Gå til innhold

Hjemmeferie

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tvungen ferie i fellesferien og gidder ikke stresse meg ut i den trafikken. Så jeg er hjemme. Og det er da jeg får full uttelling av ferien og, jeg får gjort ting i hus og hage som jeg ikke rekker ellers og samtidig tar jeg dager innemellom der jeg kan bare slappe av i hagen med en bok og en stor kanne kaffe, gå på cafe, gå i skogen eller på fjellet osv. Jeg elsker å ha hjemmet som base og ta dagsturer eller gjøre ting hjemme. Har null behov for å oppleve verden . 

Anonymkode: d9d35...cd6

• Liker 2
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hjemmeferie i år for å lære oss nye idrettsaktiviteter. Vi er påmeldt diverse kurs. Dette kunne vi ikke gjennomført andre steder, så derfor "hjemmeferie".

Anonymkode: 84624...738

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker å legge til at jeg har brukt 10 000 på den ene datterens idrettsaktiviteter bare i sommer. Nå ville hun på enda en festival, så da kan det fort bli 3-5000 mer. Dette er ikke en fattigmannsferie slik jeg ser det, men vi satser på kultur- og idrettsaktiviteter, og har hjemmet som base. Jeg er en mor som tenker å organisere alt dette hjemmefra, for at datteren skal få leve ut ungdomstiden sin med meningsfulle fritidsaktiviteter. Tipper de som drar til utlandet, drikker endel. Ikke sikkert ungene får realisert seg i like høy grad som her hos meg.

• Nyttig 1
Skrevet

Jepp! Hater å reise (annet enn om man er på samme plass i minst åtte -ti uker) og ungene foretrekker også å være hjemme. Mann og barn drar til hans familie i noen uker da.

Under korona var ungene kjempeglade for å slippe å dra noe sted 😅 Hjemme henger de på stranda, bader, surfer, hopper på trampolina, leser, sløver, spiller fotball, spiser is, går på tur++

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke orka. Blitt avhengig av årlig sydentur med familien. Digger det.

Anonymkode: d6f49...2a4

• Nyttig 1
Skrevet

Personlig ville jeg følt for å endre på livet om det føltes kjedelig å ha fri hjemme i fire-fem uker 😬

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi skal på stranda, tur på fjell/skog/mark, byturer, kino, badeland, bowling, til nabobyene hvor det er akvarium og lekeland, trampolinepark. Vi skal besøke venner/familie, ha besøk av venner, familie. Pluss mye gøy hjemme. Er dette kjedelig for ungene mener du? Da tenker jeg enkelte unger er bortskjemt og kravstor. Skal sies mine barn er 4-7 år, så kan ikke forstår at dette er en kjedelig sommer. For å sette det på spissen; barn som er ved et basseng i 14 dager, spiser all inklusive på det samme hotellet, opplever de så mye mer?… 

Vi telter og camper ellers i året, har hytte i Sverige med mer. Så opplevelser av å være 

Anonymkode: de3d5...25c

Trampolinepark, det høres gøy og spennende ut😇😁 kan jeg få være med?? Hehe❤🤩

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Feriebudsjett på 70 000,- var ikke særlig, regner med de fleste legger listen litt høyere enn det.

Anonymkode: 1a579...ee7

Feriebudsjett pp 70.000, de fleste legger lista høyere enn det?! Hvem får så sykt mye feriepenger? Ikke jeg. Årets budsjett er på 7000 kr. 2v 1 barn. Litt over middels inntekt på begge de voksne 

Anonymkode: 238fd...436

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Feriebudsjett på 70 000,- var ikke særlig, regner med de fleste legger listen litt høyere enn det.

Mulig du gjør det. Men i år er vårt feriebudsjett max 40.000 kr. Det holder til et par uker på vift. 

Anonymkode: 9d399...4b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi skal på stranda, tur på fjell/skog/mark, byturer, kino, badeland, bowling, til nabobyene hvor det er akvarium og lekeland, trampolinepark. Vi skal besøke venner/familie, ha besøk av venner, familie. Pluss mye gøy hjemme. Er dette kjedelig for ungene mener du? Da tenker jeg enkelte unger er bortskjemt og kravstor. Skal sies mine barn er 4-7 år, så kan ikke forstår at dette er en kjedelig sommer. For å sette det på spissen; barn som er ved et basseng i 14 dager, spiser all inklusive på det samme hotellet, opplever de så mye mer?… 

Vi telter og camper ellers i året, har hytte i Sverige med mer. Så opplevelser av å være 

Anonymkode: de3d5...25c

Tingene du ramser opp er mer helgeaktiviteter. I min bok. 
Og nei, jeg har aldri påstått at ferie et det samme som syden med all inclusive. Som jeg nevnte: Telttur til Tanaelva kan være mer enn godt😊 Handler om å komme seg litt opp og ut av hjemmet i noen dager 

Anonymkode: 47d05...3bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og nei, jeg har aldri påstått at ferie et det samme som syden med all inclusive. Som jeg nevnte: Telttur til Tanaelva kan være mer enn godt😊 Handler om å komme seg litt opp og ut av hjemmet i noen dager 

Alle har ikke samme behov og ønsker vet du. 

Anonymkode: d9d35...cd6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Heller hjemme med de aktivitetene ramset opp enn telttur !

Anonymkode: e2745...412

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du tuller nå??

Anonymkode: e2745...412

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Feriebudsjett pp 70.000, de fleste legger lista høyere enn det?! Hvem får så sykt mye feriepenger? Ikke jeg. Årets budsjett er på 7000 kr. 2v 1 barn. Litt over middels inntekt på begge de voksne 

Anonymkode: 238fd...436

Her har vi brukt 20k på årets ferie, er berre mat og drivstoff igjen. Men har verkeleg unna oss fin ferie óg synast eg, kunne halvert budsjettet lett dersom vi hadde gått litt ned på standard 🤷‍♀️ synast 70-100 000 høyrast ganske sjukt ut 😅

Anonymkode: 9f41c...ed6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Her har vi brukt 20k på årets ferie, er berre mat og drivstoff igjen. Men har verkeleg unna oss fin ferie óg synast eg, kunne halvert budsjettet lett dersom vi hadde gått litt ned på standard 🤷‍♀️ synast 70-100 000 høyrast ganske sjukt ut 😅

Da lurer jeg virkelig på hva dere legger i fin ferie. Et ordentlig feriehus koster minimum 20 000,- i uken.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da lurer jeg virkelig på hva dere legger i fin ferie. Et ordentlig feriehus koster minimum 20 000,- i uken.

Det kommer an på hvor man reiser det du. Og hva man legger i en fin ferie kan være så mangt. Trenger ikke være rådyr luksus på dyre feriedestinasjoner. 

Anonymkode: 2f5fb...ca3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker hjemmeferier, men reiser også i noen ferier. 

Anonymkode: a04d8...ba9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere bygget et basseng med oppvarming til 70000kr???

Anonymkode: 93912...0e5

Nei langt ifra. Når sa jeg at vi har et slikt hinsides feriebudsjett?

Anonymkode: 85e91...c0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Leilighet ved hunderfossen i ei veke, i tillegg til hytte eit par netter til og frå samt 2 dagar inngang i parken. Altså kunne vi halvert budsjettet ved å ta simplare hytter og berre 1 dag i parken feks :) Og leilegheita vi skal ha har fin standard, moderne og oppussa 😊

Kan sjølsagt ha fin ferie for meir pengar, men synast framleis det høyrast sjukt ut å bruke 70-100 k på ferie for ein familie. Det brukte vi i fjor, då var vi 15 stk saman i Danmark og leigde stort feriehus med badebasseng omtrent på stranda. Men då var jo den prisen for alle 15, og ikkje for oss 4. Treng ikkje fancy hotell med all inklusive for å ha fin ferie 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig du gjør det. Men i år er vårt feriebudsjett max 40.000 kr. Det holder til et par uker på vift. 

Anonymkode: 9d399...4b2

Fint å høre at jeg ikke er unormal. Har forbannet meg på å spare dette beløpet i sommer. Jeg er åpen med ungene om det, og de synes det er greit. Mindre gjeld til høsten, og nå er jeg klar for rente på 6%

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...