RedFox81 Skrevet 28. juni 2023 #161 Del Skrevet 28. juni 2023 nei, selvfølgelig ikke, Jeg håper og tror at Putin er svekket, og som jeg skrev tidligere, at noe må jo komme ut av det. Men det jeg skrev i stad og som du argumenterte så ordrik imot, at Prigozhin ikke hadde en reel sjanse på statskupp. Jeg hadde rett, og du tok feil da du skrev "Sjansene er definitivt ikke små. De er store.". Jeg trodde dessverre allerede i 2019 (store protester i Moskva) og i 2021 (Navalny arrestasjon) at det er UMULIG at Putin skal sitte ved makta så mye lengre.. Men nå er vi i 2023, Putin har startet en utenkelig krig i 2022, men vi er fortsatt her der Putin er president. Jeg håper fortsatt at han forsvinner snarest mulig, og at det vil bli en positiv endring for Russland, men jeg er ikke der at jeg lengre tror at det kommer til å skje fort, dessverre. Kan ta fem år, for alt vi vet. Jeg tror dessverre Russland går mot Iran-tilstander. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 28. juni 2023 #162 Del Skrevet 28. juni 2023 RedFox81 skrev (Akkurat nå): Men det jeg skrev i stad og som du argumenterte så ordrik imot, at Prigozhin ikke hadde en reel sjanse på statskupp. Jeg hadde rett, og du tok feil da du skrev "Sjansene er definitivt ikke små. De er store.". Sjangsene er fortsatt store, vi har fortsatt ingen anelse på hva Prigozhin egentlig har planlagt. Eller hvordan dette slutter. Hva vi kan med sikkerhet si, er at dette ikke var en avsluttet situasjon. ( om avslutningen blir halshuggingen av Putin eller Prigozhin, er helt i det blå) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedFox81 Skrevet 28. juni 2023 #163 Del Skrevet 28. juni 2023 14 minutter siden, Druid said: Sjangsene er fortsatt store, vi har fortsatt ingen anelse på hva Prigozhin egentlig har planlagt. Eller hvordan dette slutter. Hva vi kan med sikkerhet si, er at dette ikke var en avsluttet situasjon. ( om avslutningen blir halshuggingen av Putin eller Prigozhin, er helt i det blå) Jeg er uenig og tror at eneste Prigozhin ville, er å redde seg selv, eller dvs, fjerne seg selv fra Ukraina-krigen. Det er fortsatt åpent at han kan blir drept av Putin, ja.. Men det er egentlig det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 28. juni 2023 Forfatter #164 Del Skrevet 28. juni 2023 RedFox81 skrev (39 minutter siden): Sjansene er definitivt ikke små. De er store.". Sjansene var og er store. At han valgte å backe endrer ikke på det. Det russiske forsvaret gjorde lite motstand mot wagner. De som forsøkte ble raskt tilintetgjort. Sjansene for et nytt kuppforsøk er ikke noe mindre. Putin har foreløpig ikke gjort noe som helst for å sikre kontrollen av militæret, han aner fortsatt ikke hvem og hva han skal slå ned på. Det eneste man trenger nå er store tap på slagmarken, spesielt i bataljoner der wagnersoldater nå blir tatt inn. Wagner dro til Rostov for å prate med militærledelsen. Den korrupte militærledelsen stakk av og utløste et felttog mot Moskva. Med de avsløringer om korrupsjon i militærledelsen og ytterligere store tap på slagmarkene vil den neste utbrytergruppen ikke kommer for å prate, men å hevne seg. Jeg tipper vi får se nye interne kriger i det russiske militæret iløpet av dette året. Og nå er det mange gjedder i sivet som ser at makten er mulig å ta. Det ar prigozjin ikke blir straffet er ikke bare et problem for Putin i at han framstår som svak og stakkarslig, men det blir også oppfattet som et svik av mange. Så nå har du fryktelig mange svikere som mange er sinte og forbanna på veldig mange grunner til at populistiske oppnioner kan vokse. Det er også en svært viktig lærdom til vesten her. Vis styrke og makt, ikke forsøk forhandling eller diplomati. Wagner hadde hele det russiske syndikatet i kne i helgen, og det gjorde de ikke ved å forsøke å å prate. Praten førte ingen steder, det var handling og makt som førte fram. Så de er bare å gi Ukraina det de ber om av våpen som kan nå lang inn i Russland hvis vi vil stoppe denne krigen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 28. juni 2023 #165 Del Skrevet 28. juni 2023 (endret) RedFox81 skrev (4 timer siden): nei, selvfølgelig ikke, Jeg håper og tror at Putin er svekket, og som jeg skrev tidligere, at noe må jo komme ut av det. Men det jeg skrev i stad og som du argumenterte så ordrik imot, at Prigozhin ikke hadde en reel sjanse på statskupp. Jeg hadde rett, og du tok feil da du skrev "Sjansene er definitivt ikke små. De er store.". Joda, han hadde en reell sjanse, men så vet vi ikke hva som skjedde i kulissene. Det var for eksempel snakk om at Putin truet familien hans. Og nå har Putin begynt å renske ut generaler. Han er desperat. Selv om Wagner måtte gi opp denne gangen, så blir Putin mer og mer desperate fordi han så hvor mange som vendte seg mot ham. Endret 28. juni 2023 av jabx 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 3. juli 2023 #166 Del Skrevet 3. juli 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep, avsporing, brukerdebatt, spekulasjoner, innlegg kun bestående av lenker, brudd på regelen om opphavsrett, brudd på rommets retningslinjer og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå