Gjest Elooon Skrevet 1. juli 2023 #1 Del Skrevet 1. juli 2023 Hva mener dere? Det er jo så mange ulykker eller nesten ulykker mellom to eller flere biler. Hva er grunnen tror dere? Jeg synes i alle fall det er blitt verre enn tidligere. I går ble jeg nesten kjørt i fra siden av en stor bensin eller diesel bil som snudde. Større enn min bil (tesla). Han eller hun bestemte seg for å tråkke på gassen og kjøre ut akkurat når jeg kom forbi og det var bare flaks at personen ikke kjørte rett inn i siden på meg. Fikk hjertebank der og da og jeg hadde jo passasjer med meg. Jeg vet ikke om det var dårlig kommunikasjon av personen og han eller hun ikke fulgte med eller om han/hun var stressa ja jeg vet det er ferie men folk må roe seg, eller bare av faenskap. Får litt følelsen av det siste. Det er så viktig å følge godt med, kommunisere med andre biler, og ikke kjøre i sinne eller prøve å erte og være frekk mot andre i trafikken. Veiene er ingen lekeplass eller et sted å krangle og være sur og sjalu. Dette bør voksne mennesker vite. Så hvorfor i pokker skjer slike situasjoner? Det var dagens tale og utblåsing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #2 Del Skrevet 1. juli 2023 Skjønner at du er glad i Teslaen din, men dette handler neppe om at mannen som kjørte bensinbil vær sjalu på bilen din. Anonymkode: 4fe1f...b9e 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #3 Del Skrevet 1. juli 2023 Har aldri forstått meg på folk som blir sinte i trafikken, idiotisk ting å sløse energi på spør du meg, men det finnes dessverre mange idioter der ute. Tenker jo at disse menneskene ikke kan ha det bra i hverdagen hvis de blir rasende på noe så trivielt som trafikk, så jeg hygger meg med tanken om at de sitter og sløser energi på å hisse seg opp, og har nok andre ting i hverdagen som går dårlig for de også Anonymkode: 285bb...648 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #4 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner at du er glad i Teslaen din, men dette handler neppe om at mannen som kjørte bensinbil vær sjalu på bilen din. Anonymkode: 4fe1f...b9e Det handler ikke om at de er sjalu, mer det at du ser ned på folk med tesla. Merker det er en viss stigma rettet mot eiere av Tesla, så jeg tenker dette er relevant å påpeke. Folk er jo kjappe til å si "Og selvfølgelig kjørte han Tesla" eller lignende utsagn, når noen oppfører seg usmakelig, enten det er i trafikken eller i livet generelt. Anonymkode: 285bb...648 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #5 Del Skrevet 1. juli 2023 Haha, så utrolig dårlig innpakket skryt! vi driter i om du har tesla, og idioter i trafikken finnes både blant de som kjører elbiler, bensinbiler og dieselbiler. Anonymkode: 87349...eeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #6 Del Skrevet 1. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det handler ikke om at de er sjalu, mer det at du ser ned på folk med tesla. Merker det er en viss stigma rettet mot eiere av Tesla, så jeg tenker dette er relevant å påpeke. Folk er jo kjappe til å si "Og selvfølgelig kjørte han Tesla" eller lignende utsagn, når noen oppfører seg usmakelig, enten det er i trafikken eller i livet generelt. Anonymkode: 285bb...648 De er som regel dårlige trafikanter, og at de støtter barneslaveri vet vi allerede. Med andre ord er det lite fint å tenke om Teslaeiere. Anonymkode: f598b...98b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #7 Del Skrevet 1. juli 2023 jeg tror det handler MYE mer om uoppmerksomhet enn agressjon. I tillegg til stress, at folk sovner osv. Sikkerheten i de nye bilene er jo eksepsjonell i forhold til før Elbiler med sykt rask aksrellerasjon, autopilot, fart, tekniske egenskaper osv tror jeg er medvirkende årsaker til ulykker om dagen. og ja jeg kjører en type elbil som jeg føler folk kjefter på uansett sjåfør.. men jeg er en ganske kjedelig sjåfør som holder fartsgrensa. Anonymkode: 2cbdd...e51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #8 Del Skrevet 1. juli 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det handler ikke om at de er sjalu, mer det at du ser ned på folk med tesla. Merker det er en viss stigma rettet mot eiere av Tesla, så jeg tenker dette er relevant å påpeke. Folk er jo kjappe til å si "Og selvfølgelig kjørte han Tesla" eller lignende utsagn, når noen oppfører seg usmakelig, enten det er i trafikken eller i livet generelt. Anonymkode: 285bb...648 Er du trådstarter? Det står "sjalu" både i overskriften og i selve hovedinnlegget til trådstarter. Anonymkode: 4fe1f...b9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #9 Del Skrevet 1. juli 2023 Kjører bensin bil og opplever idioter bak rattet på både diesel, bensin og El biler. Så det har lite med drivstoff en bil har . Handler om idioten bak rattet. Skjønner du er stolt av bilen din da du tror det handler om hvilken bil du kjører. Et er bare en fantasi i hodet ditt Anonymkode: 1087a...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 1. juli 2023 #10 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skjønner at du er glad i Teslaen din, men dette handler neppe om at mannen som kjørte bensinbil vær sjalu på bilen din. Anonymkode: 4fe1f...b9e Nei ikke vet jeg, det finnes jo så mye sinne mot elbiler og spesielt tesla, men uansett grunn så er det dårlig gjort å kjøre rett ut, og folk må være mye mer obs, flinkere å kommunisere og følge godt med. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De er som regel dårlige trafikanter, og at de støtter barneslaveri vet vi allerede. Med andre ord er det lite fint å tenke om Teslaeiere. Anonymkode: f598b...98b Hæ?😂 Det er ingen som støtter barneslaveri. Ikke her i Norge i alle fall håper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krakilsk Skrevet 1. juli 2023 #11 Del Skrevet 1. juli 2023 Jeg har inntrykk av at folk er uoppmerksomme, lurer på om de er i feriemodus. I går opplevde jeg to ganger på rad at biler ikke stoppet for meg da jeg krysset gangfeltet, men rett og slett rente forbi mens jeg var halvveis over. Flaks for dem at jeg var litt avventende der jeg gikk midt i veien før jeg krysset siste felt, og ikke bare tok for gitt at de så meg der i 40-sona i en mindre by. I denne byen er slikt uvanlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #12 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De er som regel dårlige trafikanter, og at de støtter barneslaveri vet vi allerede. Med andre ord er det lite fint å tenke om Teslaeiere. Anonymkode: f598b...98b "Støtter barneslaveri" og dette kommer mest sannsynelig fra en som kjøper den nyeste versjon av Apple IPhone hvert år, er du klarer hva Apple holder på med? https://www.businessinsider.com/apple-knowingly-used-child-labor-supplier-3-years-cut-costs-2020-12 Uansett, det er vanskelig å finne en bedrift som ikke holder på med "sketchy" saker nå til dags, store selskaper er generelt fæle desverre. Anonymkode: 285bb...648 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #13 Del Skrevet 1. juli 2023 Elooon skrev (9 minutter siden): Nei ikke vet jeg, det finnes jo så mye sinne mot elbiler og spesielt tesla, men uansett grunn så er det dårlig gjort å kjøre rett ut, og folk må være mye mer obs, flinkere å kommunisere og følge godt med. Hæ?😂 Det er ingen som støtter barneslaveri. Ikke her i Norge i alle fall håper jeg. Så bra du aldri har gjort en feilvurdering i trafikken, du er ganske unik. De fleste gjør en eller annen feilvurdering i løpet av livet. Anonymkode: a4084...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #14 Del Skrevet 1. juli 2023 37 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner at du er glad i Teslaen din, men dette handler neppe om at mannen som kjørte bensinbil vær sjalu på bilen din. Anonymkode: 4fe1f...b9e En må være obs i trafikken når en kjører Tesla, det er veldig merkbart hvordan noen trafikanter hater Teslaer så mye at de aktivt jobber for å hindre deg i trafikken. Fikk min første Tesla i 2019 og det var nesten et sjokk over hvor mange som gikk inn for å hindre eller ødelegge for meg bare ved å kjøre en annen bil. Anonymkode: e82a9...44e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #15 Del Skrevet 1. juli 2023 Elooon skrev (52 minutter siden): Veiene er ingen lekeplass eller et sted å krangle og være sur og sjalu. Du har et usunt forhold til biler, dersom du opplever sjalusi på veien. Sjalusi er en grunnleggende, ubehagelig emosjon knyttet til å oppleve at kjæreste eller ektefelle eller lignende uttrykker interesse for en annen. https://snl.no/sjalusi Anonymkode: 8079d...ec2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #16 Del Skrevet 1. juli 2023 Virker som ts enten har et sært forhold til biler og bilister, evt ikke vet forskjell på sjalusi og misunnelse. Anonymkode: 20d55...ecf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #17 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har et usunt forhold til biler, dersom du opplever sjalusi på veien. Sjalusi er en grunnleggende, ubehagelig emosjon knyttet til å oppleve at kjæreste eller ektefelle eller lignende uttrykker interesse for en annen. https://snl.no/sjalusi Anonymkode: 8079d...ec2 Haha, tror du virkelig at det å være sjalu på noen er begrenset til dette? Det du linker til handler jo om sjalusi i forhold. Søk i litt rundt i ordboken du. Det å være sjalu er synonymt med å være misunnelig, hvis det er lettere for hjernen din å forstå i denne konteksten. Anonymkode: 285bb...648 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 1. juli 2023 #18 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så bra du aldri har gjort en feilvurdering i trafikken, du er ganske unik. De fleste gjør en eller annen feilvurdering i løpet av livet. Anonymkode: a4084...970 Alle gjør feil i livet, jeg også, men enkelte feil som kan gi mye skade er viktig å prøve å unngå. Sånn som i trafikken. Det er alltid viktig å se både til sidene, foran seg og bak før en kjører ut i veien. AnonymBruker skrev (1 time siden): En må være obs i trafikken når en kjører Tesla, det er veldig merkbart hvordan noen trafikanter hater Teslaer så mye at de aktivt jobber for å hindre deg i trafikken. Fikk min første Tesla i 2019 og det var nesten et sjokk over hvor mange som gikk inn for å hindre eller ødelegge for meg bare ved å kjøre en annen bil. Anonymkode: e82a9...44e Dessverre sant. Hvor kommer dette hatet i fra er ikke godt å si, men hat hører ikke hjemme i trafikken. Skal folk drive å hate Tesla eller andre elbiler så må de holde seg unna veiene. Ikke kjøre selv de som driver og hindrer andre eller lager farlige situasjoner med vilje kun på grunn av hat eller sjalusi. Det er livsfarlig. AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har et usunt forhold til biler, dersom du opplever sjalusi på veien. Sjalusi er en grunnleggende, ubehagelig emosjon knyttet til å oppleve at kjæreste eller ektefelle eller lignende uttrykker interesse for en annen. https://snl.no/sjalusi Anonymkode: 8079d...ec2 Jeg har alltid sagt sjalu/sjalusi. Snakker ikke om sjalusi i et forhold her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #19 Del Skrevet 1. juli 2023 Elooon skrev (6 minutter siden): Alle gjør feil i livet, jeg også, men enkelte feil som kan gi mye skade er viktig å prøve å unngå. Sånn som i trafikken. Det er alltid viktig å se både til sidene, foran seg og bak før en kjører ut i veien. Dessverre sant. Hvor kommer dette hatet i fra er ikke godt å si, men hat hører ikke hjemme i trafikken. Skal folk drive å hate Tesla eller andre elbiler så må de holde seg unna veiene. Ikke kjøre selv de som driver og hindrer andre eller lager farlige situasjoner med vilje kun på grunn av hat eller sjalusi. Det er livsfarlig. Jeg har alltid sagt sjalu/sjalusi. Snakker ikke om sjalusi i et forhold her. Selvsagt prøver de fleste å unngå feil i trafikken. Tror du virkelig at vedkommende prøvde å kjøre på bilen din med vilje? Tror du h*n vil ødelegge sin egen bil fordi h*n er sjalu på at du kjører Tesla? Hvor gammel er du? Anonymkode: a4084...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #20 Del Skrevet 1. juli 2023 Jeg forstår ikke hva dette har med sjalusi å gjøre. Mener du misunnelse? Tror uansett ikke det er mange trafikanter som lager farlige situasjoner fordi de er misunnelige på en Tesla. Det vil jo også gå ut over dem. Anonymkode: cac78...b95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå