AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #41 Del Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 26.6.2023 den 19.57): Min bonus har nesten ikke bodd hos oss de siste 2 årene, fordi vi har grenser. Mor har ingen regler. Mor sa til min mann at barnet var blitt så stor nå at han ikke kunne ha de reglene vi hadde, barnet var 11år. Vi ville ikke ha en 11åring ranglende til langt på natt i sentrum sammen med eldre ungdommer.. Barnet røyker, drikker og snuser i en alder av 12år. Min mann har følt seg hjelpeløs og blir skikkelig lei seg av hele opplegget. Anonymkode: 64a12...8cc Bekymringsmelding til barnevernet? Anonymkode: 557d8...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
galmamma Skrevet 29. juni 2023 #42 Del Skrevet 29. juni 2023 Her må dere bare være harde. Bare la han være hos sin mor en stund da... Det går over. Min stesønn truet med å flytte til besteforeldrene da vi satte krav. Helt normalt. Han nektet uansett til sin mor, så vi hadde ikke problem med henne heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #43 Del Skrevet 29. juni 2023 Kan være utfordrende det der med to hjem og forskjellige regler. Som regel vil barn da gjør sånn som ditt stebarn, dra dit hvor de kan tøye grensene lenger og hvor det er minst grenser. Det er det som er så utrolig trist, fordi barn trenger grenser og regler. De skal bli voksne i en verden hvor de trenger å følge regler og grenser for å passe inn. Hvis de under oppveksten blir vant til å trosse disse og tror at det er greit, kan det bli utfordrene å være voksen. Anonymkode: 0d380...b1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #44 Del Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 26.6.2023 den 19.57): Min bonus har nesten ikke bodd hos oss de siste 2 årene, fordi vi har grenser. Mor har ingen regler. Mor sa til min mann at barnet var blitt så stor nå at han ikke kunne ha de reglene vi hadde, barnet var 11år. Vi ville ikke ha en 11åring ranglende til langt på natt i sentrum sammen med eldre ungdommer.. Barnet røyker, drikker og snuser i en alder av 12år. Min mann har følt seg hjelpeløs og blir skikkelig lei seg av hele opplegget. Anonymkode: 64a12...8cc Å hvorfor dro ikke far å hentet sønnen når han ranglet på natten? Hvorfor har ikke far krevd hovedomsorgen for sønnen ? Anonymkode: 9c325...937 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #45 Del Skrevet 29. juni 2023 Jeg er mor - med en datter som har det sååååå fælt hos far og stemor. Der er det masse regler. stemor har bla. en regel om null lyd på mobilen i stuen når flere er der. Det er faktisk Skikkelig krise og ikke kunne spille tik tok videoer høyt for en 14 åring!! Og så vil hun plutselig ikke til faren sin.. Da kjører jeg henne dit likevel! En 14 åring med 2 gode hjem kan ikke oppføre seg som en dritunge fordi jeg er lat og distre mtp regler og plikter! TS. Så lenge du ikke har moren på din side må pappaen ta seg sammen litt. Han får kontakte skolen mtp problemene gutten er i ferd med å få, og begynne å engasjere seg litt. Om moren er opptatt av at hun skal ha han mest pga pengene hun får hver mnd, så gi beskjed om at hun kan få samme beløp fra far selv om gutten bor mest hos dere.. muligens det kan hjelpe litt! Anonymkode: 5dcab...69e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #46 Del Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er mor - med en datter som har det sååååå fælt hos far og stemor. Der er det masse regler. stemor har bla. en regel om null lyd på mobilen i stuen når flere er der. Det er faktisk Skikkelig krise og ikke kunne spille tik tok videoer høyt for en 14 åring!! Og så vil hun plutselig ikke til faren sin.. Da kjører jeg henne dit likevel! En 14 åring med 2 gode hjem kan ikke oppføre seg som en dritunge fordi jeg er lat og distre mtp regler og plikter! Takk for at det finnes slike foreldre som deg 🙏 Anonymkode: a999d...060 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Triolita Skrevet 29. juni 2023 #47 Del Skrevet 29. juni 2023 Anonym0828282 skrev (På 28.6.2023 den 18.47): Beste jeg har lest hittil. Har selv vokst opp med mor uten regler, ble flyttet til far på ett tidspunkt (14år) flyttet for meg selv etter to mnd, fordi jeg ikke taklet reglene. Se det fra barnet sin side.. man kan ikke bare trø regler over huet på ett barn som ikke er vandt til regler. Det endte med at jeg bodde for meg selv som 14-åring istede for at min far og stemor satt seg ned å hørte hvordan jeg følte ting, handlet ikke om at jeg som 14-åring skulle gjøre som jeg ville. Men fra null regler til (hjem, gjøre lekser og spise HVERDAG etter skolen - Inn klokken 21, men vi gidder ikke hente deg så du må gå å er du ikke punktlig får du husarrest - stengt internett etter kl 22 ) Osv Osv føltes utrolig urettferdig. I en perfekt verden hvor dette var normalen til barnet ville det kanskje fungert men ikke får ett barn som har fått være alene hjemme i over en uke fra 11år å gjort nøyaktig som man vil. Å la et barn på 11 år være alene hjemme i en uke er helt klart omsorgssvikt. Hvor var de andre rundt deg da, Ingen annen familie som brydde seg om at du var alene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå