Gå til innhold

Ny kjæreste som ikke forteller at han skal på by’n


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp blitt kjæreste med en fantastisk mann. Så det er nevnt så stoler jeg på han helt. Han sier han vil leve resten av livet sitt med meg. 
Men -det er en «rar» ting han gjør. Det er jo ikke hver dag/kveld vi er sammen, vi har jo hvert våre liv utenom hverandre, men jeg har lagt merke til at han er dårlig til å fortelle om dagene sine.. hva han har planlagt for uken sin og forteller lite om sine dagligdagse gjøremål. For meg er det naturlig å fortelle om alt mellom himmel og jord, kanskje spesielt hvordan kommende uke ser ut med tanke på at kanskje jeg og han vil finne på noe. 
Jeg har også lagt merke til at han drar på by’n/fylla men nevner det aldri for meg, hverken før eller etterpå. Jeg er ikke en sjalu/usikker person men jeg synes det er litt rart?

Kan det være tidligere (dårlige) erfaringer som gjør at han holder tilbake informasjon ? Vet at han har vært i noen uheldige forhold tidligere. Jeg må jo spørre han men måtte bare skrive dette ned og lufte det litt. Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke bare kan si feks, på fredag skal jeg ut med kompiser, eller på tirsdag skal jeg treffe familie osv osv.. 

Er ikke det en del av å være kjærester , at man deler hverdagen med hverandre? 

 

Anonymkode: c7bd2...a11

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo bare snakke med ham. Men helt ærlig, jeg hadde ikke giddet en mann med så grunnleggende kommunikasjonsproblemer. I et forhold forteller man hverandre om planer og slikt, den ene parten skal ikke måtte hale det ut av den andre, og man bør heller ikke trenge å oppdra partner.

Anonymkode: 06ae5...c4f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det er maturlig for deg å snakke om alt. Muligens at det er naturlig for ham å ikke snakke om alt. Ikke fordi han gjemmer, lurer, vil holde deg utenfor etc. Det bare faller seg ikke naturlig for ham. Han er kanskje en av dem som det er mest naturlig å snakke om det som er gjort, praktiske gjøremål som er gjennomført etc. 

Anonymkode: c84ee...82e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min var/er lik. For han handlet det rett og slett om at jeg var hans første seriøse forhold, han var ikke vant til å ha noen å dele sånt med. Det falt han ikke inn å fortelle alt som skjedde når vi ikke var sammen. Det har blitt bedre nå etter et år sammen. 

Men det blir jo ikke bedre av seg selv, du må kommunisere ditt behov for å vite hva som skjer, spørre hva han har planlagt for uken osv. 

Anonymkode: d3413...e2e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått i dybden ang det med at han har vært i dårlige forhold. Hvis han har blitt behandlet dårlig osv. Kanskje eksen hans ble sur/sint for ting han gjorde, kanskje ikke likte at han gikk på byen og hadde et liv for seg selv, så kan det hende han ble vandt til å holde tilbake informasjon for å unngå bråk. Men det fpr du bare vite ved å prate med han. Spør han på en rolig og fin måte, om det er en grunn til at han ikke fortelle deg om by besøkene sine. 

Anonymkode: abe84...696

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten ønsker han ikke å ha deg med av en eller annen grunn og ønsker å unngå konflikt (om han ikke sier noe, så vil ikke du få muligheten til å spørre om å få bli med), eller så er han, på grunn av tidligere forhold, redd for at du skal bli sur og sjalu og nekte han å gå ut. 

Hva som ligger bak denne kommunikasjonssvikten kan du ikke vite før du tar det opp med han. 

Anonymkode: d5ad0...73c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dere ikke bor sammen, og det ikke påvirker felles planer,  og han ikke lyver om hva han har gjort, så ser jeg ikke problemet. 

Jeg er en "prater", kommer inn døra og "i dag så.....og....". Han er vant med spørsmål, så svarer han, så stiller jeg oppfølgingsspørsmål, så nytt svar. Vi er vant med det, så er null problem. 

Når det gjelder planer informerer vi når det påvirker den andre. Om jeg ikke er hjemme en fredag så bryr jeg meg fint lite om han er hjemme eller stikker ut med venner. Er jeg hjemme informerer han meg selvfølgelig om slikt, og hører om det passer med felles planer. 

Anonymkode: 92d00...8a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 
Vi har meldt idag men sier fremdeles ikke noe om at han var ute igår. Litt rart synes jeg. Han vet veldig godt at jeg ikke er sjalu/bryr meg om at han har et liv utenom. Hadde det vært meg så hadde jeg jo skrev feks: hadde det så artig igår, vindt i hodet idag.. eller noe sånt..

Jeg skal snakke med han og spørre om han er redd for å si noe av en eller annen grunn. Han vet at jeg liker åpenhet. 

Anonymkode: c7bd2...a11

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell han at du vil veldig gjerne være involvert i hans liv/hverdag, at dere prater om hva dere har gjort eller skal gjøre. Si også at du ikke har planer om å stoppe han i å gjøre de planene, men at du vil gjerne høre om dem.

 

Kanskje han har opplevd at tidligere kjærester har blitt sjalu når han gjør ting, derfor enklere å ikke nevne det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her. 
Vi har meldt idag men sier fremdeles ikke noe om at han var ute igår. Litt rart synes jeg. Han vet veldig godt at jeg ikke er sjalu/bryr meg om at han har et liv utenom. Hadde det vært meg så hadde jeg jo skrev feks: hadde det så artig igår, vindt i hodet idag.. eller noe sånt..

Jeg skal snakke med han og spørre om han er redd for å si noe av en eller annen grunn. Han vet at jeg liker åpenhet. 

Anonymkode: c7bd2...a11

Spurte du hva han hadde gjort i går? 

Anonymkode: 92d00...8a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør han. Kan det hende han hadde en sjalu eks? Så han aldri kunne dra ut på byn uten at det ble drama (og uten at han var utro)?

Anonymkode: 7b7bb...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har nettopp blitt kjæreste med en fantastisk mann. Så det er nevnt så stoler jeg på han helt. Han sier han vil leve resten av livet sitt med meg. 
Men -det er en «rar» ting han gjør. Det er jo ikke hver dag/kveld vi er sammen, vi har jo hvert våre liv utenom hverandre, men jeg har lagt merke til at han er dårlig til å fortelle om dagene sine.. hva han har planlagt for uken sin og forteller lite om sine dagligdagse gjøremål. For meg er det naturlig å fortelle om alt mellom himmel og jord, kanskje spesielt hvordan kommende uke ser ut med tanke på at kanskje jeg og han vil finne på noe. 
Jeg har også lagt merke til at han drar på by’n/fylla men nevner det aldri for meg, hverken før eller etterpå. Jeg er ikke en sjalu/usikker person men jeg synes det er litt rart?

Kan det være tidligere (dårlige) erfaringer som gjør at han holder tilbake informasjon ? Vet at han har vært i noen uheldige forhold tidligere. Jeg må jo spørre han men måtte bare skrive dette ned og lufte det litt. Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke bare kan si feks, på fredag skal jeg ut med kompiser, eller på tirsdag skal jeg treffe familie osv osv.. 

Er ikke det en del av å være kjærester , at man deler hverdagen med hverandre? 

 

Anonymkode: c7bd2...a11


Han er mann. Dette er normalt… 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet de røde flaggene man overser i starten, som etterhvert er det samme flagget som gjør at det ender opp i brudd?

Dette er et sånt rødt flagg! 🚩

Ta det ned, snakk med han om det. Tåler han det ikke, fant du heldigvis tidlig ut at du var i ferd med å tilbringe livet ditt med en egoist.

Anonymkode: a97ab...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rotemor skrev (6 timer siden):


Han er mann. Dette er normalt… 

 

Nei. Piss.

Anonymkode: a97ab...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks var lik. Hadde ikke bare meg han.

Anonymkode: 9801e...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

TS her. 
Vi har meldt idag men sier fremdeles ikke noe om at han var ute igår. Litt rart synes jeg. Han vet veldig godt at jeg ikke er sjalu/bryr meg om at han har et liv utenom. Hadde det vært meg så hadde jeg jo skrev feks: hadde det så artig igår, vindt i hodet idag.. eller noe sånt..

Jeg skal snakke med han og spørre om han er redd for å si noe av en eller annen grunn. Han vet at jeg liker åpenhet. 

Anonymkode: c7bd2...a11

Lurer på om dette handler om det samme som det andre? At det ikke trenger å være isolert fra det at han ellers ikke deler. Her kan mange faktorer spille inn. Jeg har måttet trene på dette, rett og slett fordi jeg ikke har opplevd i barndommen at noen rundt meg har vært interessert i meg og dagen min. Er man ikke vant til å snakke om dagen sin, så er heller ikke det noe man gjør. Kan også hende han er spontan og ikke planlegger så mye. Det er veldig mange ting jeg ikke vet jeg skal får det skjer på dagen. Bare noen tanker. Det virker som du er veldig glad i hm og han er god. Så hadde tatt en samtale og spurt. Du virker jo også veldig mild og snill.

Anonymkode: 787be...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje han bare er en person som gir referat over alle dagene til kjæresten? Ikke at han holder det hemmelig. Han tenker kanskje at det ikke er nødvendig å liste opp at han var hos en kompis, og så på Prix, så en tur innom Shell for å kjøpe seg en pølse. Kanskje han tenker at det ikke spiller noen rolle med mindre du lurer på om dere skal møtes akkurat den dagen han skal hjelpe faren med å sette ut garn.

Men hvordan vet du at han har vært på byn hvis det ikke er han selv som forteller det? 🤔

Anonymkode: b6345...517

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje han bare er en person som ikke gir referat over alle dagene til kjæresten? Ikke at han holder det hemmelig. Han tenker kanskje at det ikke er nødvendig å liste opp at han var hos en kompis, og så på Prix, så en tur innom Shell for å kjøpe seg en pølse. Kanskje han tenker at det ikke spiller noen rolle med mindre du lurer på om dere skal møtes akkurat den dagen han skal hjelpe faren med å sette ut garn.

Men hvordan vet du at han har vært på byn hvis det ikke er han selv som forteller det? 🤔

Anonymkode: b6345...517

Rettelse

Anonymkode: b6345...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har han meldeplikt?

Anonymkode: 91c75...163

Ærlig talt. Er da helt normalt å prate om dagen sin. 

Anonymkode: 9801e...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...