AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Del Skrevet 11. juni 2023 Det virker som de er helt fjerne i hodet, har all verdens tid og ikke ser i speilet at det er annen trafikk bak. På veier hvor det fint kan kjøres 80, så ligger de nede og strever i 60-70km/t. I dag var jeg på langtur og kjører i 80 som er fartsgrensen. Lengre fremme ser jeg det jeg frykter mest når jeg er på langtur: En bobil som kommer fra en parkeringsplass og skal ut på hovedveien. Jeg tenker "Kanskje jeg er såpass nærme at bobilen venter til jeg er forbi, for så å legge seg bak meg". Men neida, de skal på liv og død ut. Ikke klarer de å akselerere og komme opp i fart heller, og snegler seg fremover i rundt 50km/t og ikke skjønner at gasspedalen kan tråkkes hardere inn. Det tar ikke lang tid før jeg når de igjen og må sakke ned. Ser da at det er rumenere på tur. Idiotene kan ikke kjøre heller, og ligger hele tiden veldig tett inn mot gule stripen enda det er brede fine felt, og det er derfor veldig vanskelig for alle bak å klare å se forbi bobilen fremover uten å legge oss delvis over i motgående feit. Noen gode forbikjøringsstrekk er det, men med uflaks så er det biler imot ved alle anledninger. En lastebil kommer etterhvert bak, legger seg flere ganger litt ut og blinker med de kraftige langlysene sine for å signalisere videre fremover at "Her er det en kjempelang kø bak. Kanskje det er en ide å slippe folk forbi?" Men neida, sjåføren av bobilen fortsetter i samme trege tempo og tror at hele veistrekningen er en turistattraksjon ment for underholdning, mens realiteten er at dette er hovedveien og europaveien i landet. Speilene er nok bare til pynt. Slik lå de i 25 minutter før jeg endelig kom meg forbi, og køen hadde vokst seg stor bak. Hva faen tenker disse utenlandske bobilturistene med? Det går da til helsikken an å kjøre til siden og slippe folk forbi om man skal nyte utsikten. Er det tankeløshet, eller gjør de dette bevisst for å provosere? Anonymkode: 7ddd0...d68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #2 Del Skrevet 12. juni 2023 Dagens første trolletråd her i bil og trafikk 😄 Anonymkode: b1fbe...697 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 12. juni 2023 #3 Del Skrevet 12. juni 2023 Litt synd at disse "Anonymkode: xxxx...xxx" ikke er statiske. Man blir jo litt nysgjerrig om det er samme person som poster bobiltråder hele tiden. Bobiler er litt irriterende til tider ja, men det er også folk som har så dårlig tid at de vurderer farlige forbikjøringer og blinker med lysene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #4 Del Skrevet 12. juni 2023 Problemet er ikke bobilene, men norske veier som er smale og svingete, fordi det skal spares penger. I normale utviklede moderne land er veiene slik at det er mulig å kjøre forbi både her og der. Ikke her hos oss, hvor bilister er kriminelle, og må ta til takke med det vi får, og det er så lite som mulig. Anonymkode: d0b16...b66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #5 Del Skrevet 12. juni 2023 Jeg har tidligere offet meg over både bobiler og tyskerne, men dette er altså ikke meg. Dere som ikke bor i slike områder burde bare ha visst...pendlinga mi tar nesten dobbelt så lang tid sommerstid som vinterstid. Helt latterlig at jeg skulle komme meg raskere frem på glatta!! Bobiler og campingvogner er en idiotisk måte å feriere på. Spesielt når folk med vanlig førerkort, uten evner eller utdanning for å kjøre slike kjøretøy, skal få blokkere trafikken hvor som helst. Anonymkode: 70e6c...856 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #6 Del Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 12.6.2023 den 0.43): Det virker som de er helt fjerne i hodet, har all verdens tid og ikke ser i speilet at det er annen trafikk bak. På veier hvor det fint kan kjøres 80, så ligger de nede og strever i 60-70km/t. I dag var jeg på langtur og kjører i 80 som er fartsgrensen. Lengre fremme ser jeg det jeg frykter mest når jeg er på langtur: En bobil som kommer fra en parkeringsplass og skal ut på hovedveien. Jeg tenker "Kanskje jeg er såpass nærme at bobilen venter til jeg er forbi, for så å legge seg bak meg". Men neida, de skal på liv og død ut. Ikke klarer de å akselerere og komme opp i fart heller, og snegler seg fremover i rundt 50km/t og ikke skjønner at gasspedalen kan tråkkes hardere inn. Det tar ikke lang tid før jeg når de igjen og må sakke ned. Ser da at det er rumenere på tur. Idiotene kan ikke kjøre heller, og ligger hele tiden veldig tett inn mot gule stripen enda det er brede fine felt, og det er derfor veldig vanskelig for alle bak å klare å se forbi bobilen fremover uten å legge oss delvis over i motgående feit. Noen gode forbikjøringsstrekk er det, men med uflaks så er det biler imot ved alle anledninger. En lastebil kommer etterhvert bak, legger seg flere ganger litt ut og blinker med de kraftige langlysene sine for å signalisere videre fremover at "Her er det en kjempelang kø bak. Kanskje det er en ide å slippe folk forbi?" Men neida, sjåføren av bobilen fortsetter i samme trege tempo og tror at hele veistrekningen er en turistattraksjon ment for underholdning, mens realiteten er at dette er hovedveien og europaveien i landet. Speilene er nok bare til pynt. Slik lå de i 25 minutter før jeg endelig kom meg forbi, og køen hadde vokst seg stor bak. Hva faen tenker disse utenlandske bobilturistene med? Det går da til helsikken an å kjøre til siden og slippe folk forbi om man skal nyte utsikten. Er det tankeløshet, eller gjør de dette bevisst for å provosere? Anonymkode: 7ddd0...d68 Hvis du ikke evnet en trygg forbikjøring i 80-sone på 25 minutter, er du en langt dårligere sjåfør enn bobilføreren. Anonymkode: 6dd69...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå