Gå til innhold

store størrelser


Gjest trillebolle

Anbefalte innlegg

Gjest trillebolle

Ja,jeg tenker overskriften sier sitt....er man stor når man bruker størrelse 40...eller begynner det ved 44 eller et heeelt annet sted?

Spent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, jeg er ganske liten selv, så jeg synes egentlig alt over 36 er telt, men "store størrelser" regner jeg fra og med 46, altså størrelser som ikke finnes i de fleste butikker. 42-44 er det vel mye av? (Har i hvert fall inntrykk av det når jeg går på salg. :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er ganske liten selv, så jeg synes egentlig alt over 36 er telt, men "store størrelser" regner jeg fra og med 46, altså størrelser som ikke finnes i de fleste butikker. 42-44 er det vel mye av? (Har i hvert fall inntrykk av det når jeg går på salg. :roll: )

Enig. På 46 begynner de store størrelsene. 42-44 er det mange som bruker, og man trenger ikke være stor eller bælfeit for å bruke det. Kommer an på fra person til person det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46-48 og oppover er vel store størrelser i mine øyne. 42 er vel den vanligste størrelsen så vidt jeg vet, altså den som flest kvinner bruker, så det ville jeg overhodet ikke kalle stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg er ganske liten selv, så jeg synes egentlig alt over 36 er telt, men "store størrelser" regner jeg fra og med 46, altså størrelser som ikke finnes i de fleste butikker. 42-44 er det vel mye av? (Har i hvert fall inntrykk av det når jeg går på salg. :roll: )

Samme her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Str. 46 er å få i de fleste vanlige kleskjedene. Ikke så vanlig på B-young. Men stikker man innom butikken stor mote, har jeg inntrykk av at store str. starter på 44?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store størrelser for meg begynner på str. 48. Bruker selv 44-46 og regner meg overhodet ikke som "stor". Og jeg har aldri hatt problemer med å finne meg klær i de størrelsene heller.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg starter også "store størrelser" på 46. Men som flere her har nevnt, jeg er liten selv, og man ser gjerne ting fra sin egen synsvinkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

I mitt hode starter også store størrelser på 46, men butikker som spesialiserer seg på klær til store damer har ofte ned i 42. Det kan jo være at de har merker som er litt romslige i størrelsen.

Størrelse 46 varierer en del i størrelsen fra merke til merke og butikk til butikk, og i kjedebutikkene er ofte 46 i vanlige klær mye mindre enn 46 i 'tjukkedamehjørnet'.

Det er ihvertfall min erfaring, for jeg bruker 44 og 46, men i noen butikker er også 46 altfor trangt rundt bringa. Og når jeg da prøver meg på 46 i BiB eller noe sånt blir det passe rundt puppa men for stort rundt livet. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg begynner store størrelser på 38 ettersom jeg bruker 36. ;)

Men det var vel ikke akkurat sånn du mente det, tror jeg.

Jeg synes feks 44 høres stort ut, men har venninner som bruker og de er ikke store i det hele tatt.

Jeg synes det er vanskelig å si noe om. Akkurat som man skal sette en grense for hvem som er feit og ikke.

"Du bruker 46 og er innenfor normalen, men du er 48 og passer ikke inn"

Hadde jeg på 157 cm og med "guttehofter" vært str 44 så ville jeg vært ganske så god og rund, mens venninna mi på 180 med brede kvinnelige hofter ville sett anorektisk ut om hun skulle passet i 36.

Men nå er jo størrelser bare tall, og egentlig ikke noe å bry seg om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elfrida
46/48 trur jeg... Det er vel der herrestørrelsene begynner også.

Ja, herrestørrelser begynner på 46 (noen ganger 44) men det er en annen 46, med livvidde 80 cm, annen ben og brystvidde etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤

Er den "vanligste" str 42?

44-46 da tenker jeg stor. Men som alle skriver her - det behöver ikke väre så stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *Snart medlem*

For meg er av og til str 36 fysisk alt for stort til meg, og jeg ser ut som en unge som har kledd seg ut i sin mors klær, så personlig er 36-38 store størrelser.

Men hvis jeg snakker om størrelser til mennesker generelt, så tenker jeg det som er over str 44.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...