Gå til innhold

Test av nødvarsel og biltrafikk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På iPhone var dette grunninnstilling. Lurer på om det gjelder disse nødvarslene som testes i dag, eller noen andre typer?

IMG_0884.jpeg

Anonymkode: c9fd6...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor lenge skal det vare, sekunder, minutter? 

Anonymkode: 79968...8b1

10 sekunder, leste jeg nettopp 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut på terassen med ungene og lar mobilen ligge igjen inne og kauke. Blir helt stresset over hvor høyt dette skal være og hvor skremte de små blir 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan sette telefonen på flymodus eller skru den av, om du ikke ønsker å oppleve alarmen

Anonymkode: 8a826...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flaut med så mange som blir sure for at nødvarsel overstyrer innstillinger.

DET ER JO HELE POENGET MED NØDVARSELET!!!

Om det er en reell nødssituasjon, så må så mange som mulig få vite det så raskt som mulig.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste reagerer jeg på. En ting er at de kan sende meldinger man ikke kan avregistrere seg fra, som kommunen iblant gjør med viktige beskjeder. Men at de kan gå inn og overstyre folks innstillinger burde ikke en gang vært mulig. Jeg har stor forståelse for behovet for å kunne sende ut viktige beskjeder i kriser, men man har jo luftvernsirener.

Anonymkode: e2e98...b81

Det er fint for de som ønsker å bli varslet men som sover e.l., kjipt for de som har en hemmelig nødtelefon liggende et sted fordi de lever i voldelig forhold f.eks.

Så ja, jeg er delt der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, nå er dette varslet på forhånd slik at folk ikke skal bli skremt. Er det ikke spennende da og se om det virker? Det blir uansett ikke høyere lyd enn det mobilen i seg selv har som max. Så synes folk overreagerer negativt her. Folk som skal sove kan slå av mobilen eller sette i FLYMODUS. Det har de sagt vil funke. 

Om det uler på jobb eller skole eller i bilen eller where ever så er det OK i dag. Det er en nasjonal test og alle skal være med. Deal with it 😄

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En annen ting som er fordel med dette, kontra flyalarmen handler om informasjon. 

Flyalarmen sier egentlig : oppsøk informasjon. 

Her kommer informasjonen på telefonen med en gang. 

Anonymkode: 3ecb6...309

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer dette varslet også til å gå ut til de som befinner seg i utlandet, i andre tidssoner?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der gikk luftvernsirenen, jobbtelefon og privat telefon av på likt. Skrudde av testvarsel på den ene for å teste, men det ble overstyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da er det overstått. Var sannelig ikke rare greiene. Funker i allefall 😃👌👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var forberedt på masse piping jeg, men en liten vibrasjon på mobilen når meldingen dukket opp var det som kom.

Anonymkode: 09bc9...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Var det noen flere som fikk meldingen "presidentvarsel"? Hva er det? Melding om at kongen er styrtet og Norge er bllitt republikk? 😄 På den andre telefonen sto det Akutt fare. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftvernsirener finnes ikke alle steder. Det er faktisk mange steder i Norge som ikke har det. 
Få huet ut av egen ræv. 

Anonymkode: 497a5...e0d

Luftvernsirener dekker jo de stedene hvor det bor folk. Det er sikkert et veikryss i Innlandet og en melkerampe i Nordland som ikke er dekket. Let it go er mitt råd. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke om dette.... jeg sto på kjøkkenet da det vanlige utendørsvarselet kom, og jeg så på klokka at det var en test (alltid kl 12 00). Men så sekundet etter gikk mobilen helt amok inne i stua - fy så høyt! 

Styrtet inn og skrudde av lyden (skrudde over på lydløs). Det funket tydeligvis med lydløs når man skrudde over på det etter at test-nødvarselet hadde startet.

Bikkja mi ble også temmelig forskrekket stakkars, for det var så høy lyd på mobilen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette funka bra 😃 føler meg faktisk litt tryggere nå som jeg vet myndighetene kan få ut varsler raskt og effektivt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Voksenmann said:

Dette funka bra 😃 føler meg faktisk litt tryggere nå som jeg vet myndighetene kan få ut varsler raskt og effektivt. 

Les på forsiden alle trådene om folk som ikke har fått :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke et pip her. Hører ikke luftvernsirener, og telefonen har vært like stille som den pleier.

Skal man gjøre noe spesielt, melde fra et eller annet sted eller noe, hvis man ikke har fått varselet?

Anonymkode: 05f5f...c2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Der gikk luftvernsirenen, jobbtelefon og privat telefon av på likt. Skrudde av testvarsel på den ene for å teste, men det ble overstyrt. 

Det er fordi det ble sendt ut som et reelt varsel og ikke testvarsel :)

Anonymkode: 11a2d...1a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...