Gå til innhold

Kjenne på sorgen og ha det vondt eller finne på noe helt annet som får tankene vekk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har kjent på stor sorg ,hva føler dere er best ; kjenne på sorgen og gråte masse eller finne på noe annet som får tankene vekk? Dette er når sorgen ikke er helt fersk. Et par år siden jeg mistet mine foreldre på denne tiden av året, og når sommeren kommer så er sorgen der og river opp sår. Gi meg et råd og fortell hva som fungerer best for DEG. 

 

Anonymkode: e2518...28e

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som har kjent på stor sorg ,hva føler dere er best ; kjenne på sorgen og gråte masse eller finne på noe annet som får tankene vekk? Dette er når sorgen ikke er helt fersk. Et par år siden jeg mistet mine foreldre på denne tiden av året, og når sommeren kommer så er sorgen der og river opp sår. Gi meg et råd og fortell hva som fungerer best for DEG. 

 

Anonymkode: e2518...28e

Hei. Sorg er vondt, og det er viktig å gråte når man trenger det. Det som hjelper meg litt, er å kjøpe et strikketøy i fine farger, og hver gang jeg setter meg ned med det tenker jeg kun positive tanker og gode minner jeg har fra tiden ilag med den som jeg har mistet. Det er godt. Klem

Anonymkode: 18c7b...d41

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kjem over meg, så set eg meg gjerne ned og kikka i albuma. Ler litt, grin litt og er så takksam over alle minne. På godt og vondt! 

 

Anonymkode: dd701...8a2

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klok mann som har vært gjennom sorg sa det så fint. Han har to rom i tankene sine. Et sorg rom og et hverdags rom. Gå inn i sorg rommet en stund og vær der. Kjenn etter, gråt og vær i det. Så kan du gå tilbake til hverdags rommet og fortsette som før. 
vær litt bevisst på når du går inn i sorgen og hvor le he du lar deg bli der. 
Å gå inn og ut av sorgen er det beste. Da blir du ikke dratt ned i ett mørke. Prøv å Finn en balanse. 
Jeg jobber med det samme. Jeg tenker på personen jeg mistet hver dag. Det er bare 4 måneder siden, men prøver å være bevisst på å holde hjulene i gang så jeg kommer meg videre og igang igjen. 
kondolerer ❤️

Anonymkode: 4e1ad...8ca

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/29/2023 at 11:20 AM, AnonymBruker said:

Dere som har kjent på stor sorg ,hva føler dere er best ; kjenne på sorgen og gråte masse eller finne på noe annet som får tankene vekk? Dette er når sorgen ikke er helt fersk. Et par år siden jeg mistet mine foreldre på denne tiden av året, og når sommeren kommer så er sorgen der og river opp sår. Gi meg et råd og fortell hva som fungerer best for DEG. 

 

Anonymkode: e2518...28e

Jeg har mistet moren ifjor juli. Jeg føler nå og tenker over det som har skjedd. Det som fungerer for meg,er at jeg stopper opp det jeg gjør når jeg husker, tenker tanken, og går videre. Jeg gjør også ting til minne om min mor. Det er mange veldedige formål.  Jeg føler meg bedre når jeg vet at en flyktning har det bedre pga mora mi.

Anonymkode: 40c45...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er vi i en helt fersk sorg, og selv nå så må jeg få tankene vekk avogtil. Det er ingen fasit når det gjelder sorg. Vi sørger ulikt og er i ulik fase av sorgen. Det er sunt å få tankene vekk avogtil.

Anonymkode: 61246...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge deler fungerer godt for meg. Balanse er viktig.

Anonymkode: 40704...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2023 den 22.03):

Akkurat nå er vi i en helt fersk sorg, og selv nå så må jeg få tankene vekk avogtil. Det er ingen fasit når det gjelder sorg. Vi sørger ulikt og er i ulik fase av sorgen. Det er sunt å få tankene vekk avogtil.

Anonymkode: 61246...3db

Slik er det for meg også. Vi står også i fersk sorg, det er så tungt at en ikke kan sette seg ned å tenke på det fullt ut. Må bare holde det på avstand, og prøve fungere i hverdagen, og ta det litt etter litt. Som du sier er det veldig ulikt, jeg tror hjernen vår hjelper oss å stenge av det som blir for tungt

Anonymkode: 4e1ad...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...