Gå til innhold

Det er meldt rundt 30 varmegrader neste uke.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det ble meldt allerede i april at det er stor fare for at dette blir enda et rekordår med ekstremtemperaturer, tørke, skogbranner og annen elendighet som medfølger. Det er skummelt. Det blir høyere matvarepriser av tørke, og fare for matmangel. 
En annen ting som bekymrer meg er alle de gamle og syke som bor hjemme men som er for syke til å klare å kjøle seg ned. At hjemmesykepleien er innom 2,5 minutter to ganger om dagen hjelper lite. Og vi vet at eldre og de med underliggende sykdom tåler høy varme dårlig. Så det er fare for høye dødstall. 

Anonymkode: d6e65...705

Dette. I tilegg tåler ikke kroppen min varme godt, og jeg har noe så kontroversielt som sommerdepresjon, som blir verre å hanskes med jo varmere og lysere det er. Så dette er ren smerte for meg, i tillegg til at jeg er bekymret på global basis.

Tar somre som fjorårets helt fint, klager aldri da.

Anonymkode: bfb00...378

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
23 hours ago, MarianneE said:

Alt over 25 grader er unødvendig  spør du meg.

Alt over 18 er helt for jævlig, air condition hjelper da, men bråker så veldig..

Anonymkode: 8af06...2f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 hours ago, AnonymBruker said:

Du ønsker reprise av året med store avlingstap, fôrmangel og nedslakting i landbruket? 

Anonymkode: 5a0e3...ef9

Nå har det vært varslet lenge at sommeren i år vil være reprise som 2018. Bøndene må snart begynne å følge med i timen. Ja det er kjipt at det ikke regner når man er avhengig med av regn. Men det har alltid vært dårlige perioder gjennom historien med avlingstap. Det er ikke noe nytt. Og det vil bli dårligere tider. Formangel  og nedslakting er i alle fall to ting man kan forebygge. 

Og bare fordi man elsker sol og disse sommere med høye varmegrader så betyr det jo ikke at man ønsker et kjipt år for bøndene. Folk ser så sykt svart hvitt på ting at det er skummelt. 

Anonymkode: 93cfe...746

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Det ble meldt allerede i april at det er stor fare for at dette blir enda et rekordår med ekstremtemperaturer, tørke, skogbranner og annen elendighet som medfølger. Det er skummelt. Det blir høyere matvarepriser av tørke, og fare for matmangel. 
En annen ting som bekymrer meg er alle de gamle og syke som bor hjemme men som er for syke til å klare å kjøle seg ned. At hjemmesykepleien er innom 2,5 minutter to ganger om dagen hjelper lite. Og vi vet at eldre og de med underliggende sykdom tåler høy varme dårlig. Så det er fare for høye dødstall. 

Anonymkode: d6e65...705

Faktisk enda lenger tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Korsihalsen skrev (23 timer siden):

Det finnes kjølevester til hunder. Jeg har også med egen drikkeflaske til hunden.

Drikkeflaske til hund i denne varmen burde fader meg være påbudt. Så mange som sleper de med seg og hundene ser helt i svime ut stakkars.

Anonymkode: c688c...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (15 timer siden):

Da blir det å kjøpe kjølematter til dyrene. Om natten sover vi på terrassen.

Jeg synes vi hadde en herlig sommer i fjor med en gjennomsnittstemperatur på 11 grader.

:sjokkblå: da hadde jeg flytta :sno:

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
23 hours ago, AnonymBruker said:

Hver gang det har blitt spådd rekordvarme og 30 varmegrader er det aldri tilfelle der jeg bor. Mellom 18 og 24 på gradestokken, aldri høyere med mindre den står midt i sola. Tropenetter er svært sjelden. Jeg bor på Østlandet. At tørken er et problem kan jeg godt forstå, men SÅ varmt er det altså ikke.

Anonymkode: f2141...5da

Topografi spiller inn en del. Selv opplevde jeg 34,5 grader i 2018 og det var litt av en opplevelse. Folk her i landet konkurrerte om hvem som fikk «varmerekorden» og media lagde en stor greie ut av det. Kan det bli 50 grader i Kanada kan det bli 50 grader her. 

Anonymkode: 8376f...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.6.2023 den 8.21):

Nå har det vært varslet lenge at sommeren i år vil være reprise som 2018. Bøndene må snart begynne å følge med i timen. Ja det er kjipt at det ikke regner når man er avhengig med av regn. Men det har alltid vært dårlige perioder gjennom historien med avlingstap. Det er ikke noe nytt. Og det vil bli dårligere tider. Formangel  og nedslakting er i alle fall to ting man kan forebygge. 

Og bare fordi man elsker sol og disse sommere med høye varmegrader så betyr det jo ikke at man ønsker et kjipt år for bøndene. Folk ser så sykt svart hvitt på ting at det er skummelt. 

Det er jo ikke poenget. Å nyte varmen når den først er her og gjøre det beste ut av det, vel vitende om at det betyr at vi snart går under av forurensning er det jo ingen som sier noe på. Problemet er jo at folk er så sykt uintelligente at de ønsker seg at det skal bli så varmt som mulig, de håper på rekordhøye temperaturer og sier ting som "jo varmere, jo bedre". Og ikke se konsekvensene dette fører med seg er jo så fordummende at det ikke går ann. Det er som at jeg skal sitte på min balkong på vinteren og fryse, plutselig så begynner det å brenne i bebyggelsen bak meg, og istedet for å bli bekymret så blir jeg glad og nyter det fordi det blåser mot meg så jeg blir varm og god. Og det er akkurat det som skjer nå, jordkloden vår brenner opp! Bare fordi at vi ikke kan se en katastrofe betyr ikke det at den ikke finnes!

Anonymkode: 8773e...5cd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.6.2023 den 8.42):

Ja det er jo nettopp det jeg spør om, hva gjør dere da? Jeg liker å være aktiv og kjeder vettet av meg hvis jeg må sitte inne og glo i veggen fordi det er for varmt ute, så jeg kan ikke fordra varme. Bare nysgjerrig på hva dere varmeelskere egentlig driver med i varmen ;) 

Anonymkode: 5d270...6ea

Har jeg fri så blir det ei økt på senteret på morgenen, så avslapning resten av dagen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...