Gå til innhold

Bør barnefar kompensere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

I forrige uke sa han i fra at han skulle reise på jobb noen dager. Han har aldri spurt om det er greit, han gir meg datoene også er det forventet at jeg stiller opp. Denne gangen sier han iallefall at han kan kompensere økonomisk.

(...)

... nok en gang så er jeg presset til å gjøre som han sier. Det gjør meg gal. Vet at barnet har det veldig bra når han er her, jeg bare orker ikke tanken på at min hverdag og tid skal bli styrt av eksen for alltid. 

Anonymkode: 1cafd...d49

Du sier NEI. Og det skulle du ha gjort hele tiden. 

Anonymkode: 86415...816

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du sier NEI. Og det skulle du ha gjort hele tiden. 

Stakkars barn da, er jo den dette går utover.

Hadde aldri klart å si nei til at barnet skulle være hos meg. Selv om far var en dust.

Igjen, hvem flyttet?

og hvor gammelt er barnet?

Anonymkode: 9b65b...c95

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde aldri klart å si nei til at barnet skulle være hos meg. Selv om far var en dust.

Anonymkode: 9b65b...c95

Det er jo det som er problemet! TS har vært gratis barnevakt for faren i årevis og betalt alle utgifter til kjørsel. Hun skulle ha sagt NEI helt fra starten av og tvunget idioten til enten å følge samværsavtalen (ville aldri skjedd...) eller akseptere endringer slik han kan jobbe som han gjør men må betale bidrag i henhold til faktisk samvær. Det er jo helt på jordet så idiotisk det er hva TS har gjort. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter at jeg har søkt via nav for å trekke bidrag fra han automatisk så har han tatt ut over 200 000 kr mindre i lønn til seg selv det siste året... firmaet hans tjener det samme. Så blir mindre i bidrag allikevel...

Ts

advokatmat, dersom han bytter ut lønnen med utbytte er det penger NAV skal ha informasjon om.. 

Anonymkode: 7135b...7db

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

What! Du skal ha kompensasjon for å ha sønnen din mer? 😱 Man flytter da ikke 1 time unna før man har barnehageplass i orden. Det er ris på egen bak. 

Jeg hadde vært sjeleglad for å ha barnet mer og det var jeg som ble kontaktet når far skulle bort. Seff, idiot sånn han holder på, men tid med barnet er da verdt mer enn penger? 

Legg nå fra deg hva eksen gjør og ikke gjør og fokusere på det viktigste du har, barna. Det er både du og barna tjent med. 

Anonymkode: 9716e...eec

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har barnebidrag via nav, ikke sant?

At dere kan ha en 50/50 avtale fatter jeg ikke. Den som flyttet unna barnet skulle gitt fra seg hverdagen og kun hatt samvær annenhver helg. Bra dere skal i rettslig møte for å endre på samværet for med det konfliktnivået dere har og avstanden så funker det ikke.

Anonymkode: 06c06...d4a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Høres ikke ut som at du er superbegeistret for å ha barnet mer. Hadde jeg kun hatt barnet mitt 50% hadde jeg selvfølgelig takket ja til alt ekstra jeg kunne fått. Selv om man har 50% samvær er man fortsatt 100% forelder

Anonymkode: 409dd...e96

Det handler jo om forutsigbarhet. Mange som har delt omsorg legger opp livet deretter, f.eks med jobb eller andre avtaler. Og da måtte kaste om på planer uten å vite om det i god tid, kan være ganske frustrerende. Det er selvfølgelig heller ikke godt foreldresamarbeid hvor den ene skal diktere på denne måten. Heller ikke for barnet. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars barn som blir kastet rundt. Og en mor som skal ha betalt for å ha han ekstra...

Anonymkode: b6ba3...813

Far stopper å betale bidrag et helt år. Og etter at bidraget ble tatt via Nav har han sørget for å trikse med tallene slik at han tilsynelatende tjener langt mindre i året, selv om han tjener like mye, slik at han får betale mindre i bidrag. I tillegg nekter han å bidra til å dele på kostnadene med transport ifm. samvær, og han forventer at barnets mor skal ha barnet mye mer, slik at han kan tjene mer penger (han som allerede betaler mindre enn han skal), men uten at han er villig til å betale for barnets tid med mor.

Dette er altså en mann som ikke gidder bidra til å forsørge eget barn, en mann som er ustabil som far.

Og mor skal kritiseres... klassisk enkelte på KG...

Det er vel fordi Ts ser at dette ikke fungerer at saken går til retten for å endre samvær.

(Hi - i retten, pass på at din advokat får frem det at far har tatt ut så mye mindre i lønn etter at Nav trekker bidraget!)

Anonymkode: a0226...2da

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Far stopper å betale bidrag et helt år. Og etter at bidraget ble tatt via Nav har han sørget for å trikse med tallene slik at han tilsynelatende tjener langt mindre i året, selv om han tjener like mye, slik at han får betale mindre i bidrag. I tillegg nekter han å bidra til å dele på kostnadene med transport ifm. samvær, og han forventer at barnets mor skal ha barnet mye mer, slik at han kan tjene mer penger (han som allerede betaler mindre enn han skal), men uten at han er villig til å betale for barnets tid med mor.

Dette er altså en mann som ikke gidder bidra til å forsørge eget barn, en mann som er ustabil som far.

Og mor skal kritiseres... klassisk enkelte på KG...

Det er vel fordi Ts ser at dette ikke fungerer at saken går til retten for å endre samvær.

(Hi - i retten, pass på at din advokat får frem det at far har tatt ut så mye mindre i lønn etter at Nav trekker bidraget!)

Anonymkode: a0226...2da

Takk! Jeg forventet å bli refset og dømt her på kg, vet det er standard... skulle tro det bare var menn som hater kvinner som kommenterer her!

Ikke mange som har lest alt heller, de liker å vinkle alt til at man er dårlig mor som ikke vil være med barnet sitt.

Enda jeg skriver flere ganger at jeg gjerne har 100% for barnet og naturligvis gleder meg over å ha barnet mer, det er ikke der skoen trykker.

Du skjønte det 🙏

Jeg er bare så utrolig lei av å bli diktert. Det folk, og han ikke forstår er at når han bestemmer på egenhånd at han skal bli borte noen dager, går det på bekostning av alt som skjer på min side. Dette året har jeg hatt permisjon så det har vært litt enklere praktisk, utenom at det er slitsom å aktivisere en fem åring i ukesvis når han ikke går i bhg. Økonomisk har det føkka meg opp helt når jeg har brukt opp til 7000 kr i måneden på bensin bare. 

Folk sier at jeg ikke kan forvente delte reisekostnader siden det var jeg som flyttet... uansett grunn til at vi flyttet så er det faktisk i loven at man skal dele på utgiftene, utifra inntekt og. Når jeg bruker utregningen fra regjeringens sider skal han faktisk betale over 80% av reisekostnadene... jeg flyttet pga nettverk. Der vi bodde har ingen av oss verken nettverk eller jobben vår...

Tror kanskje ikke folk forstår hvor ille det er at hverdagen din må legges opp etter ordre fra den personen du måtte flykte fra pga abuse...

Jeg tror han innerst inne forstår at han ikke har en sak, og derfor endelig mange måneder og år for sent har sagt greit til å bytte bhg og adresse. 

Nå har jeg klart å sette tydeligere grenser den siste måneden, derfor har jeg også vunnet frem med en del ting. Derfor krevet jeg kompensasjon for denne tiden han skal være borte nå, det er ikke mitt ansvar at han må jobbe. Tror de fleste ikke hadde tolerert å ha det sånn, selv de som skriver her på kg...

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

...Men...er  det ikke bare å få seg en jobb?...som faktisk betaler helt greit??...Bidrag, trygd, attføring og stønader...Det varer jo bare frem til barnet er maksimalt 18 år...Da er jo mor uansett (i beste fall) 40 år, og mor er fullstendig avhengig av trygd fra NAV?..Dette er da ikke bærekraftig i det hele tatt?

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
StanTheMan skrev (14 minutter siden):

...Men...er  det ikke bare å få seg en jobb?...som faktisk betaler helt greit??...Bidrag, trygd, attføring og stønader...Det varer jo bare frem til barnet er maksimalt 18 år...Da er jo mor uansett (i beste fall) 40 år, og mor er fullstendig avhengig av trygd fra NAV?..Dette er da ikke bærekraftig i det hele tatt?

Hæ? Hva snakker du om?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hæ? Hva snakker du om?

Altså..skaffe seg en jobb, bli økonomisk uavhengig???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
StanTheMan skrev (11 minutter siden):

Altså..skaffe seg en jobb, bli økonomisk uavhengig???

Det har overhode ikke noe med det som skrives om her....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber du når du ikke er i permisjon med lillebror/søster? 

Anonymkode: eee30...ca4

Skrevet

Hvis barnet har adresse hos deg, så er det jo ditt ansvar.

Dersom du vil at bf skal ta mer ansvar må han få mer ansvar i form av delt bosted.

Å krangle om betaling før en henter et sykt barn er bare…….uverdig.

Ta dere sammen, begge to!

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er bare så utrolig lei av å bli diktert. Det folk, og han ikke forstår er at når han bestemmer på egenhånd at han skal bli borte noen dager, går det på bekostning av alt som skjer på min side. Dette året har jeg hatt permisjon så det har vært litt enklere praktisk, utenom at det er slitsom å aktivisere en fem åring i ukesvis når han ikke går i bhg. Økonomisk har det føkka meg opp helt når jeg har brukt opp til 7000 kr i måneden på bensin bare. 

Du LAR deg diktere, det er det som er problemet. Og du kan bare skylde på deg selv for å ikke ha satt deg ordentlig inn i loven, betalt alle reisekostnadene selv, og ikke dokumentert og krevd bidrag for faktisk samværd via NAV. 

Skrevet
StanTheMan skrev (12 timer siden):

Nå skriver vel TS at disse plutselige endringene av ekstradager hun må ha barnet pga at far reiser i jobben ødelegger for hennes studiedager og arbeidsinntekter, så hun har jo jobb og holder på med videre utdannelse. Men hvilken arbeidsgiver vil egentlig ha en 'ustabil' arbeidstaker som brått må jobbe langt kortere dager pga en eks som ikke klarer å legge opp reising til sine barnefri perioder?

Snok1 skrev (10 timer siden):

Hvis barnet har adresse hos deg, så er det jo ditt ansvar.

Dersom du vil at bf skal ta mer ansvar må han få mer ansvar i form av delt bosted.

Å krangle om betaling før en henter et sykt barn er bare…….uverdig.

Ta dere sammen, begge to!

Ang sykt barn så var det vel helst far som skulle endret på sin jobb for å bli hjemme med sykt barn, iom at det falt på hans dag. Hvorfor skal mor måtte kaste alle planer for dagen, kjøre 1 time for å hente og så sette ett sykt barn i bilen og kjøre nok en time for å ta seg av ett sykt barn på fars samværsdag? Klart hun bør kompenseres når dette går utover hennes mulighet for arbeidsinntekt eller studietid.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
StanTheMan skrev (23 timer siden):

Du få lese innleggene til ts. Hun både jobber og studerer, men akkurat nå har hun permisjon med en baby.

Far gjør alt han kan for å a) vri seg unna bidrag b) vri seg unna samvær så han kan tjene mer penger (uten at det skal komme ts/barnet til gode). Hvorfor skal ts stille opp gratis for en slik mann? 

Far kan ikke få i både pose og sekk, hvis han skal ha mindre samvær må han bidra mer i penger. 

Anonymkode: d477e...bfa

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...