Nymerïa Skrevet 30. juni 2023 #21 Skrevet 30. juni 2023 Men hvor mange dager er det snakk om som ryker på grunn av dette? Hvis det er fire dager av tre ukers ferie så synes jeg at du er smålig. Er det derimot 4 dager pluss 4 dager med noen dagers mellomrom slik at dere ikke kan planlegge noe særlig sammen så er det en annen sak. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #22 Skrevet 30. juni 2023 Selvfølgelig skal han dra i bryllup, om dere allikavel er hjemme og ikke på reise osv. Folkeskikk å dra om invitert. Her er det vel ikke bryllupene som er problemet, men helger og fester ellers i året? Anonymkode: df3ea...55d 1
Nutz Skrevet 30. juni 2023 #23 Skrevet 30. juni 2023 Bryllup og utrdrikningslag er noe jeg syntes man skal etterstrebe å få til. Jeg tror ikke dere vil få en hyggelig ferie dersom du nekter ham å dra og han skal se på alt dette gjennom sosiale medier mens han er med dere på noe du sier han ikke syntes er gøy.
Ananas. Skrevet 30. juni 2023 #24 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Da valgte du jo å bli hjemme fra det ene bryllupet. Du kan ikke klandre han for å stille opp for venner? Hvordan hadde du følt det om en venninne skal gifte seg og du ikke fikk lov å dra i utdrikningslag og bryllup? Anonymkode: 9391f...bf1 Jeg tenker i utganspunktet at bryllupene til venner man ønsker å beholde er «obligatoriske», at utdrikningslag er noe man prioriterer dersom det ikke er noe konkret i veien for det, og at man strekker seg så langt man klarer for å få det til i kombinasjon med ferie med familien. For eksempel at man legger deler av ferien i nærheten av bryllupsdestinasjonen, at den som skal bort reiser til og fra bryllupet fra ferien, at man gjør reisene så korte som overhodet mulig etc., sånn at barnet opplever ferie med begge foreldrene. Men først og fremst tenker jeg at dette ikke er en flertallsavgjørelse for KG, men noe dere begge må strekke dere for å finne løsninger på. Det hjelper ingenting hva flertallet her sier, om den av dere som ikke får viljen sin fortsetter å være sur og tverr eller føler seg sviktet eller misforstått. Hadde det vært i vår familie, så hadde vi funnet løsninger som ga begge noe, gitt at det ikke er bryllup og utdrikningslag på et stort flertall av feriedagene totalt sett. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #25 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvem skal jeg reise sammen med mener du? Anonymkode: 0d020...d1e Barn og barnefar. Du skrev at bryllupet var langt unna. Reis sammen hele familien, og du og barnet finner på noe sammen mens han er i bryllup. Anonymkode: f7cc6...18f 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #26 Skrevet 30. juni 2023 Nymerïa skrev (43 minutter siden): Men hvor mange dager er det snakk om som ryker på grunn av dette? Hvis det er fire dager av tre ukers ferie så synes jeg at du er smålig. Er det derimot 4 dager pluss 4 dager med noen dagers mellomrom slik at dere ikke kan planlegge noe særlig sammen så er det en annen sak. Ja det er riktig… vi har bare to uker, og to av helgene gikk til hans bryllupsplaner.. og noe gikk til jobb.. så jeg har vært på telttur alene en dag fordibhan ville ikke på telttur. Så ble han med en dag til Dyreparken. Og så ble turen vår til min mors hytte begrenset til to dager fordi han ville hjem, og han var fette sur fordi jeg har kjøpt for liten båt, og det ble for dårlig vær til å dra hjem med en gang med båten.. osv.. Jeg kjenner jeg hater han litt egentlig akkurat nå Anonymkode: 0d020...d1e 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #27 Skrevet 30. juni 2023 Nutz skrev (42 minutter siden): Bryllup og utrdrikningslag er noe jeg syntes man skal etterstrebe å få til. Jeg tror ikke dere vil få en hyggelig ferie dersom du nekter ham å dra og han skal se på alt dette gjennom sosiale medier mens han er med dere på noe du sier han ikke syntes er gøy. Nei ferien er ikke no hyggelig, uansett den. Anonymkode: 0d020...d1e
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #28 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det er riktig… vi har bare to uker, og to av helgene gikk til hans bryllupsplaner.. og noe gikk til jobb.. så jeg har vært på telttur alene en dag fordibhan ville ikke på telttur. Så ble han med en dag til Dyreparken. Og så ble turen vår til min mors hytte begrenset til to dager fordi han ville hjem, og han var fette sur fordi jeg har kjøpt for liten båt, og det ble for dårlig vær til å dra hjem med en gang med båten.. osv.. Jeg kjenner jeg hater han litt egentlig akkurat nå Anonymkode: 0d020...d1e Så problemet er egentlig at han ikkje viser at han ynskjer å vere saman med deg og barnet? Altså både i ferie og kvardag? Anonymkode: 0da67...258 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #29 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det er riktig… vi har bare to uker, og to av helgene gikk til hans bryllupsplaner.. og noe gikk til jobb.. så jeg har vært på telttur alene en dag fordibhan ville ikke på telttur. Så ble han med en dag til Dyreparken. Og så ble turen vår til min mors hytte begrenset til to dager fordi han ville hjem, og han var fette sur fordi jeg har kjøpt for liten båt, og det ble for dårlig vær til å dra hjem med en gang med båten.. osv.. Jeg kjenner jeg hater han litt egentlig akkurat nå Anonymkode: 0d020...d1e Dere har jo gjort masse sammen? Virker som om du har litt store forventninger til ferien bare. Hvis dette er det som skal til for å hate han, tror jeg dere må jobbe med forholdet deres. Anonymkode: 9391f...bf1 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #30 Skrevet 30. juni 2023 Ananas. skrev (43 minutter siden): Jeg tenker i utganspunktet at bryllupene til venner man ønsker å beholde er «obligatoriske», at utdrikningslag er noe man prioriterer dersom det ikke er noe konkret i veien for det, og at man strekker seg så langt man klarer for å få det til i kombinasjon med ferie med familien. For eksempel at man legger deler av ferien i nærheten av bryllupsdestinasjonen, at den som skal bort reiser til og fra bryllupet fra ferien, at man gjør reisene så korte som overhodet mulig etc., sånn at barnet opplever ferie med begge foreldrene. Men først og fremst tenker jeg at dette ikke er en flertallsavgjørelse for KG, men noe dere begge må strekke dere for å finne løsninger på. Det hjelper ingenting hva flertallet her sier, om den av dere som ikke får viljen sin fortsetter å være sur og tverr eller føler seg sviktet eller misforstått. Hadde det vært i vår familie, så hadde vi funnet løsninger som ga begge noe, gitt at det ikke er bryllup og utdrikningslag på et stort flertall av feriedagene totalt sett. Det er akkurat det jeg sier til han Anonymkode: 0d020...d1e
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #31 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så problemet er egentlig at han ikkje viser at han ynskjer å vere saman med deg og barnet? Altså både i ferie og kvardag? Anonymkode: 0da67...258 JA😂 Anonymkode: 0d020...d1e 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #32 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er akkurat det jeg sier til han Anonymkode: 0d020...d1e Og hva er løsningen din så han får dratt i bryllup da? Anonymkode: 9391f...bf1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #33 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Barn og barnefar. Du skrev at bryllupet var langt unna. Reis sammen hele familien, og du og barnet finner på noe sammen mens han er i bryllup. Anonymkode: f7cc6...18f Nei jeg vil ikke det jeg nå. Men jeg ville det i starten. Men nå er jeg sliten av å diskutere med samboer egentlig Anonymkode: 0d020...d1e 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #34 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): JA😂 Anonymkode: 0d020...d1e Uff, det er jo heilt forferdelig! Men stemmer det? At han helst ikkje vil vere saman med deg og barnet? Har de snakka ope om det? Anonymkode: 0da67...258
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #35 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hva er løsningen din så han får dratt i bryllup da? Anonymkode: 9391f...bf1 Løsningen min var å gi slipp på en av fire bryllup/ utdrikning. Siden to av de var i vår ferie. Gi og ta. Men han bare tar, og jeg må gi Anonymkode: 0d020...d1e 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #36 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uff, det er jo heilt forferdelig! Men stemmer det? At han helst ikkje vil vere saman med deg og barnet? Har de snakka ope om det? Anonymkode: 0da67...258 Ja, han har lyst innimellom. . . Så når han har lyst må jeg bare slenge meg på egentlig, for det blir lenge til nestegang.. Anonymkode: 0d020...d1e 1
Nymerïa Skrevet 30. juni 2023 #37 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja det er riktig… vi har bare to uker, og to av helgene gikk til hans bryllupsplaner.. og noe gikk til jobb.. så jeg har vært på telttur alene en dag fordibhan ville ikke på telttur. Så ble han med en dag til Dyreparken. Og så ble turen vår til min mors hytte begrenset til to dager fordi han ville hjem, og han var fette sur fordi jeg har kjøpt for liten båt, og det ble for dårlig vær til å dra hjem med en gang med båten.. osv.. Jeg kjenner jeg hater han litt egentlig akkurat nå Anonymkode: 0d020...d1e Jeg tror du må begynne å planlegge ferier uten han. Det er jo uansett ikke noe hyggelig å være sammen med han når du vet at han egentlig ikke har lyst til å bruke tid på dere, eventuelt at du og barnet er langt nede på ønskelista. Barnet ditt fortjener en god ferie samme hva. Og det synes jeg du gjør også. Uten en fyr som trekker deg ned og må presses til å være sammen med dere. En helt annen sak er hva i all verden dette forholdet er verdt. Men det virker ikke som du er helt der ennå. 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #38 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Løsningen min var å gi slipp på en av fire bryllup/ utdrikning. Siden to av de var i vår ferie. Gi og ta. Men han bare tar, og jeg må gi Anonymkode: 0d020...d1e Først var det ett utdrikningslag og to bryllup. Nå er de fire. Hva er egentlig riktig? Du skrev jo tidligere du ikke ville dra i bryllupet, så hvordan var det et offer for deg plutselig? Anonymkode: 9391f...bf1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #39 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, han har lyst innimellom. . . Så når han har lyst må jeg bare slenge meg på egentlig, for det blir lenge til nestegang.. Anonymkode: 0d020...d1e Det er jo den sikreste måten å drepe kjenslene dine, då 😕 Anonymkode: 0da67...258 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #40 Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Først var det ett utdrikningslag og to bryllup. Nå er de fire. Hva er egentlig riktig? Du skrev jo tidligere du ikke ville dra i bryllupet, så hvordan var det et offer for deg plutselig? Anonymkode: 9391f...bf1 To av de er utenfor ferien, og jeg syns det har viktigst å nevne de som ligger nær hverandre.. men tilsammen fire i år… Jeg tenkte ferien skulle være vår tid sammen som familie Anonymkode: 0d020...d1e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå