Gå til innhold

Familiens ferie

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde du tenkt om samboeren din brukte familiens ferie på bryllup og utdrikningslag? (Flere etter hverandre) Når ferien egentlig var tiltenkt at familien skulle være sammen… 

Unnskyldningen er at siden vi er hjemme i Norge å ferierer, og ikke utlandet så kan ikke samboer ditche en kamerat. 

Samboer trenger at KG støtter hans side, derfor må jeg understreke at vi er hjemme. Og kun et flertall som sier at kvinnen har riktig vil få han til å endre mening.

Anonymkode: 0d020...d1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva hadde du tenkt om samboeren din brukte familiens ferie på bryllup og utdrikningslag? (Flere etter hverandre) Når ferien egentlig var tiltenkt at familien skulle være sammen… 

Unnskyldningen er at siden vi er hjemme i Norge å ferierer, og ikke utlandet så kan ikke samboer ditche en kamerat. 

Samboer trenger at KG støtter hans side, derfor må jeg understreke at vi er hjemme. Og kun et flertall som sier at kvinnen har riktig vil få han til å endre mening.

Selvfølgelig skal han dra på utdrikningslag og bryllup? Jeg forstår ikke spørsmålet. 

Anonymkode: 9391f...bf1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig bruker man ikke ferien på en så egoistisk måte. Hvor gammel er han egentlig? 
Null respekt 👎🏻

Anonymkode: 704df...eca

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke takket nei til bryllup hos nære venner eller familie. Og bryllupet varer vel neppe hele ferien. Eller må han reise langt for å få gått i disse bryllupene?

• Liker 5
Skrevet

Hvor mange dager er det som går med på dette? Og skal ikke du være med i bryllupene?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Og så må du tenke over at hvis du nekter ham å gå i bryllup i år, så har han like mye rett til å nekte deg å gå i bryllup neste år hvis det da er du som får invitasjoner. Hva ville du tenkt om det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Yodas skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde ikke takket nei til bryllup hos nære venner eller familie. Og bryllupet varer vel neppe hele ferien. Eller må han reise langt for å få gått i disse bryllupene?

Ja det er lenger unna.. og det er flere på rad.. :) Må nevne at ferien har vært komplisert, fordi samboer er ikke enig i hva som er gøy.. Men personlig har jeg tilpasset ferien for lommeboka og barnet vårt da… Han har fått deltatt i avgjørelsene, men har lite å bidra med/ingen forslag selv

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Hvor mange dager er det som går med på dette? Og skal ikke du være med i bryllupene?

Nei, jeg skal ikke være med i bryllup. :) Fordi jeg vil ha sommerferie med barnet mitt nå, og det ene var et utdrikningslag der jeg ikke er invitert. Bryllup nr 2 var jeg invitert i, men vi fikk ikke ha med ungen så da syns jeg det er for langt å dra (flere timers reise) fra ungen min som ikke er vandt med å sove borte

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg skal ikke være med i bryllup. :) Fordi jeg vil ha sommerferie med barnet mitt nå, og det ene var et utdrikningslag der jeg ikke er invitert. Bryllup nr 2 var jeg invitert i, men vi fikk ikke ha med ungen så da syns jeg det er for langt å dra (flere timers reise) fra ungen min som ikke er vandt med å sove borte

Da valgte du jo å bli hjemme fra det ene bryllupet. Du kan ikke klandre han for å stille opp for venner? Hvordan hadde du følt det om en venninne skal gifte seg og du ikke fikk lov å dra i utdrikningslag og bryllup?

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet synes jeg han skal dra i utdrikningslag og bryllup. Det er uklart for meg hva som er alternativet.  Bare være hjemme med kjernefamilien?

Kan dere reise sammen og finne på noe gøy når han er i selskap?

Anonymkode: f7cc6...18f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Yodas skrev (6 minutter siden):

Og så må du tenke over at hvis du nekter ham å gå i bryllup i år, så har han like mye rett til å nekte deg å gå i bryllup neste år hvis det da er du som får invitasjoner. Hva ville du tenkt om det?

Han ville aldri gjort det. Det er kun han som drar ut på fester osv. Jeg gjør ikke det, fordi når han har dratt på disse festene så er det ingen frihelger igjen, fordi vi må begge jobbe. En gang dro jeg på hotell med hund og baby fordi jeg også skulle få fri samtidig med han, men utgiftene ble jo på mange tusen ekstra da, fordi han vil ha egen ferie for seg.. noe vi egentlig ikke har råd til

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I utgangspunktet synes jeg han skal dra i utdrikningslag og bryllup. Det er uklart for meg hva som er alternativet.  Bare være hjemme med kjernefamilien?

Kan dere reise sammen og finne på noe gøy når han er i selskap?

Anonymkode: f7cc6...18f

Hvem skal jeg reise sammen med mener du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da valgte du jo å bli hjemme fra det ene bryllupet. Du kan ikke klandre han for å stille opp for venner? Hvordan hadde du følt det om en venninne skal gifte seg og du ikke fikk lov å dra i utdrikningslag og bryllup?

Jeg hadde tenkt at det var grunner til at noen spurte meg om å la være, og så ville jeg tatt hensyn til det. Samboer er en person som har gjort dette til sport. Jeg kan gjerne si nei, men han gjør det likevel… 

Skrevet

Det er urettferdig dersom han skal bruke så mykje av ferietid og feriepengar til dette at det ikkje blir noko ferie for deg og barnet. 

Dersom det er nok av pengar i forholdet, er det likevel kjedelig for barnet (og mor) å ikkje få tid ilag med far. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man drar i bryllup.

Anonymkode: 74e03...252

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet så deltar selvsagt alle i de bryllupene man er bedt i. Det gjelder utdrikkingslag også. Det skal være svært gode grunner for å droppe noe sånt. 

Barn er ikke god nok grunn til å droppe det. De fleste av oss har barn. Vi går selvsagt både i bryllup, utdrikkingslag og andre fester allikevel. Også når det er i en ferie. 

Anonymkode: 6f3d8...cb0

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Han ville aldri gjort det. Det er kun han som drar ut på fester osv. Jeg gjør ikke det, fordi når han har dratt på disse festene så er det ingen frihelger igjen, fordi vi må begge jobbe. En gang dro jeg på hotell med hund og baby fordi jeg også skulle få fri samtidig med han, men utgiftene ble jo på mange tusen ekstra da, fordi han vil ha egen ferie for seg.. noe vi egentlig ikke har råd til

Hvis han er ute og fester alle frihelg, og du aldri kan gjøre noen ting, så er det jo det som er problemet. Ikke disse to bryllupene i sommer.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vel, hvis du nekter han, skal du ikke se bort ifra at det blir deg neste gang. Det andre her er ikke relatert til de bryllupene i sommer. Det er andre problemer dere får jobbe med. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Yodas skrev (2 minutter siden):

Hvis han er ute og fester alle frihelg, og du aldri kan gjøre noen ting, så er det jo det som er problemet. Ikke disse to bryllupene i sommer.

Jupp, det tenker jeg og

AnonymBruker
Skrevet

Bryllup er jo om sommeren. Skal ikke du dra i bryllup du blir invitert til heller da? Kan heller ikke se at en ferie er mer hellig enn en helg dersom ens egne bestevenner skal gifte seg. Regner også da med at dine bestevenninner skal gifte seg en gang...

Anonymkode: eef33...2a5

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...