084...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #24 Del Skrevet 1. juli 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg forstår ikke hva dette har med sjalusi å gjøre. Mener du misunnelse? Tror uansett ikke det er mange trafikanter som lager farlige situasjoner fordi de er misunnelige på en Tesla. Det vil jo også gå ut over dem. Anonymkode: cac78...b95 Enig, det gir svært lite mening. Og om noe 8 hours ago, AnonymBruker said: Det handler ikke om at de er sjalu, mer det at du ser ned på folk med tesla. Merker det er en viss stigma rettet mot eiere av Tesla, så jeg tenker dette er relevant å påpeke. Folk er jo kjappe til å si "Og selvfølgelig kjørte han Tesla" eller lignende utsagn, når noen oppfører seg usmakelig, enten det er i trafikken eller i livet generelt. Anonymkode: 285bb...648 Har aldri hørt noen si det, men har hørt mange med Tesla som har stort behov for å fortelle at de kjører Tesla. Trådstarter har skrevet to tråder på dette forumet og begge handler om Teslaen hans. I tillegg har han profilnavnet Elooon og Elon Musk som profilbilde. Ærlig sak å være glad i bilen sin. Men det at man er veldig glad i bilen sin betyr ikke at andre er sjalu på bilen din eller at de er villig til å risikere sin egen bil og helse i forsøk på å ødelegge bilen din. Anonymkode: 4fe1f...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #25 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Haha, tror du virkelig at det å være sjalu på noen er begrenset til dette? Det du linker til handler jo om sjalusi i forhold. Søk i litt rundt i ordboken du. Det å være sjalu er synonymt med å være misunnelig, hvis det er lettere for hjernen din å forstå i denne konteksten. Anonymkode: 285bb...648 Men det er ikke et fullt ovrlappende synonym, og i denne sammenheng blir det tullete. https://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/sjalusi-og-misunnelse/ Jeg foreslår at det ikke har noe med type bil å gjøre, men at TS kjører som en dust. Da blir folk gjerne gretne. Anonymkode: 8079d...ec2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #26 Del Skrevet 2. juli 2023 Sjalu? Hvor skulle denne sjalusien komme fra? Hvis jeg vil ha Tesla så kjøper jeg jo bare Tesla, men faktum er at jeg ikke vil ha en Tesla gratis engang. Anonymkode: a16d8...b1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #27 Del Skrevet 2. juli 2023 19 hours ago, Elooon said: og kjøre ut akkurat når jeg kom forbi og det var bare flaks at personen ikke kjørte rett inn i siden på meg. Høyre eller venstre side? Hvordan var vikeplikt reglene på stedet? Du sier han snudde? Ser ikke helt for meg siruasjonen? En bil snur midt i veien? Og du kliner deg opp i han, og ikke gir han plass? Grunnen til negativ undertone her i svaret er at du snakker om sjalusi i trafikken. Den var ny, og veldig rar. Anonymkode: a09d8...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 2. juli 2023 #28 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Du virker ikke veldig gammel når du tror folk er sjalu på deg fordi du kjører Tesla. Anonymkode: a4084...970 Gammel er jeg ikke, det har du rett i. En del år enda til jeg blir gammel. Jeg kan ikke alltid styre hva hjernen skal tenke. Tenker den sjalu så tenker den sjalu uansett om det stemmer eller ikke. Jeg skrev ikke bare sjalu heller. Spørsmålet i overskriften er «Er folk blitt mer aggressiv, sjalu eller er det mer dårligere kommunikasjon som er skylden» Kan like godt være dårligere kommunikasjon i trafikken nå enn tidligere siden det er så mye drittkjøring, ulykker og nesten ulykker. Jeg vet ikke, derfor jeg spør hva folk tror. En ting er sikkert og det er at det er mye sinne mot tesla. Sjalusi eller ikke. Sinne har vi som eier Tesla fått oppleve, og det bør det bli en slutt på. AnonymBruker skrev (1 time siden): Høyre eller venstre side? Hvordan var vikeplikt reglene på stedet? Du sier han snudde? Ser ikke helt for meg siruasjonen? En bil snur midt i veien? Og du kliner deg opp i han, og ikke gir han plass? Grunnen til negativ undertone her i svaret er at du snakker om sjalusi i trafikken. Den var ny, og veldig rar. Anonymkode: a09d8...77b Personen som nesten kjørte i meg hadde vikeplikt og lagde farlig situasjon. Biler snur alle merkelige steder for tiden. Greit nok folk snur der det er mulig og trygt å snu, men å trå på gassen og kjøre ut i veien når andre kommer kan folk spare seg for. Ikke rart man tenker det er for faenskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #29 Del Skrevet 2. juli 2023 Elooon skrev (1 minutt siden): Gammel er jeg ikke, det har du rett i. En del år enda til jeg blir gammel. Jeg kan ikke alltid styre hva hjernen skal tenke. Tenker den sjalu så tenker den sjalu uansett om det stemmer eller ikke. Jeg skrev ikke bare sjalu heller. Spørsmålet i overskriften er «Er folk blitt mer aggressiv, sjalu eller er det mer dårligere kommunikasjon som er skylden» Kan like godt være dårligere kommunikasjon i trafikken nå enn tidligere siden det er så mye drittkjøring, ulykker og nesten ulykker. Jeg vet ikke, derfor jeg spør hva folk tror. En ting er sikkert og det er at det er mye sinne mot tesla. Sjalusi eller ikke. Sinne har vi som eier Tesla fått oppleve, og det bør det bli en slutt på. Personen som nesten kjørte i meg hadde vikeplikt og lagde farlig situasjon. Biler snur alle merkelige steder for tiden. Greit nok folk snur der det er mulig og trygt å snu, men å trå på gassen og kjøre ut i veien når andre kommer kan folk spare seg for. Ikke rart man tenker det er for faenskap. Er du seriøst helt ny i trafikken? Brudd på vikeplikt skjer det hundrevis av hver dag. Feilvurdering skjer det hundrevis av hver dag. Ingen bryter vikeplikten eller gjør en feilvurdering med vilje for å krasje med en Tesla. Folk gir fullstendig blaffen i om du eller andre kjører Tesla. Anonymkode: a4084...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 2. juli 2023 #30 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Er du seriøst helt ny i trafikken? Brudd på vikeplikt skjer det hundrevis av hver dag. Feilvurdering skjer det hundrevis av hver dag. Ingen bryter vikeplikten eller gjør en feilvurdering med vilje for å krasje med en Tesla. Folk gir fullstendig blaffen i om du eller andre kjører Tesla. Anonymkode: a4084...970 Har vært mange år i trafikken jeg, og brudd på vikeplikt og feilvurdering har vært i alle år, men det blir mer og mer av det. Hvorfor? Det skulle vært omvendt. Bli mindre og mindre. Folk må følge mer med, slutte å ta sjanser, slutte å være aggressiv i trafikken, slutte med sjalusi, kommunisere mer, slutte å tøffe seg osv. Det hadde spart mange farlige situasjoner, ulykker og dødsfall i trafikken hvis folk kan våkne mer opp og ta trafikken litt mer seriøst. Hvis folk virkelig gir fullstendig blaffen i om andre kjører Tesla. Hvorfor er det da så mye sinne mot Tesla bilene og eierene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #31 Del Skrevet 2. juli 2023 Elooon skrev (55 minutter siden): Har vært mange år i trafikken jeg, og brudd på vikeplikt og feilvurdering har vært i alle år, men det blir mer og mer av det. Hvorfor? Det skulle vært omvendt. Bli mindre og mindre. Folk må følge mer med, slutte å ta sjanser, slutte å være aggressiv i trafikken, slutte med sjalusi, kommunisere mer, slutte å tøffe seg osv. Det hadde spart mange farlige situasjoner, ulykker og dødsfall i trafikken hvis folk kan våkne mer opp og ta trafikken litt mer seriøst. Hvis folk virkelig gir fullstendig blaffen i om andre kjører Tesla. Hvorfor er det da så mye sinne mot Tesla bilene og eierene? Dette er nok noe du innbiller deg. Det er nok sannsynlig at det er din kjørestil som gjør folk aggressive, ikke at du kjører Tesla. Eller har du noen dokumentasjon på at det er mer brudd på vikeplikt og flere feilvurdering I trafikken nå enn før? Anonymkode: a4084...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 2. juli 2023 #32 Del Skrevet 2. juli 2023 (endret) Jeg har hatt lappen i 64 år. Har ikke inntrykk av at folk en mer aggressive nå enn før. Og ulykkesstatistikken går stadig ned. Før var det oftere smale veier og flere lusekjørere som irriterte. Endret 3. juli 2023 av senior 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #33 Del Skrevet 3. juli 2023 Jeg synes absolutt det er mye egoisme i trafikken. Misunnelse, kanskje det? Det er sikkert psykopater som liker å erte folk som har dyre fine biler. Jeg kjenner minst to stk som føler de har spesiell rett på plass og goder i trafikken ihvertfall. Og så er det også vanlig at narsisisster feks råkjører og tar sjangser i trafikken pga mangel på empati. Anonymkode: 337e8...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 3. juli 2023 #34 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes absolutt det er mye egoisme i trafikken. Misunnelse, kanskje det? Det er sikkert psykopater som liker å erte folk som har dyre fine biler. Jeg kjenner minst to stk som føler de har spesiell rett på plass og goder i trafikken ihvertfall. Og så er det også vanlig at narsisisster feks råkjører og tar sjangser i trafikken pga mangel på empati. Anonymkode: 337e8...058 Sjalusi/misunnelse finnes nok på veiene ja, så har vi de som liker å tøffe seg litt ekstra når de ser en tesla. Kanskje de tror eller vil vise at de er bedre enn enn oss? Har opplevd råkjørere flere ganger og en for en ukes tid siden som kjørte i langt over grensa, sikkert 120 minst. Når han kom nær meg ja da var det viktig å tråkke på gassen og brumme forbi meg. Skikkelig bråk fra bilen for at man skulle høre at der kjører han. Jeg og min venninne satt å himlet med øynene og lo av dumheten han viste i trafikken. Visste jo ikke om vi skulle le eller gråte av noen oppfører seg slik, så endte med latter. Slike fortjener en saftig bot, og han var absolutt ikke bedre enn meg og teslaen min for å si det sånn. Der følte jeg meg mye bedre, og det gjør jeg hver gang noen oppfører seg dårlig på veiene. At noen driter i om de skader andre i trafikken er det dessverre mange av ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 3. juli 2023 #35 Del Skrevet 3. juli 2023 senior skrev (På 2.7.2023 den 14.01): Jeg har hatt lappen i 64 år. Har ikke inntrykk av at folk en mer aggressive nå enn før. Og ulykkesstatisiken går stadig ned. Før var det oftere smale veier og flere lusekjørere som irriterte. Heldigvis er det bedre veier nå, men det gjør også at noen vil tøffe seg litt ekstra og være enda frekkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #36 Del Skrevet 3. juli 2023 Elooon skrev (1 minutt siden): Skikkelig bråk fra bilen for at man skulle høre at der kjører han. Kan jo bare være at motoren bråker fordi den er lagd sånn Jeg tenker ikke såååå mye på psykologien bak oppførselen til de andre ( er mer fokusert på hvordan jeg selv kjører ) men det hender jeg blir sur når folk tuter som noen tullinger når det ikke er fare på ferde, og feks skremmer barnet mitt. Man må ha litt tålmodighet og tåle at feks ikke alle kjenner veien like godt som en selv. Men min eks pleide å være ego i trafikken og hissa på seg noen folk. De som å slo i bilen vår fordi eksen var ego og tok parkeringsplassen på grunn av at de var for trege. Så da kom de å slo i dørene og skulle "sloss" når vi hadde et lite barn i bilen. Tenker at de mentale flokene folk skulle ha kan komme frem i trafikken, og at noen hevder seg fordi de ikke kjenner at de mestrer livet så godt ellers. Noen er ego fordi de mener de har mer rett på ting enn andre. Noen er sinnapeiser og skal ta andre. Men heldigvis er det en god gruppe som er normale. 😂 Anonymkode: 337e8...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 3. juli 2023 #37 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 1.7.2023 den 14.25): Haha, så utrolig dårlig innpakket skryt! vi driter i om du har tesla, og idioter i trafikken finnes både blant de som kjører elbiler, bensinbiler og dieselbiler. Anonymkode: 87349...eeb Helt enig ! Ville ikke hatt en Tesla om jeg fikk betalt for det, maken til dårlig kvalitet skal man lete lenge etter. Når det er sagt finnes det flust av biler med akkurat samme problemstilling. Aggressiv kjøring i trafikken handler mye mer om "kultur" enn type bil. Noen står på "retten sin" til Dovre faller. Vi er er et samfunn av egoister, og det gjenspeiler seg også i trafikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #38 Del Skrevet 3. juli 2023 Antiviruset skrev (2 minutter siden): Helt enig ! Ville ikke hatt en Tesla om jeg fikk betalt for det, maken til dårlig kvalitet skal man lete lenge etter. Når det er sagt finnes det flust av biler med akkurat samme problemstilling. Aggressiv kjøring i trafikken handler mye mer om "kultur" enn type bil. Noen står på "retten sin" til Dovre faller. Vi er er et samfunn av egoister, og det gjenspeiler seg også i trafikken. ja ja snakk for deg sjøl. Jeg er ikke egoist, jeg slipper folk til jeg. Anonymkode: 337e8...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #39 Del Skrevet 6. juli 2023 On 7/1/2023 at 1:23 PM, AnonymBruker said: Har aldri forstått meg på folk som blir sinte i trafikken, idiotisk ting å sløse energi på spør du meg, men det finnes dessverre mange idioter der ute. Tenker jo at disse menneskene ikke kan ha det bra i hverdagen hvis de blir rasende på noe så trivielt som trafikk, så jeg hygger meg med tanken om at de sitter og sløser energi på å hisse seg opp, og har nok andre ting i hverdagen som går dårlig for de også Anonymkode: 285bb...648 Eksen min ble alltid ekstremt sint i trafikken. Nesten hver kjøretur hisset han seg opp helt ekstremt, og det ble dårlig stemning. Flere ganger gikk han ut av bilen for å slåss med den andre sjåføren. Han var sånn ellers i hverdagen også. Tok alt som folk gjorde rundt ham som et personlig angrep. Om noen tok en melkekartong foran ham på butikken, var det "mangel på respekt" for HAM. Han hadde flere fiender på jobben fordi de en eller annen gang hadde gjort noe han mente var respektløst. Veldig slitsomt. Anonymkode: 719fc...08c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå