AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #1 Skrevet 22. juni 2023 Når mange tok opp lån da rentene var 0 til 1% å ikke tenkte lengre enn en sin egen nese at rentene en dag skulle opp så er spørsmålet mitt, blir folk til å klare seg igjennom dette eller blir det boligkrakk? Anonymkode: 5113c...b23 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #2 Skrevet 22. juni 2023 Håper da inderlig det. Eneste muligheten for unge å komme seg inn på markedet. 30-40% prisnedgang hadde vært meget velkommen. Anonymkode: 31099...1ac 9
Topsi Skrevet 22. juni 2023 #4 Skrevet 22. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Håper da inderlig det. Eneste muligheten for unge å komme seg inn på markedet. 30-40% prisnedgang hadde vært meget velkommen. Anonymkode: 31099...1ac Jeg har veldig lyst å komme inn på boligmarkedet, men får vi et krakk så vil det være en veldig høy rente. Men jeg har ikke lyst til at tusenvis av mennesker skal bli kastet ut av boligene sine, selge med tap og sitte igjen som gjelddslaver og eie ingenting så jeg kan tjene på det Endret 22. juni 2023 av Topsi 6 7 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #5 Skrevet 22. juni 2023 Nope! Det blir det ikke. Må noen selge fordi de har for mye gjeld? Ja! Kan det være at de må selge med tap? Muligens. Kommer an på hvor de bor. de store byene er nok sikret. Hvorfor? se på Oslo: - Høy lønn - ekstremtørke av nye boligprosjekter = Press på bruktboligmarkedet. Prisene vil til himmels. Dette vil skje frem til a) Oslo går inn for å bygge små leiligheter (Det KG "folket" kaller kott) b) Boom av nye boligprosjekter. Anonymkode: 76fb0...9e1 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #6 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Håper da inderlig det. Eneste muligheten for unge å komme seg inn på markedet. 30-40% prisnedgang hadde vært meget velkommen. Anonymkode: 31099...1ac Hvor skal en slik voldsom prisnedgang komme fra? Jeg kjenner mange i Oslo som makset boliglånet i 2020-2021, og de har trangere økonomi nå, men er langt i fra å slite. Folk må ha sted å bo, og det skal mye til før man må selge heimen. Anonymkode: d7f41...cae 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #7 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nope! Det blir det ikke. Må noen selge fordi de har for mye gjeld? Ja! Kan det være at de må selge med tap? Muligens. Kommer an på hvor de bor. de store byene er nok sikret. Hvorfor? se på Oslo: - Høy lønn - ekstremtørke av nye boligprosjekter = Press på bruktboligmarkedet. Prisene vil til himmels. Dette vil skje frem til a) Oslo går inn for å bygge små leiligheter (Det KG "folket" kaller kott) b) Boom av nye boligprosjekter. Anonymkode: 76fb0...9e1 Dette er helt riktig 🫡 Anonymkode: d7f41...cae 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #8 Skrevet 22. juni 2023 Nei, det krakker ikke. Det er ikke ei boble og middelklassen har MYE å gå på. Det krakker ikke før alle boomerne skal på hjem om 15-20 år og markedet oversvømnes med store eneboliger. Anonymkode: 4a9c3...f2a 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #9 Skrevet 22. juni 2023 Ser allerede at folk sliter med å selge boligene sine. Folk har for mye gjeld, og mange er nok for sent ute med å omstille seg fordi de ikke trodde rentene skulle så høyt opp, eller de trodde at rentene skulle gå ned igjen veldig fort. Blir det for mange "ut døra" på en gang kan det bli stygt. Men så er jo spørsmålet om det kanskje er denne kalddusjen som må til for å få boligmarkedet og nordmenns gjeldsvekst på rett kjøl igjen? Stadig økende boligpriser og økende gjeld i befolkningen er ikke bra for økonomien i det hele tatt. Anonymkode: c267e...17c 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #10 Skrevet 22. juni 2023 Til vinteren vil det bli høye strømpriser og potensiell matmangel på enkelte matvarer, så det vil iallfall øke risikoen drastisk Anonymkode: ddd38...337
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #11 Skrevet 22. juni 2023 Syns virkelig synd i de som har dyre boliglån i Oslo, må bli hardt det her når det slår til når alt skal betales Anonymkode: 5113c...b23 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #12 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når mange tok opp lån da rentene var 0 til 1% å ikke tenkte lengre enn en sin egen nese at rentene en dag skulle opp så er spørsmålet mitt, blir folk til å klare seg igjennom dette eller blir det boligkrakk? Anonymkode: 5113c...b23 Når mange tok opp lån på det laveste «og ikke tenkte lenger enn sin egen nese»… så er det kanskje mange uerfarne og unge. Litt nedlatende her, TS? Anonymkode: 2e4f1...362 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #13 Skrevet 22. juni 2023 Har bolig, men har selvsagt fulgt med utenom hjernevaskingsmedia som blir styrt av globalistene. Så ja jeg er rustet med fastrente i 10år og kan nok få kuttet boliglånet med 10-20% hvis rente stiger pga denne underkursen som da oppstår. Selv jeg tror at boliger kommer til å tape seg en god del i verdi, og at utenlandske selskaper kommer å kjøper dem opp. Planen er at vi ikke skal eie noe. Enklere å kontrollere mennesker som ikke eier nåla si, da de er totalt prisgitt de som sitter med makten og pengene. Anonymkode: 64cf2...d8f 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #14 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har bolig, men har selvsagt fulgt med utenom hjernevaskingsmedia som blir styrt av globalistene. Så ja jeg er rustet med fastrente i 10år og kan nok få kuttet boliglånet med 10-20% hvis rente stiger pga denne underkursen som da oppstår. Selv jeg tror at boliger kommer til å tape seg en god del i verdi, og at utenlandske selskaper kommer å kjøper dem opp. Planen er at vi ikke skal eie noe. Enklere å kontrollere mennesker som ikke eier nåla si, da de er totalt prisgitt de som sitter med makten og pengene. Anonymkode: 64cf2...d8f Ja!! For ikke å snakke om alle miljøkravene som kommer og i 2030 når alle mister boligene sine fordi "you will own nothing and be happy" som er 2030 agendaen i, jeg vil tippe, år 2030. Skal selge Osloboligen noen år før dette tullet slår inn. Hva er tull? Om du tok den Anonymkode: 76fb0...9e1 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #17 Skrevet 22. juni 2023 1 hour ago, Topsi said: Jeg har veldig lyst å komme inn på boligmarkedet, men får vi et krakk så vil det være en veldig høy rente. Men jeg har ikke lyst til at tusenvis av mennesker skal bli kastet ut av boligene sine, selge med tap og sitte igjen som gjelddslaver og eie ingenting så jeg kan tjene på det Ønsker ikke bli for privat. Men skrev ikke du nylig at du hadde egenkapitalen, men valgte å leie siden du betaler rimelig leie? Anonymkode: 11a86...f01
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #18 Skrevet 22. juni 2023 Vår inflasjon er i hovedsak politikkerskapt. Vi eier både olje og strøm i Norge og det er dette som har hvert hovedsakelige pådriveren til norsk inflasjon. Politikken som føres mot det norske folk og næringsliv er brutalt urettferdig og det får vi svi for dessverre. Å sette opp renten vil ikke gjøre at inflasjon blir borte. Anonymkode: 5113c...b23 1 2
Topsi Skrevet 22. juni 2023 #19 Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ønsker ikke bli for privat. Men skrev ikke du nylig at du hadde egenkapitalen, men valgte å leie siden du betaler rimelig leie? Anonymkode: 11a86...f01 Jo, men det er fordi hvis jeg skal kjøpe nå, har jeg kun råd til en liten leilighet, og ikke at renta går opp, så jeg vil bruke veldig mye på å bo og ha lite igjen, derfor sparer jeg mer EK mens jeg leier. Målet er å komme inn på boligmarkedet, men som sagt, jeg har ikke lyst til at min vei dit blir et priskrakk med masse på tvangssalg.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #20 Skrevet 22. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, det krakker ikke. Det er ikke ei boble og middelklassen har MYE å gå på. Det krakker ikke før alle boomerne skal på hjem om 15-20 år og markedet oversvømnes med store eneboliger. Anonymkode: 4a9c3...f2a Jeg tror heller ikke det krakker skikkelig med det første. Jeg tror det vikelige krakket kommer først om 30-40 år når vi må omstille oss pga oljeøkonomien/oljefondet ikke lenger kan finansiere luksusvelferdsstaten vår. Den dagen vi ikke lenge leve på oljepenger så kommer vi til å få en røff omstilling slik som ALLE andre land må gjøre når de må omstille seg ette ekstremt lang tid med overforbruk. Heldigvis for meg er jeg for gammel til at det angår meg. Anonymkode: 11a86...f01 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå