Gå til innhold

Familiens ferie

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Nymerïa skrev (7 minutter siden):

Jeg tror du må begynne å planlegge ferier uten han. Det er jo uansett ikke noe hyggelig å være sammen med han når du vet at han egentlig ikke har lyst til å bruke tid på dere, eventuelt at du og barnet er langt nede på ønskelista.

Barnet ditt fortjener en god ferie samme hva. Og det synes jeg du gjør også. Uten en fyr som trekker deg ned og må presses til å være sammen med dere.

En helt annen sak er hva i all verden dette forholdet er verdt. Men det virker ikke som du er helt der ennå.

Mm. Det begynner å bli verd lite

Anonymkode: 0d020...d1e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

To av de er utenfor ferien, og jeg syns det har viktigst å nevne de som ligger nær hverandre.. men tilsammen fire i år… Jeg tenkte ferien skulle være vår tid sammen som familie

Men folk gifter seg. Folk gifter seg ofte i samme år. Ofte i sommermånedene. Mener du virkelig at han burde droppe bryllup til venner? Du får det til å virke som om han har booket disse bryllupene for å være kjip mot deg. 

Anonymkode: 9391f...bf1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da lar du han dra i bryllupene og slutter bruke energi på det. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Bryllaupa kjem vel ikkje som noko overraskelse? Kvifor har de berre 2 veker ferie? Er det sjølvvald kan de jo takke dere sjølv for dårleg planlegging og lite tid.

Samtidig må de planlegge feriane saman. Du vil ditt og datt, men kva ville han i ferien sin då? Sjølsagt skal de finne på ting saman som ein familie, men om han verkeleg hatar å liggje i telt feks så kan du jo ikkje krevje at han blir med fordi det ville du?

De må lære dykk å kommunisere, planleggje saman og planleggje litt i forkant. Du visste vel om dei bryllaupa, då går det an å planleggje ferien slik at ein reiser ditover saman og finner på noko som er kjekt for alle på turen. Eventuelt at de vel ein ting kvar om de ikkje finn noko som er kjekt for begge to.

Anonymkode: 225a1...dc7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

💔

Kor gammalt er barnet?

Anonymkode: 0da67...258

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Bryllaupa kjem vel ikkje som noko overraskelse? Kvifor har de berre 2 veker ferie? Er det sjølvvald kan de jo takke dere sjølv for dårleg planlegging og lite tid.

Samtidig må de planlegge feriane saman. Du vil ditt og datt, men kva ville han i ferien sin då? Sjølsagt skal de finne på ting saman som ein familie, men om han verkeleg hatar å liggje i telt feks så kan du jo ikkje krevje at han blir med fordi det ville du?

De må lære dykk å kommunisere, planleggje saman og planleggje litt i forkant. Du visste vel om dei bryllaupa, då går det an å planleggje ferien slik at ein reiser ditover saman og finner på noko som er kjekt for alle på turen. Eventuelt at de vel ein ting kvar om de ikkje finn noko som er kjekt for begge to.

Eg gjorde vel ikje det… Eg lå vel i telt aleine.. Han ville ha båt, så eg kjøpte båt. Men så kom bølgene…

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

💔

Kor gammalt er barnet?

1.10☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Men folk gifter seg. Folk gifter seg ofte i samme år. Ofte i sommermånedene. Mener du virkelig at han burde droppe bryllup til venner? Du får det til å virke som om han har booket disse bryllupene for å være kjip mot deg. 

Ja, virkelig. Han kan droppe det ene utdrikningslaget han skal på. Det mener jeg virkelig. 

Jeg tror han ble invitert, faktisk.

AnonymBruker
Skrevet

Men dette er i år, er vel lite sannsynlig at det kommer til å være fire bryllup (og en begravelse) neste år. Enkelte ganger blir det jo ikke som en har tenkt seg, men det skjer jo ikke hver eneste ferie.

Så gjør det beste ut av de dagene dere har sammen.

Anonymkode: d6122...3d1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men dette er i år, er vel lite sannsynlig at det kommer til å være fire bryllup (og en begravelse) neste år. Enkelte ganger blir det jo ikke som en har tenkt seg, men det skjer jo ikke hver eneste ferie.

Så gjør det beste ut av de dagene dere har sammen.

Anonymkode: d6122...3d1

Jo det gjør det😂 Og det er en ny unnskyldning hver gang. Og det er en gjeng på 20 stk der en del har giftet seg to ganger.  Og må vi besøke svigers, da de er spredt i 8 deler. Stort sett prioriteres hans familie..  Det er rett og slett ikke tid, det er ikke min skyld. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da lar du han dra i bryllupene og slutter bruke energi på det. 

Hehe, jeg har intet annet valg. Han gjør som han vil uansett hva jeg sier. Tar egne ferier .. kjøper biler.. 😏

Jeg har ikke penger til det samme som ham, men i teorien deler vi på alt når han snakker med andre, da.. 

Jeg tror jeg er gift  med er asle🥰 Takk for støtten

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis alt er så forferdelig, hele året, hver ferie, hver helg og hverdag, hvis han er så egoistisk som du sier, hvis dere ikke har noe felles interesser eller klarer å finne på noe sammen, og du til og med hater ham litt; HVA GJØR DERE SAMMEN???

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

1.10☺️

Helt uforståelig dette, mener du ett år og ti måneder eller at ungen er født 1/10?

Jeg synes det er riktig av han å prioritere utdrikningslag og bryllup. Jeg mener at du burde prioritert bryllup også, og fått det til på et vis.

At dere har andre problemer virker åpenbart, dere må kommunisere mer. Han kan ikke dra på fest hele tiden. Og dere må,øve på å ha barnevakt en natt eller to (hvis barnet er over ett år).

Anonymkode: e2312...200

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Eg gjorde vel ikje det… Eg lå vel i telt aleine.. Han ville ha båt, så eg kjøpte båt. Men så kom bølgene…

Altså du overser jo alles poeng her, usikker på om du er så låst i trassinga di eller om du oppriktig ikkje forstår det. Du hadde ikkje trengt å sove i telt aleine dersom du hadde planlagt ferien saman med han! Blitt einige i kva de skulle finne på, kor reiseruta skulle gå, type overnatting osv. Og været kan ikkje de styre, så sjølsagt rauk båtturen om det ikkje var sjø til det. Ingenting av det er hans feil eller din feil, men deres feil som ikkje evner å prate saman!

Meinar framleis han burde gå i bryllaupa og utdrikkingslaget og så får du takke deg sjølv for å ikkje ville bli med for å få mest mogleg ferie saman. Og neste år må de planlegge saman.

Er det berre drit heile tida, de ikkje har nokre felles interesser, ikkje ynskjer å tilbringa tid saman, ikkje greier å samarbeide om noko som helst og har fullstendig ulike syn på ting, så lurar eg på korleis du endte opp med å flytte inn og stifte familie saman med han i første omgang..  ingenting av det burde komt som eit sjokk. Anten må de ordne opp i forholdet, parterapi feks, prøv å finn igjen det som gjorde at de falt for kvarandre i førsteomgong, kva de set pris på med kvarandre osv, ellers er vel ikkje forholdet liv laga om alt han gjer er gale og du ikkje bryr deg nok til å involvere han i ting.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor kjøpte du båt? Hvis det var han som ønsket seg båten så er det jo selvfølgelig han som skal ta seg av det praktiske rundt båten, og spesielt innkjøp! 

Anonymkode: c6eef...ad6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Altså du overser jo alles poeng her, usikker på om du er så låst i trassinga di eller om du oppriktig ikkje forstår det. Du hadde ikkje trengt å sove i telt aleine dersom du hadde planlagt ferien saman med han! Blitt einige i kva de skulle finne på, kor reiseruta skulle gå, type overnatting osv. Og været kan ikkje de styre, så sjølsagt rauk båtturen om det ikkje var sjø til det. Ingenting av det er hans feil eller din feil, men deres feil som ikkje evner å prate saman!

Meinar framleis han burde gå i bryllaupa og utdrikkingslaget og så får du takke deg sjølv for å ikkje ville bli med for å få mest mogleg ferie saman. Og neste år må de planlegge saman.

Er det berre drit heile tida, de ikkje har nokre felles interesser, ikkje ynskjer å tilbringa tid saman, ikkje greier å samarbeide om noko som helst og har fullstendig ulike syn på ting, så lurar eg på korleis du endte opp med å flytte inn og stifte familie saman med han i første omgang..  ingenting av det burde komt som eit sjokk. Anten må de ordne opp i forholdet, parterapi feks, prøv å finn igjen det som gjorde at de falt for kvarandre i førsteomgong, kva de set pris på med kvarandre osv, ellers er vel ikkje forholdet liv laga om alt han gjer er gale og du ikkje bryr deg nok til å involvere han i ting.

Eg trur ikje du har lest tråden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor kjøpte du båt? Hvis det var han som ønsket seg båten så er det jo selvfølgelig han som skal ta seg av det praktiske rundt båten, og spesielt innkjøp! 

Anonymkode: c6eef...ad6

Fordi jeg hadde spart penger og kunne gjøre det. Og jeg ville det fordi jeg visste at han likte båt.. Der var økonomien vår som avgjorde hvilken båt det ble, og han sa seg enig i kjøpet.. 

AnonymBruker
Skrevet
Fluttershy skrev (48 minutter siden):

Hvis alt er så forferdelig, hele året, hver ferie, hver helg og hverdag, hvis han er så egoistisk som du sier, hvis dere ikke har noe felles interesser eller klarer å finne på noe sammen, og du til og med hater ham litt; HVA GJØR DERE SAMMEN???

Vi gjør ingenting sammen😂 hæhæ , neida.. forstod hva du mente. Det kan se ut til at vi ikke hører sammen. Eller tilhører sammen😂

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser på det som en selvfølge at vi stiller opp i både utdrikningslag og bryllup til venner... Man kan jo gjøre familieting i hverdagene i ferier også. 

Anonymkode: 21fe5...ca0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi gjør ingenting sammen😂 hæhæ , neida.. forstod hva du mente. Det kan se ut til at vi ikke hører sammen. Eller tilhører sammen😂

Eg forstår ikkje at du brukar 😅-smiley heile tida.

Eg ville nok: 😭

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...