Gå til innhold

invitert i bryllup på andre siden av verden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker said:

veldig sjeldent. Hun har bodd borte siden jeg var liten så vi har ikke noe nært søskenforhold. Men jeg fikk vite via min far at hun skulle gifte seg før jul en gang. men aldri noe om når bryllupet skulle være

jeg skal sende med en gave :)

Anonymkode: 68b19...838

Gjør det, og bli hjemme med god samvittighet. 

Anonymkode: 5cd85...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søsteren din er idiot for å ikke skjønne i forkant at om hun planla å gifte seg et sted hvor folk måtte reise langt og det ble kjempedyrt og tidkrevende, så måtte hun regne med at folk ikke kom. 

Hun er idioten, ikke du. 

Jeg hadde ikke betalt 50 000 for å delta i min søsters bryllup. 

Anonymkode: a9e9e...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Søsteren din er idiot for å ikke skjønne i forkant at om hun planla å gifte seg et sted hvor folk måtte reise langt og det ble kjempedyrt og tidkrevende, så måtte hun regne med at folk ikke kom. 

Hun er idioten, ikke du. 

Jeg hadde ikke betalt 50 000 for å delta i min søsters bryllup. 

Anonymkode: a9e9e...7ec

Enig! Tror aldri mine søsken hadde forventet noe slikt heller. Jeg hadde ikke forventet at noen som helst skulle betalt i dyre dommer for å komme i mitt bryllup. Jeg hadde nok spart lenge i forveien, hvis jeg bodde i utlandet, og tilbudt sponsing av turen. Hadde selvsagt synes det var koselig at nærmeste kom, men hadde aldri tatt det for gitt og heller ikke blitt sur! 

Anonymkode: 48a3c...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en fantastisk opplevelse,men jeg hadde ikke hatt mulighet til å ta ferie utenom sommerferien, så hadde i såfall blitt fri uten lønn,og dermed enda dyrere... Ikke sjans i havet at jeg hadde fått det til... Og det må den som inviterer akseptere. Jammen dyrt nok å delta i bryllup uansett,med gave,klær,evt utdrikningslag ,og reisen til bryllupet med evt overnatting,om det så er i Norge. 

Anonymkode: 74655...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.6.2023 den 9.18):

Jeg hadde reist.

Nydelig med en ferie fra mann og barn. Slapper godt av på fly, og ville også sett på det som en fin anledning til å bruke litt tid alene med foreldre (reis sammen). 

Men jeg får verken flytiden eller prisen til å gå helt opp. Har reist rundt i hele verden, og aldri hatt så mange flytimer, har heller aldri betalt 50 000 for en reise. Så dette skurret litt. 

Anonymkode: 1298a...f87

Hva spiller det for rolle for deg hva denne reisen koster? 

Anonymkode: 74655...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare koster det mye, men man mister jo arbeidsinntekt i tillegg... Jeg hadde uansett ikke giddi å betalt 1/8 av årslønna mi for å reise i et bryllup, da skulle det vært en himla bra ferie i tillegg for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brudepar må selvsagt gifte seg der de ønsker selv, men de kan overhodet ikke forvente at gjester betaler i dyre dommer for å delta. Jeg hadde heller tatt med barnet mitt på en reise, fremfor å brukt 50.000 på et bryllup. 

Anonymkode: 27428...ec4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2023 den 12.49):

Du må vel ha visst om dette en god stund hvis det er rett etter sommerferien?  Dette kunne du ha planlagt. 

Anonymkode: 1ccf5...dfc

For min del er 50.000 mer enn jeg får i feriepenger, så jeg ser ikke hvordan jeg skulle fått råd til dette, jeg har ikke rom for å spare mer enn et par tuselapper i måneden, så for meg hadde dette tatt to år. Og de pengene går heller til buffer og egenkapital. 

Anonymkode: cfa5c...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.6.2023 den 9.18):

Jeg hadde reist.

Nydelig med en ferie fra mann og barn. Slapper godt av på fly, og ville også sett på det som en fin anledning til å bruke litt tid alene med foreldre (reis sammen). 

Men jeg får verken flytiden eller prisen til å gå helt opp. Har reist rundt i hele verden, og aldri hatt så mange flytimer, har heller aldri betalt 50 000 for en reise. Så dette skurret litt. 

Anonymkode: 1298a...f87

Det kommer helt an på hvor du reiser fra, og hvor mange flybytter man må gjøre før man kommer frem. Jeg har reist til Australia før og brukt omtrent to døgn på det. Fly, hotell og mat kan fort komme oppi 50.000.

Anonymkode: 27428...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så heldig / uheldig at vår familie er ganske spredt utover, noen i Australia og New Zealand, noen i Singapore, England, Skottland osv osv - vi gav alle beskjed om en "save the date" året før bryllupet, samtidig som vi også ordnet sted å bo og reise for de som evt ikke hadde så god råd osv - for oss var det natulig da vi gjerne ønsket gjestene skulel ha mulighet til å ta del i denne store dagen.. Men å si fra i underkant av 4 mnd (TS fikk vite dette i mars, altså april, mai, juni og juli) er ganske knapt for en så kostbar og lang reise.. 

Og så skal det sies at når vi reiste til NZ med på business og første klasse hos quatar så kostet det ikke så mye, så jeg søkte i dag,for å velge en jeg kjenner da, og det kostet ikke 50 000... da søkte jeg noen uker bare frem i tid.. 

image.thumb.png.8104d9e71d4e926d2681ee90164d8ee4.png 

edit: ville vært greit å vite hvilken flyplass TS reiser fra og til egentlig.. 

Endret av Carrot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (38 minutter siden):

Vi er så heldig / uheldig at vår familie er ganske spredt utover, noen i Australia og New Zealand, noen i Singapore, England, Skottland osv osv - vi gav alle beskjed om en "save the date" året før bryllupet, samtidig som vi også ordnet sted å bo og reise for de som evt ikke hadde så god råd osv - for oss var det natulig da vi gjerne ønsket gjestene skulel ha mulighet til å ta del i denne store dagen.. Men å si fra i underkant av 4 mnd (TS fikk vite dette i mars, altså april, mai, juni og juli) er ganske knapt for en så kostbar og lang reise.. 

Og så skal det sies at når vi reiste til NZ med på business og første klasse hos quatar så kostet det ikke så mye, så jeg søkte i dag,for å velge en jeg kjenner da, og det kostet ikke 50 000... da søkte jeg noen uker bare frem i tid.. 

image.thumb.png.8104d9e71d4e926d2681ee90164d8ee4.png 

edit: ville vært greit å vite hvilken flyplass TS reiser fra og til egentlig.. 

altså. flybillett. hotell i mellomlanding. mat, hotell på destinasjon og tapt arbeidsinntekt. ser du ikke at reisen blir å koste?

Anonymkode: 68b19...838

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor maser dere om prisen stemmer eller ikke? Ts skriver at det blir dyrt for henne å dra, er da ganske irrelevant for dere om dette koster 20000 eller 50000 kr? 

Anonymkode: 74655...3e4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

altså. flybillett. hotell i mellomlanding. mat, hotell på destinasjon og tapt arbeidsinntekt. ser du ikke at reisen blir å koste?

Anonymkode: 68b19...838

sa jeg det? nei det gjorde jeg ikke - det jeg sier er at søsteren til TS har vært dårlig på å planlegge for det første, deretter sier jeg at et kjapt søk på dyre billetter viser at 50 000 kanskje er å ta i litt mtp at mankan får det langt billigere - det er alt. Ikke tillegg meg meninger jeg ikke har gitt utrykk for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første er det vilt å forvente at gjester skal bruke 50k på å delta i bryllupet. Er det virkelig så dyrt per person? Ikke at det nødvendigvis er så relevant, men jeg ble nysgjerrig. 

For det andre, skal man gifte seg i utlandet og ønsker at gjester skal komme, må man invitere hvertfall et år i forveien mener jeg. Folk må få anledning til å potensielt legge det inn i ferieplanene sine, og planlegge for det økonomisk. Og man må nesten være forberedt på at ikke alle kan delta, både med tanke på tid og kostnad. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...