Gå til innhold

Problemer med fiks ferdig fra Finn.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har solgt en stor samling med kort med fiks ferdig fra Finn.no og nå har plutselig kjøperen kansellert betalingen. Han har heller ikke skrevet hva som var problemet med varen og får ikke kontakt med han. Jeg solgte over 5000 kort for 2000kr der flere av kortene er sjeldne så dette er veldig billig. Andre som har erfaringer med at kjøperen har kansellert betalingen? 

Anonymkode: db582...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du ikke får kontakt med kjøper, må du kontakte Finn kundesenter. Håper du tok bilder av kortene før du pakket dem, slik at du har bevis på at de var i god stand da du sendte dem.

Anonymkode: 0a347...dca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann12345 skrev (17 timer siden):

Alt er forsikret gjennom fiks ferdig. Viktigste er vell at du får pengene

Problemet er kjøpere som svindler og påstår varen ikke er som forventet for å få pengene tilbake slik at selger taper både penger og vare. For jo, de finnes dessverre.

Anonymkode: e9841...09f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Problemet er kjøpere som svindler og påstår varen ikke er som forventet for å få pengene tilbake slik at selger taper både penger og vare. For jo, de finnes dessverre.

Anonymkode: e9841...09f

Hva skal man gjøre da? Det er jo over 5000 kort og en pakke med 10 kort på butikken koster jo 60kr. Solgte jo alt samlet for 2000kr. Har kontaktet Finn kundeservice, men kjøperen svarer ikke meg på melding selv om han har sett meldingen 

Anonymkode: db582...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva skal man gjøre da? Det er jo over 5000 kort og en pakke med 10 kort på butikken koster jo 60kr. Solgte jo alt samlet for 2000kr. Har kontaktet Finn kundeservice, men kjøperen svarer ikke meg på melding selv om han har sett meldingen 

Anonymkode: db582...8cb

Siden han leser meldingene så sier du at du skal ha pengene med en gang ellers anmelder du saken på mandag. 

Anonymkode: a8224...247

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Siden han leser meldingene så sier du at du skal ha pengene med en gang ellers anmelder du saken på mandag. 

Anonymkode: a8224...247

Har du benyttet deg av fiks ferdig og opplevd dette? 

Anonymkode: db582...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Problemet er kjøpere som svindler og påstår varen ikke er som forventet for å få pengene tilbake slik at selger taper både penger og vare. For jo, de finnes dessverre.

Anonymkode: e9841...09f

Kjøper får ikke penger tilbake før varen er returnert.

Anonymkode: c421e...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn låser pengene,så han får dem heller ikke tilbake.Må være kontakt mellom dere.En veldig god grunn for få kansellert 

Anonymkode: 65d14...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan kansellere kjøpet rett etter man har trykket kjøp. Du burde nok som selger ha godkjent kjøpet før du sendte varen, slik at kjøper ikke kan kansellere det.

Anonymkode: 58cf5...679

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Man kan kansellere kjøpet rett etter man har trykket kjøp. Du burde nok som selger ha godkjent kjøpet før du sendte varen, slik at kjøper ikke kan kansellere det.

Anonymkode: 58cf5...679

Du får ikke adressen til kjøper før du har godkjent kjøpet.

Anonymkode: c421e...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sak der nå. Solgt en vare til kr 8.000,- og kjøper har stanset betalingen😆

Anonymkode: 589f5...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Har en sak der nå. Solgt en vare til kr 8.000,- og kjøper har stanset betalingen😆

Anonymkode: 589f5...685

Hva sier Finn.no om saken? 
 

ts

Anonymkode: db582...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Har en sak der nå. Solgt en vare til kr 8.000,- og kjøper har stanset betalingen😆

Anonymkode: 589f5...685

Hvordan har kjøper stanset betalingen?

Anonymkode: c421e...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva sier Finn.no om saken? 
 

ts

Anonymkode: db582...8cb

Sendte mail til Finn, og spurte hva jeg skulle gjøre nå. Der er nøyaktig to uker siden og jeg har ikke hørt noe

Anonymkode: 589f5...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan har kjøper stanset betalingen?

Anonymkode: c421e...21a

Får bare opp melding om at kjøper har stanset betalingen og at Finn vil ta kontakt så snart som mulig. Ikke hørt noe enda

Anonymkode: 589f5...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Får bare opp melding om at kjøper har stanset betalingen og at Finn vil ta kontakt så snart som mulig. Ikke hørt noe enda

Anonymkode: 589f5...685

Har hatt flere sliker saker selv, det ordner seg nok. De tar bare veldig lang tid, spesielt når det er privat personer de har med å gjøre.

Selger skal ha varen tilbake før penger utbetales.

Endret av Diskusjon69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjon69 skrev (1 minutt siden):

Har hatt flere sliker saker selv, det ordner seg nok. De tar bare veldig lang tid, spesielt når det er privat personer de har med å gjøre.

Selger skal ha varen tilbake før penger utbetales.

Jeg har jo ikke lyst på varen tilbake, jeg har jo solgt den😳

Anonymkode: 589f5...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg har jo ikke lyst på varen tilbake, jeg har jo solgt den😳

Anonymkode: 589f5...685

Og noen ganger skjer slikt som dette, når du selger til en dust. Vær glad du får varen tilbake og kan selge den på ny en at du ikke får noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...