Gå til innhold

Jeg skal på første legekontroll i dag


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Sitter her og venter på å reise til legen. Har min første legekontroll i dag, og jeg er superspent. Det jeg venter aller, aller mest på er det å i det hele tatt få bekreftet graviditeten fra legen.

Og så er jeg jo spent på resten av prøvene som blir tatt - håper at alt er i orden.

Og mest av alt er jeg bare veldig spent fordi dette er noe totalt nytt for meg og jeg håper så inderlig at svangerskapet skal gå bra!

Bare noen tanker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Første legebesøk er overstått. Og jeg er bekreftet gravid og har fått helsekortet for gravide. Da er det offisielt da jo! ;)

Veldig letta over at jeg "fortsatt er gravid", men ellers gav ikke besøket meg noen ting. Legen sa ingenting, vi bare fylte ut helsekortet og han sendte meg inn til blodprøvetaking.

Litt skuffende at han ikke spurte om noe eller fortalte noe.

Gleder meg til jordmortime - da blir det nok litt mer "gravid-snakk" tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen... legen min syntes at to positive hjemmetester var mer enn nok :ler: så de tok ingen "bekreftelsestest". men jeg fikk kortet ! Som jeg allerede har lyst til å rette på, hun har jo krysset litt sært..., feks krysset på "annet" under sivilstand. :ler: Hun vet jeg er gift, jeg fikk tom sykemelding av henne rett før bryllupet da stemmen min forsvant.

Håper på å høre hjertelyd hos jordmor iallefall! Har alle jordmødre slikt utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei første besøk er liksom ikke det helt store har jeg skjønt av de fleste!

Jeg tok heller ingen fler tester,men gu og blodprøver og vekt!

Og skal på 2.kontroll imorgen da jeg er 10+4.........

Skal egentlig pga ryggen/hoftene,men så fant vi ut at vi tok det som 2.kontroll i samme slengen siden jeg har planlagt å gå til jordmor neste gang!

Vet ikke om alle jordmødre har sånn utstyr,men regner nesten med det?!

Har aldri vært hos JM før så det blir bare rene antakelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner egentlig ikke hva som venter meg hos jordmor, men jeg tror jeg kommer til å kreve litt mer der enn jeg gjorde hos legen i dag ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner egentlig ikke hva som venter meg hos jordmor, men jeg tror jeg kommer til å kreve litt mer der enn jeg gjorde hos legen i dag ja.

Dette er mitt andre svangerskap... og jeg sier bare... Denne gangen skal jeg ikke gå til lege bare til jordmor.

Du får mye mer info, hun tar i deg kjenner på magen du får høre hjertelyd og det er en fryd og gå til jordmor.

Sist svangerskap gikk jeg til en lege som var tysk, plutselig snakket hun tysk for seg selv. noe jeg ikke kan) Hun kjente ikke på magen, får hun var så kald på hendene. og fekk ingen info i det hele. Nå har hun fått sparken :klappe: og det er bare utlanske mannlige vikar leger. og jeg MÅÅÅ ha kvinnelig.....

GLED deg til timer med Jordmor.... ta med mannen viss han har lyst... lærerikt for dere begge.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...

Var hos jordmor i går, mannen var med. Og vi er begge enige i at vi fikk mye mer ut av timen hos legen før jul. Vurderer å bare gå til lege videre, men tror jeg skal gi JM en sjans til. Så dette er nok veldig forskjellig ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi opplevde også timen hos legen som mye mer informativ og nyttig enn hos JM.

JM var helt ok så vi går vel dit et par ganger til, men mest for at det er på helsestasjonen vi kommer til å høre til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med at JM er på helsestasjonen er jo et argument ja. Har bestemt meg for å gi henne i alle fall en sjanse til jeg og, kan jo hende at både hun og jeg hadde en dårlig dag - derfor dårlig kjemi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper bare at hun tar meg på alvor og har tid til meg når jeg kommer dit. Ellers vet jeg ikke hvilke forventninger jeg har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...