Gå til innhold

Hjemmeferie

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmeferie er en selvfølge for meg nå som jeg har større barn. Før så reiste vi på kortere turer, typ dyrepark, Sverige osv. Jeg er hagegal og har absolutt ingen interesse av eller mulighet til å reise fra hagen min om sommeren. Har skapt et hjem som er så bra at jeg føler at jeg er på verdens beste sted hjemme... Hva andre synes om min hjemmeferie driter jeg i.. 

Anonymkode: cab07...8a8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe som heter «Borte bra, hjemme best». Men likevel så er det nå en gang slik at de aller fleste har godt av å komme seg bort innimellom. Det trenger ikke være til syden eller Amerika i 4 uker/hele ferien. Men å se noe annet, våkne et annet sted, puste annen luft, oppleve andre steder har ingen vondt av. Det er sundt, og noe de aller fleste burde klare å få til på en eller annen måte. Om så bare en helg i telt i skogen eller ved sjøen. Det er nok hverdager i året, man trenger å komme seg ut av den «samme gamle tralten» av og til for å fungere optimalt i hverdagen. Miljøforandring har de aller fleste bare godt av. Jeg hadde ALDRI giddet å gå hjemme hele ferien eller være hjemme hver eneste helg resten av året….

Anonymkode: 68cde...340

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er noe som heter «Borte bra, hjemme best». Men likevel så er det nå en gang slik at de aller fleste har godt av å komme seg bort innimellom. Det trenger ikke være til syden eller Amerika i 4 uker/hele ferien. Men å se noe annet, våkne et annet sted, puste annen luft, oppleve andre steder har ingen vondt av. Det er sundt, og noe de aller fleste burde klare å få til på en eller annen måte. Om så bare en helg i telt i skogen eller ved sjøen. Det er nok hverdager i året, man trenger å komme seg ut av den «samme gamle tralten» av og til for å fungere optimalt i hverdagen. Miljøforandring har de aller fleste bare godt av. Jeg hadde ALDRI giddet å gå hjemme hele ferien eller være hjemme hver eneste helg resten av året….

Vi har alltid to utenlandsferier i året, men sommeren tilbringes ofte hjemme. Vi har både hytte på fjellet og leilighet i Spania, men noen rolige uker hjemme om sommeren er faktisk deilig.

Så det er fullt mulig å reise selv om man har hjemmeferie om sommeren.

Anonymkode: 1a579...ee7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da lurer jeg virkelig på hva dere legger i fin ferie. Et ordentlig feriehus koster minimum 20 000,- i uken.

Jeg bruker Airbnb - i fjor sommer betalte vi 11.000 kr for en leilighet en uke i Praha

I år har vi leid en feriebolig med svømmebasseng i Italia til 9000 kr for en uke.

Vi har flere ganger leid hus/leiligheter til rundt 10.000 kr, så en trenger absolutt ikke betale skjorta. 

Hva som er "fin ferie" er individuelt. 

Anonymkode: 9d399...4b2

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her. 
Jeg har vel ikke sagt at vi ikke tar turer ellers i året. Vi kom akkurat hjem i dag, fra to netter på telttur. Vi ser andre steder, og puster annen luft av og til. 

Anonymkode: de3d5...25c

• Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2023 den 17.32):

Bare hjemme høres kjedelig ut. Iallfall for ungene. 
Vi reiser ikke langt på ferie, men noe nytt må vi oppleve hver sommer. Om det er camping i Sverige, telting ved Tanaelva eller familiebesøk i Grimstad. Spiller ingen rolle. Bare det å komme seg litt bort, gi ungene nye opplevelser og gjøre noe annet. 
Å være hjemme i 4/5 uker høres kjedelig ut 

Anonymkode: 47d05...3bb

Jada.. kan være enig i at det er dritkjedelig.. men i blant har man faktisk ikke noe å valg.. og man kan oppleve ting i nærmiljø også :)

Anonymkode: 1f745...2ca

Skrevet

Har ofte valgt å ha hjemmeferie

Denne gangen har jeg vært noen dager borte

AnonymBruker
Skrevet
On 6/11/2023 at 8:59 PM, AnonymBruker said:

Da lurer jeg virkelig på hva dere legger i fin ferie. Et ordentlig feriehus koster minimum 20 000,- i uken.

Feriehus? Da sitter man jo bare der, kunne like så godt vært i Norge.

Alt vi trenger er en seng å sove 8 timer i om natta. Ellers er vi ute i byen. Trenger derfor ikke ta i noe særlig når det gjelder hotellrom. Standarden er virkelig ikke så farlig.

Anonymkode: 2326a...cd1

AnonymBruker
Skrevet

I år har vi hjemmeferie. Ungdommen i huset reiser sammen med venner, og utenlandstur med kjæreste. 
Vi er hjemme og pusser opp hus, og har mange prosjekter vi holder på med. 
Jeg synes det er helt topp 

Anonymkode: b032d...434

Skrevet

Har hjemmeferie i år, med en femåring og en nyfødt. Drar på dagsturer, utflukter, finner på ting med venner, femåringen leker med nabobarna, er på overnatting hos besteforeldre, vi drar på stranda eller i skogen, og det får holde for i år :) Jeg har likt å reise mye før, men har ikke prøvd eller sett behovet for å reise bort i sommerferien med barnet - der vi bor er et ferieparadis i seg selv hvor mange har hytte og reiser på ferie til, så jeg ser ikke poenget med å reise vekk herfra på den vakreste, diggeste tiden av året!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...