Gå til innhold

Hva ser du etter i en personlig trener?

Carrot123

Anbefalte innlegg

Hvis du skulle invistert i en personlig trener, hvilke kvalifikasjoner ønsker du, og hva ønsker du at pt'n skal fokusere på? Hva slags trening, metoder og eventuelt øvelser er det du kunne tenke deg det hadde blitt lagt vekt på?

Rent hypotetisk; hvis jeg var din pt, hvordan hadde du ønsket at jeg møter deg, og hva slags trening, opplegg, gjennomføring osv hadde du satt pris på? Man betaler jo for en service, og smaken er som baken, så er veldig nysgjerrig.(Jeg jobber ikke som det altså).

Jeg vet det kommer ann på målene man har med treningen, og utgangspunktet man starter med, men kunne tenke på å vite hva dere hadde satt pris på hos en eventuell personlig trener 🙂

Endret av Carrot123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville sett etter en PT som har kunnskap og interesse for mine langsiktige mål, og setter opp varierte treningsøkter basert på det. På hver enkelt trening ville jeg ikke ønsket å bli spurt om "Hva vil du gjøre i dag?" - jeg vil bli fortalt, og nyte en bra treningsøkt som jeg ikke trenger å planlegge selv. Variasjon i øvelser er bra, men jeg setter også stor pris på å bli fortalt hvorfor og hvordan en øvelse er nyttig. 

Anonymkode: 3df98...d5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ønsker meg høyere kvalifikasjoner enn PT-kurs, nedpå personlighet, hjelper meg å nå målene mine slik at jeg kan slutte hos PT og fortsette selvstendig på sikt.

Anonymkode: 7097e...493

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.6.2023 den 9.34):

Jeg ønsker meg høyere kvalifikasjoner enn PT-kurs, nedpå personlighet, hjelper meg å nå målene mine slik at jeg kan slutte hos PT og fortsette selvstendig på sikt.

Anonymkode: 7097e...493

Enig med alt brukeren jeg siterer nevner.

Utover det, har det for meg, som har trent styrke i 10 år nå, vært et problem å finne personlige trenere som kan gi meg noe på nivået jeg er på nå (jeg benyttet meg av PT flere perioder de første årene, og lærte mye).

For noen som meg, vil en PT måtte ha videreutdanning/spesialisering utover AFPT-kurs (det har jeg tatt selv, selv om jeg endte opp med å ikke jobbe som PT, og jeg lærte ikke noe særlig nytt, for å si det sånn.

En PT som har spesialisert seg i f.eks olympiske løft, kettlebells, avanserte kroppsvektsøvelser som muscle-ups, er noen jeg ville ansatt.

Jeg kjøpte et par PT-timer hos noen som i følge beskrivelsen på nettsiden til treningssenteret var kvalifisert til å lære meg det jeg ønsket, og hen kunne ikke engang veilede meg da jeg ville lære korrekt teknikk på en Glute Ham Raise -maskin😬🙄.

Anonymkode: e68cb...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...