AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #21 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvor mange deltok, og er "regningen" på 5000 kr din andel eller for alle? Anonymkode: 3e0ae...472 Det er «min» andel. Det er delt likt mellom alle deltakere. Vi var 10 stykk til sammen, hvor noen deltok delvis og noen deltpk hele helga. Anonymkode: e9da7...a1a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #22 Del Skrevet 20. juni 2023 Syns det er veldig rart. Vi tok med min venninne til utlandet og spleiset på alt, hun betalte ingenting annet enn hvis hun ville ha noe utenfor opplegget. Anonymkode: e9476...675 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #23 Del Skrevet 20. juni 2023 Som noen andre her lurer på: er dette første utdrikningslag i vennegjengen eller det slik dere pleier å gjøre det? I de utdrikningslagene jeg har vært i har ikke den kommende bruden måtte betale en krone. I tillegg til det planlagte. Det siste jeg var i var bruden gravid og ikke en gang kioskvarer som ekstra drikke og snacks betalte hun selv. I mitt eget utdrikningslag betalte jeg ikke for annet enn bussbilletten til 30-40kr fra forloveren min til dit min nåværende mann var med bilen dagen etter, før vi reiste hjemm Anonymkode: 0f5a4...3d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #24 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som noen andre her lurer på: er dette første utdrikningslag i vennegjengen eller det slik dere pleier å gjøre det? I de utdrikningslagene jeg har vært i har ikke den kommende bruden måtte betale en krone. I tillegg til det planlagte. Det siste jeg var i var bruden gravid og ikke en gang kioskvarer som ekstra drikke og snacks betalte hun selv. I mitt eget utdrikningslag betalte jeg ikke for annet enn bussbilletten til 30-40kr fra forloveren min til dit min nåværende mann var med bilen dagen etter, før vi reiste hjemm Anonymkode: 0f5a4...3d4 Dette er nok første utdrikningslag som de arrangerer, ja! I alle fall for de aller fleste. Det er jo selvfølgelig en faktor her. Anonymkode: e9da7...a1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labello Skrevet 20. juni 2023 #25 Del Skrevet 20. juni 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Det er «min» andel. Det er delt likt mellom alle deltakere. Vi var 10 stykk til sammen, hvor noen deltok delvis og noen deltpk hele helga. Anonymkode: e9da7...a1a Betyr det at alle deltakere sitter med en regning på 5000 minimum? Pluss andre utgifter da, sånn du nevnte, du hadde brukt 4000 allerede. Sikkert gøy helg, men 9000 for et utdrikkingslag + bryllupet i seg selv som også er en utgift for gjestene. Hadde jeg vært deg så hadde jeg vært ydmyk og glad for at de har tatt seg bryet og kostnaden ved å i det hele tatt delta. Så denne hadde jeg lukka øya og bare betalt Ps. Utdrikkingslag og babyshowers = stopp verden jeg vil av 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #26 Del Skrevet 20. juni 2023 Labello skrev (Akkurat nå): Betyr det at alle deltakere sitter med en regning på 5000 minimum? Pluss andre utgifter da, sånn du nevnte, du hadde brukt 4000 allerede. Sikkert gøy helg, men 9000 for et utdrikkingslag + bryllupet i seg selv som også er en utgift for gjestene. Hadde jeg vært deg så hadde jeg vært ydmyk og glad for at de har tatt seg bryet og kostnaden ved å i det hele tatt delta. Så denne hadde jeg lukka øya og bare betalt Ps. Utdrikkingslag og babyshowers = stopp verden jeg vil av helt enig, helt drøyt om alle må ut med 10 000kr hver. da burde de gjort en bedre jobb i forkant med billigere bosted, og selvsagt planlegge for at bruden ikke skal betale for noe. Anonymkode: d5140...a6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #27 Del Skrevet 20. juni 2023 Labello skrev (1 minutt siden): Betyr det at alle deltakere sitter med en regning på 5000 minimum? Pluss andre utgifter da, sånn du nevnte, du hadde brukt 4000 allerede. Sikkert gøy helg, men 9000 for et utdrikkingslag + bryllupet i seg selv som også er en utgift for gjestene. Hadde jeg vært deg så hadde jeg vært ydmyk og glad for at de har tatt seg bryet og kostnaden ved å i det hele tatt delta. Så denne hadde jeg lukka øya og bare betalt Ps. Utdrikkingslag og babyshowers = stopp verden jeg vil av Det er det jeg vurderer, i høyest grad. Å bare betale og glemme det hele. Jeg hadde jo en fantastisk helg og det kan ingen ta fra meg. Får bare klump i magen for det økonomiske, ikke bare for meg, men også for dem. Forskjellen er bare at de har vært «forberedt» på disse utgiftene. For meg kommer dette som et innhugg i budsjettet. Anonymkode: e9da7...a1a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #28 Del Skrevet 20. juni 2023 Labello skrev (3 minutter siden): Betyr det at alle deltakere sitter med en regning på 5000 minimum? Pluss andre utgifter da, sånn du nevnte, du hadde brukt 4000 allerede. Sikkert gøy helg, men 9000 for et utdrikkingslag + bryllupet i seg selv som også er en utgift for gjestene. Hadde jeg vært deg så hadde jeg vært ydmyk og glad for at de har tatt seg bryet og kostnaden ved å i det hele tatt delta. Så denne hadde jeg lukka øya og bare betalt Ps. Utdrikkingslag og babyshowers = stopp verden jeg vil av Enig høres helt vanvittig ut. Jeg skjønner at dette kom brått på TS, men her bør du være like opprørt over at de andre deltakerne i utdrikningslaget også har måttet ut med flerfoldige tusen for å feire deg. Hadde fått avsmak! Anonymkode: 65a66...aac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #29 Del Skrevet 20. juni 2023 Det er faktisk helt sinnsykt. Bruden skal ikke betale noe i sitt eget utdrikningslag. Kostnadene skal fordeles på de andre. Anonymkode: 8e5d4...f72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #30 Del Skrevet 20. juni 2023 Labello skrev (3 minutter siden): Betyr det at alle deltakere sitter med en regning på 5000 minimum? Pluss andre utgifter da, sånn du nevnte, du hadde brukt 4000 allerede. Sikkert gøy helg, men 9000 for et utdrikkingslag + bryllupet i seg selv som også er en utgift for gjestene. Hadde jeg vært deg så hadde jeg vært ydmyk og glad for at de har tatt seg bryet og kostnaden ved å i det hele tatt delta. Så denne hadde jeg lukka øya og bare betalt Ps. Utdrikkingslag og babyshowers = stopp verden jeg vil av Jeg vil tro at deres regning er vel godt over 5k. De har dekket flybilletten min, og ellers flere ting her og der underveis som sagt. Anonymkode: e9da7...a1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #31 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er faktisk helt sinnsykt. Bruden skal ikke betale noe i sitt eget utdrikningslag. Kostnadene skal fordeles på de andre. Anonymkode: 8e5d4...f72 Ja, men her har jo de andre allerede betalt rundt 10 000, så det spørs vel da om de ikke var så positive til å legge ut enda mer.. Tipper det er forlover som har bæsja på legge her og har gjort seg upopulær med at budsjettet har sprukket så det sang etter. Anonymkode: 65a66...aac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #32 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig høres helt vanvittig ut. Jeg skjønner at dette kom brått på TS, men her bør du være like opprørt over at de andre deltakerne i utdrikningslaget også har måttet ut med flerfoldige tusen for å feire deg. Hadde fått avsmak! Anonymkode: 65a66...aac Enig! Jeg får vondt i meg for alle parten. Spesielt etter jeg tilbydde meg å stille egen leilighet i egen by til disposisjon for å unngå store utgifter. Jeg føler jeg i tillegg ga tydelig beskjed på forhånd at jeg ønsker det «lite og avslappet» og at det ikke skulle være kostbart for noen. Derfor er jeg redd for å såre dem ved å si ifra, da jeg vet at de har tenkt at de bare ønsker å lage en euforisk helg. Når det er sagt kan det virke som at de ikke har tatt med i beregningen at jeg også skulle ha råd til opplegget, mtp at jeg skulle tas med som betaltende part. Anonymkode: e9da7...a1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #33 Del Skrevet 20. juni 2023 Personlig ville jeg nok bare latt det gå. Men om du ønsker; Det må da være en eller to i denne gruppa du er veldig nære? Jeg ville dratt i gang noe der, som i at de tok initiativet til å ordne opp. Jeg har aldri vært med på at bruden betaler for seg selv. Og vi har tatt med brud rundt omkring både i inn- og utland opp gjennom. Jeg har imidlertid vært med på forlovere som surrer det til solid, med for dyre aktiviteter, budsjett som sprekker, etc. Og vært ganske irritert på dem. Men jeg har likevel aldri latt bruden merke verken frustrasjon, eller at hun har måttet betale for noe. Anonymkode: f0c0c...b3a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #34 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er «min» andel. Det er delt likt mellom alle deltakere. Vi var 10 stykk til sammen, hvor noen deltok delvis og noen deltpk hele helga. Anonymkode: e9da7...a1a Du må jo nesten bare betale, selv om det er kjipt. Anonymkode: 1f811...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labello Skrevet 20. juni 2023 #35 Del Skrevet 20. juni 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er det jeg vurderer, i høyest grad. Å bare betale og glemme det hele. Jeg hadde jo en fantastisk helg og det kan ingen ta fra meg. Får bare klump i magen for det økonomiske, ikke bare for meg, men også for dem. Forskjellen er bare at de har vært «forberedt» på disse utgiftene. For meg kommer dette som et innhugg i budsjettet. Anonymkode: e9da7...a1a Det er sant. Dere var 10 stk ikke sant. Hadde jeg fått melding, i etterkant av å allerede ha spandert en hel del på deg + å sette av 5000 for å feire din dag, at bruden «Ønsker at alle spytter inn 500 kroner til hver for å dekke hennes del, hun synes det var litt for dyrt» så hadde jeg glemt å dra i bryllupet 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tumelodijo Skrevet 20. juni 2023 #36 Del Skrevet 20. juni 2023 Dette er en interessant problemstilling for prisene er definitivt ikke slikt de var og utgiftene kan føles urimelige både for dem som skal gifte seg og dem som føler at de bør stille opp for bruden og feire henne. Det skal jo være en hyggelig affære, og da er det kanskje på tide og nedskalere festen for alle parter. Det kan godt tenkes at deltakerne allerede har tatt store utgifter så det beste er kanskje å legge det bak deg og tenke at det var hyggelig at de kom - heller enn å gjøre noe ut av det og risikere forsure vennskap for folk som allerede har brukt tid og penger for å feire deg. Vi andre bør ta lærdom og vurdere om slike feiringer bør være så dyre. Kanskje selve feiringen hadde hatt godt av å fokusere mer på fellesskap og vennskap, enn denne dyrkingen av den ene. Det kunne vært interessant å se hvordan dette feires i mindre pengesterke kulturer enn USA. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #37 Del Skrevet 20. juni 2023 Du må nok dessverre betale, men dette syntes jeg var en merkelig form for utdrikkingslag🙈 jeg har selv arrangert et par utdrikkingslag og at bruden skulle betale for seg selv var helt uaktuelt. Men så har jeg også lagt meg på et budsjett der ingen betalte mer enn 1500kr. Jeg mener det er en uting at alt skal være så innmari ekstragavant. Man kan faktisk ha en hyggelig tur med venner uten at det koster skjorta. Jeg regner med at det er forloveren din som arrangerte dette? Hadde dere ikke noen forventningssamtale før dette ble dratt i gang? Anonymkode: d4a23...574 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 20. juni 2023 #38 Del Skrevet 20. juni 2023 Hadde «bare» betalt selv, for de andre har tydeligvis lagt ut flerfoldige tusen. Men, det kan godt hende at jeg ved en anledning hadde nevnt dette for forloveren min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipaa Skrevet 20. juni 2023 #39 Del Skrevet 20. juni 2023 Så de andre har betalt ca 5 tusen hver? Mens du skal betale det dobbelte nesten? er jo vanlig at forloveren snakker med de andre gjestene og hører om hva slags budsjett folk er komfortabel med osv. spesielt når du har tilbydd deg leilighet i egen by, og så må de diske opp med fly og reise og air bnb til en annen by. høres ut som forloveren har bæsja totalt på leggen og burde tatt dette på sin egen regning. Bokstavelig talt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #40 Del Skrevet 20. juni 2023 Har forlover god råd? Og gikk bananas med planleggingen? Høres ut som de andre deltagerne satte ned foten til slutt og forlover hadde ikke annet valg enn å sende regningen til deg Anonymkode: f87b0...8a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå