Gå til innhold

"Dagens mening" om litt av hvert.

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var godt at du sa det, for jeg var i villrede der et øyeblikk. I dag skal jeg kjøpe flere par ullsåler
til alle mine sko, for dette er for kaldt for varmehungrige Hoppeføtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg mener at det å lage bakverket kalt for "munker" er en viktig ting, men da må en ha kardemomme i 
og de skal ikke ha konsistensen til en sprettball. Det heter "æbleskiver" på dansk; vil det si at det
skulle ha vært en bit eple inni dem? :klo: Noen som vet noe om slikt her inne? 

359460.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å sette en merkelapp på Kongsberg sykehus etter et par dager der i uka.. veldig hyggelige ansatte og veldig flink med det jeg er aller mest engstelig for, sprøyter.. toppkarakter der.. omsorgen god...men kvaliteten på sykehusets fasiliteter går igjen i Norge..gamle rønner med 4-manns rom .. jeg ble stuet inn med 3 andre 90+ i alder...men heldigvis kom noen som trengte oksygenplassen jeg låg på slik at jeg ble plassert i en liten rolig krok utenfor personalheisen, rolig dempet lys om kveldene og natta, helt perfekt..insisterte på å få bli der og det fikk jeg.. Sykehusene må bli oppgradert og fornyet  , vi kan ikke ha sykehusstandard som ikke overgår 50-tallet. vi er i 2024.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ligget på gangen noen ganger. :sukk: Med skjermbrett rundt...men de er ikke høye nok,
så spesielt når det er visittid er man på utstilling for mengder av travende folk som glor om man vil eller ei. :( 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (18 minutter siden):

Jeg har også ligget på gangen noen ganger. :sukk: Med skjermbrett rundt...men de er ikke høye nok,
så spesielt når det er visittid er man på utstilling for mengder av travende folk som glor om man vil eller ei. :( 

ja det er ekkelt...jeg ble stuet inn i en krok ved en sengeheis der besøkende ikke gikk og færrest ansatte, passet meg utmerket...nei det å ligge slik du har gjort der er jævlig.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en gang er en en times gammel nyfødt funnet i en pose...i london i minusgrader. Jeg grøsser! :sjokkblå:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en statsråd løper gråtende ut av regjeringen..forsknings og utdanningsministeren har plagiert eksamen sin.... ellers i det politiske Norge så er ulvene begynt å bites i det nye partiet INP. Sånn går nu dagan..p

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg syns at det er en fin ting at Lillebjørn Nilsen får en æresbegravelse i oslo rådhus. Rådhushallen åpner dørene for den livssynsåpne seremonien kl. 11.45, og selve seremonien starter kl. 13 i dag. Åpen for alle. Ingen foto eller filming og  =OSLO (Norges første gatemagasin) kan få pengestøtte heller enn blomster til begravelsen. En god ting det også.

Akk ja sann... :sukk: 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Jeg er veldig lei at av gjennomsiktige plagg til dame blir sett på som helt naturlig.
Jeg vil ha sømmelig tøy på min kropp! :kjefte: (Hoppe sjekker klær på nett) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No1*No1
17 minutter siden, Hoppetaujenta said:

18 minutter siden, Hoppetaujenta said:

Jeg er veldig lei at av gjennomsiktige plagg til dame blir sett på som helt naturlig.
Jeg vil ha sømmelig tøy på min kropp! :kjefte: (Hoppe sjekker klær på nett) 

Syns det kan være fint jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Et døgn i helvete. Igår tok jeg ferja fra klokkarvik til Hjellestad, alt gikk fint, til jeg skulle inn på bussen og beina sviktet under meg , rett foran sjåføren..ble liggende på gulvet i bussen og måtte slepe meg selv ut bussjåføren visste ikke sin arme råd men kom tilbake og forhørte seg om hvordan jeg hadde det..jeg klarte å gå et lite stykke så segnet jeg omi veigrøfta og måtte tilkalle ambulanse, mens jeg ventet på den så stoppet en bedriftseier , dataselskap og holdt meg med koselig selskap til ambulansen kom , hyggelig og hjelpsom..det er fint når folk viser omtanke  all skryt og ære til dem.. på legevakten så kom jeg meg på beina og tok toget videre, da jeg skulle ut av toget var det såvidt jeg klarte å gå..idag morges bar det av sted til legevakten igjen.. nå halter jeg rundt i påvente av nødtime hos fastlegen.. sannsynligvis urinsyregikta som har spilt meg ut igjen... det er bare helt jævlig, mareritt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minuttter til nødtimen..antakelig fullstendig bortkastet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det meste folk syter og klager over, er ubetydelige bagateller som ikke betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odhrán Ó Máille skrev (11 minutter siden):

Det meste folk syter og klager over, er ubetydelige bagateller som ikke betyr noe.

Det viser jo egentlig bare hvor godt vi har det i Norge, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No1*No1

Jeg er litt lei av å høre at vi har det så godt i Norge. Det er mange som ikke gar det så godt. Å ha mer velstand betyr ikke automatisk lykke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No1*No1 skrev (1 time siden):

Jeg er litt lei av å høre at vi har det så godt i Norge. Det er mange som ikke gar det så godt. Å ha mer velstand betyr ikke automatisk lykke. 

Enig. Drittlei av å høre det jeg og. Og det brukes alltid som argument for å slå ned diskusjonen når man skal ta opp ting som ikke er bra i Norge at man skal være så takknemlig for å bo i verdens beste land for her har vi det så godt. Her er alt tydeligvis alltid bedre enn alle andre steder i verden. Bah. 

Og så er jo folk veldig ensomme her i landet... Tror vi er mer ensom enn i mange andre land

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...