Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #1 Skrevet 10. januar 2006 Når ungene har besøk er det noen som lukter så innmari skyllemiddel!! Det er bra at ungene er rene og pene i tøyet, men jeg blir rett og slett kvalm av den lukta! Selv bruker vi den sensitive sorten pga. allergi men hadde nok gjort det uansett. Det kan vel nesten ikke være særlig bra for innemiljøet heller med tanke på de som er allergiske å omgås så sterke lukter? Hva synes dere? Har dere kjent det samme?
Lillesøster Skrevet 10. januar 2006 #2 Skrevet 10. januar 2006 Det har jeg ofte kjent av unger. Har ikke reagert negativt på det, tvertimot.
Thomasine Skrevet 10. januar 2006 #3 Skrevet 10. januar 2006 Har aldri kjent lukten av skyllemiddel på noen barn eller voksne, jeg... :klø: Føler heller ikke at det lukter særlig sterkt av klærne i vår familie - lukta er vel borte etter at de har ligget sammenbrettet i skapet en stund... Da er det verre med de som dusjer i parfyme,røyker som skorsteiner eller de som ikke vasker seg jevnlig (mannen har en kollega som dusjer hver fredag... )...
Gjest Kålungen Skrevet 10. januar 2006 #4 Skrevet 10. januar 2006 Det syns jeg bare lukter godt jeg. Hvis jeg trer på ungen klær rett fra tørketrommelen hender det rett som det er at det lukter skyllemiddel av klærne hans, men jeg har aldri sett på det som noe problem. Som sagt syns jeg bare det lukter rent og godt!
Gjest Emera Skrevet 10. januar 2006 #5 Skrevet 10. januar 2006 Jeg er heller ikke glad i sterk skyllemiddellukt, så jeg bruker omtrent aldri skyllemiddel. Tror ikke det er så nødvendig, heller. Det eneste jeg bruker skyllemiddel på er noen plagg av syntetfibre, fordi de blir mindre statiske da. Og jeg bruker da skyllemiddel uten parfyme.
la Flaca Skrevet 10. januar 2006 #6 Skrevet 10. januar 2006 Hvis det lukter av klærne har maskinen vasket for dårlig! Hvis man har en maskin som vasker tøyet rent skal man kunne bruke parfymert såpe og skyllemiddel uten at det lukter noe som helst etterpå, det har jeg fått høre av en bekjent som har jobbet med salg av vaskemaskiner. Jeg kjenner innimellom at det lukter veldig av klærne til andres unger. Det kan umulig være bra for dem og jeg syns det er veldig rart at foreldrene ikke kjenner det selv...
Gjest Aimable Amie Skrevet 10. januar 2006 #7 Skrevet 10. januar 2006 Jeg bruker aldri skyllemiddel - har aldri sett vitsen med det. Synes vi får tilført mer enn nok kjemikalier fra før av - om vi ikke skulle prakke på barna våre enda mer - som endatil er helt unødvendig. Dessuten så lukter det alldeles forferdelig - synes jeg.
Jens Skrevet 10. januar 2006 #8 Skrevet 10. januar 2006 Jeg pøser på meg litt ekstra skyllemiddel. Syns det lukter utrolig godt. Skjønner ikke problemet. Gutten min sine klær vasker jeg uten, pga atopisk eksem, men ville ikke reagert om jeg luktet skyllmiddel på ett annet barn.
marta Skrevet 10. januar 2006 #9 Skrevet 10. januar 2006 Dette er en problemstilling jeg aldri har tenkt over tidligere.. Men ser heller ikke noe problem med at barn lukter rene klær.
Gjest Gjest_Frua_* Skrevet 10. januar 2006 #10 Skrevet 10. januar 2006 Antakelig er det smak og behag, men personlig er jeg helt enig med deg! Men det er fordi jeg synes sterke lukter er invaderende, men det gjelder da ikke bare skyllemiddel eller barn. Jeg synes ikke det er ok jeg når ungen min lukter parfyme eller skyllemiddel resten av dagen bare fordi hun har sittet på fanget til farmor i ti minutter.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #11 Skrevet 10. januar 2006 Jeg har et spørsmål til La Flaca: Hvis det er riktig som din bekjente sier, at en god vaskemaskin vasker så bra at lukt av vaskemiddel og skyllemiddel ikke skal kjennes etterpå, hvorfor parfymerer produsentene skyllemiddel da? Jeg er fryktelig nyskjerrig på hva den du kjenner sier til det!
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #12 Skrevet 10. januar 2006 Det er forskjell på litt skyllemiddel lukt av nyvaskede klær, og den lukta som blir fordi noen tydligvis eeeelsker skyllemiddel Jeg bruker selv lite skyllemiddel, men tar det med av og til, og har ikke problemer med svak skyllemiddel-lukt av nyvaskede klær. Men, jeg passet en unge en del, som stiiinket skyllemiddel. Skiftebagen h*ns måtte jeg sette i yttergangen, ellers så stinket hele huset vårt av skyllemiddel resten av dagen, minst. DA snes jeg bruken av sk.m. er overdrevet For å si det sånn, det var vanskelig å lukte bæsjebleiene gjennom sk.m. lukta, selv på cm hold, eneste mulige fordel...
Gjest Gjesta Skrevet 10. januar 2006 #13 Skrevet 10. januar 2006 Det er forskjell på litt skyllemiddel lukt av nyvaskede klær, og den lukta som blir fordi noen tydligvis eeeelsker skyllemiddel Jeg bruker selv lite skyllemiddel, men tar det med av og til, og har ikke problemer med svak skyllemiddel-lukt av nyvaskede klær. Men, jeg passet en unge en del, som stiiinket skyllemiddel. Skiftebagen h*ns måtte jeg sette i yttergangen, ellers så stinket hele huset vårt av skyllemiddel resten av dagen, minst. DA snes jeg bruken av sk.m. er overdrevet For å si det sånn, det var vanskelig å lukte bæsjebleiene gjennom sk.m. lukta, selv på cm hold, eneste mulige fordel... ← Du tror ikke du overdriver bittelitt eller at det da kan ha vært noe annet enn skyllemiddel?
Linn3c Skrevet 10. januar 2006 #14 Skrevet 10. januar 2006 Det er spesielt ein mjuknar eg reagerer på. Veit ikkje kva han heiter, men om eit barn i barnehagen har den i kleda sine blir eg kvalm av lukta...
Caramba Skrevet 10. januar 2006 #15 Skrevet 10. januar 2006 (endret) Jeg er enig i at vi tilfører oss selv nok kemikalier i dagens samfunn om vi ikke også skal bruke skyllemiddel. Jeg synes det er helt unødvendig og bruker det aldri. Jeg er også plaget med eksem som jeg holder i sjakk ved å unngå parfymerte såper, parfymerte hudkremer og skyllemiddel. Jeg føler at det umulig kan være sunt med all parfymeringen når jeg ser hvor negativt huden min reagerer på den. Endret 10. januar 2006 av Caramba
Gjest Gjesta Skrevet 10. januar 2006 #16 Skrevet 10. januar 2006 Jeg er enig i at vi tilfører oss selv nok kemikalier i dagens samfunn om vi ikke også skal bruke skyllemiddel. Jeg synes det er helt unødvendig og bruker det aldri. Jeg er også plaget med eksem som jeg holder i sjakk ved å unngå parfymerte såper, parfymerte hudkremer og skyllemiddel. Jeg føler at det umulig kan være sunt med all parfymeringen når jeg ser hvor negativt huden min reagerer på den. ← Hvordan unngår du superelektriske klær om vinteren uten skyllemiddel?
Gjest Aimable Amie Skrevet 10. januar 2006 #17 Skrevet 10. januar 2006 Syntetiske klær tar jeg aldri i tørketrommelen - jeg henger dem opp til tørk og har aldri vært plaget av elektriske klær. Skyllemiddel har jeg aldri brukt og kommer heller aldri til å bruke.
Gjest Hippopotamus Skrevet 10. januar 2006 #18 Skrevet 10. januar 2006 Hvordan unngår du superelektriske klær om vinteren uten skyllemiddel? ← Jeg har aldri brukt skyllemiddel, og har heller aldri vært plaget av elektriske klær.
LilleMy Skrevet 10. januar 2006 #19 Skrevet 10. januar 2006 Det er bare en lukt jeg setter pris på og liker. Verre er dog reaksjonen min når jeg får barn på besøk som stinker røyk i hår og klær....
Gjest Gjesta Skrevet 10. januar 2006 #20 Skrevet 10. januar 2006 Syntetiske klær tar jeg aldri i tørketrommelen - jeg henger dem opp til tørk og har aldri vært plaget av elektriske klær. Skyllemiddel har jeg aldri brukt og kommer heller aldri til å bruke. ← Jeg har aldri brukt skyllemiddel, og har heller aldri vært plaget av elektriske klær. ← Ja da er det meg det er noe galt med da. Om vinteren når det er kalt er jeg helt avhengig av skyllemiddel for å unngå elektriske klær. Enkelte plagg må til og med en tur i vaskemaskinen med skyllemiddel før de kan brukes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå